BLOG

Nowe standardy mobilności stron wg Google, czy Twoja strona już je spełnia?

Cóż... XXI wiek zobowiązuje, mnóstwo urządzeń przenośnych i internet bezprzewodowy, z którego korzysta coraz więcej osób. Nikt już nie dźwiga ze sobą przenośnych laptopów jak może mieć w kieszeni wygodny tablet, smartfon albo inną małą komórkę z dostępem do internetu.

 

Coraz większa presja czasu i konieczność bycia na bieżąco i w kontakcie z najbliższymi współpracownikami,rodziną i znajomymi wymusza niejako konieczność włączenia się w taki tryb życia.

            Trendy nadają oczywiście najwięksi liderzy rynku tacy jak Google, Microsoft w dziedzinie oprogramowania a jeśli chodzi o sprzęt to wiadomo, wiodące marki z rynku urządzeń przenośnych.         

Jeśli chodzi o Google, to w tej dziedzinie już w ubiegłych roku 2016 Adwords zaoferowało  

  • mobile friendlines – ten wskaźnik jest szacunkową oceny przyjazności strony dla odbiorców. Bierze się tutaj pod uwage takie czynniki jak np. wielkość przycisków na stronie, wielkość czcionek, łatwość przemieszczania się pomiędzy podstronami, rozmieszczenia hot newsów i tak dalej;
  • mobile speedtutaj wiadomo, chodzi o prędkość ładowania się strony na urządzeniu przenośnym. Brane są pod uwagę tablety i laptopy. Wskaźnik ten jest o tyle ważny, że będzie on częścią składową czynników rankingowych w zaktualizowanym algorytmie mobilnym;
  • desktop  speed – wskaźnik prędkości ładowania się stron na klasycznych urządzeniach desktopowych, o których nie możemy zapomnieć.

            Google zdecydowanie zaleca korzystania z testu optymalizacji mobilnej i zachęca dostosowywania stron, tak aby w przyszłości miały dobrą pozycję w mobilnym rankingu Google'a. Część osób posiadających konta w Google Adwords (a już na pewno te, które wyraziły chęć otrzymywania propozycji podnoszenia skuteczności konta Adwords) otrzymały wstępne raporty zawierające wyniki testu dla ich stron www.

            No dobrze, zatem co nam dają te narzędzia, które z pozoru wydają się być może i nawet nieprzydatne? Odpowiedź znów się nasuwa sama, oczywistą kwestią jest istnienie niejako wyszukiwarki wyników z pozycjami stron www, które są otwierane na urządzeniach przenośnych. Kochani mamy przed sobą nowe zjawisko pod nazwą utworzonego już 'spisu' stron dla urządzeń mobilnych, które jak wiadomo są nową grupą docelową dla firm zajmujących się SEO i SEM. Wyścig już się zaczął, jeśli zatem Ty i Twoja strona mobilna ma się znajdować w czołówce wyników pod upragnione hasła, musisz już dziś pomyśleć o tym, żeby dostosowywać stronę pod tym kątem.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor