BLOG

Najważniejsze elementy optymalizacji stron www

Tak się składa, że podczas optymalizacji stron internetowych wiele osób pomija najistotniejsze fragmenty wdrażania rozwiązań SEO, stąd też użytkownik, który powinien bardziej zaangażować się w działanie na stronie po prostu z niej odchodzi.

 

W poniższym artykule spróbujemy przybliżyć to, jakie elementy są pomijane i o czym powinniśmy pamiętać, aby na przyszłość nie popełniać błędów.

 

Wyniki rozszerzone (rich snippets) i wyniki wyszukiwania

optymalizacja strony internetowej

           

Google przykłada dużą uwagę do tak zwanych wyników rozszerzonych, które są niewątpliwie jednymi z najistotniejszych elementów, które mogą nam pomóc (chociaż czasami też i zaszkodzić, poprzez nałożenie kary) w odpowiednim wyeksponowaniu i zareklamowaniu naszych usług i produktów w wyszukiwarce. Odpowiednia implementacja fragmentów rozszerzonych ma tutaj jak widać bardzo duże znaczenie. Jakie to rozszerzenia? O nich krótko poniżej:

  • Opinie i recenzje – ta implementacja jak wiadomo pozwala nam wzbogacić warstwę tekstową naszej strony, niemniej jednak istotniejsze tutaj jest pozyskanie faktycznych statystyk, które mówią nam jak bardzo klientom odpowiada dany produkt, jaką posiada „notę” i tym samym inni będą mogli się tym sugerować. Dla nie zorientowanych w temacie jako przykład można podać np. skalę cenową lub ilość „gwiazdek”, które otrzymuje dany produkt, które widoczne są bezpośrednio pod tytułem odnośnika w wynikach wyszukiwania. I jeszcze kwestia zamieszczenia tej implementacji, jak tego dokonać jest szczegółowo opisane na stronie: https://developers.google.com/search/docs/data-types/reviews
  • Stan magazynowy i cena – co prawda nie każdy jest zdania, aby umieszczać tego typu rozwiązanie na stronie, bo czasami konkurencja może za dużo „o nas” wiedzieć, niemniej jednak warto wiedzieć, że fragmenty rozszerzone dotyczące ceny i stanów magazynowych zwiększają klikalność, a więc współczynnik CTR.

Błąd 404

– strona która nas informuje o tym, że np. dany produkt jest już niedostępny albo że po prostu nie istnieje, niejednokrotnie bywa „źle zagospodarowana”. Powinniśmy odpowiednio wykorzystać ten fakt i nie powielać błędów polegających na tym, że ktoś pozostawia tak stronę bez dodatkowych opcji, a jak się okazuje jest kilka mądrzejszych rozwiązań, bowiem ze stroną 404 można zrobić tak:

  • przekierować na inną kategorię ze zbliżonymi produktami;
  • przenieść nieistniejące już produkty do archiwum i przez to znów pozyskać ruch organiczny;
  • przenieść na inne (zbliżone parametrami) produkty.

Można by powiedzieć wprost – dobrze zaprojektowana strona 404 potrafi również sprzedawać produkty.

 

Znaki specjalne w title i description

– dzięki dodawaniu znaków specjalnych w znacznikach title też można w łatwy sposób przykuć uwagę użytkownika, załóżmy że taki serwis z bajkami dla dzieci albo zabawkami sprzedawanymi w e-sklepie, posiadając dodatkowe piktogramy (np. bobasa) w linkach prowadzących do konkretnych linków na pewno wzbudzi w internaucie większe zainteresowanie i zechce chętniej w takowe linki klikać albo załóżmy piktogram telefonu obok numeru firmowego w opisie do strony też zwiększy skuteczność szybkiego kontaktu.

 

Lokalne SEO 2.0

– brzmi tajemniczo, już spieszymy z rozszyfrowaniem tego skrótu – otóż najprościej rzecz ujmując jest to działanie mające na celu promocję jakiejś usługi/produktu pod lokalne wyniki mniejszego miasta, które (no właśnie!) nie jest na tyle duże, żeby posiadało własną Mapkę w Google i nie ma tam nawet wirtualnego biura.

Co wtedy można zrobić? Po kolei:

  • Można stworzyć podstronę, która w TITLE posiada nazwę danej miejscowości,
  • Można na stronie głównej dać krótki opis miejscowości,
  • Można też stworzyć subdomenę i na niej utworzyć ww. stronę np. www.jenkowice.nazwatwojejfirmy.pl, jeśli na taki manewr pozwala nam nasza firma hostingowa;
  • Można, a nawet trzeba umieścić na stronie internetowej produkty do sprzedaży.

Działa? Jak się okazuje działa, warto pod tym kątem przejrzeć swoją stronę firmową i strony klientów, których zajmujemy się promocją. Często również tworzenie lokalnych wpisów w katalogach PF i PKT ma znaczenie, obstawienie pozycji pod konkretne małe miejscowości czasami ma znaczenie i warto o tym pamiętać.

 

Pliki PDF

– zdawać by się mogło, że mają małe znaczenie, a jednak okazuje się właśnie, że  doskonale się indeksują i pozycjonują, zatem suma summarum mogą stanowić doskonałe źródło przychodu dla Ciebie!

 

            W powyższym artykule udało nam się pokrótce przedstawić te elementy z zakresu działań SEM, które najczęściej pomijane są przez ekspertów, jeśli jesteś specjalistą SEO lub też masz swoją stronę prowadzoną przez kogoś pod tym kątem, a dotarłeś do nas na stronę i czytasz ten artykuł koniecznie sprawdź czy wskazane wyżej elementy są uwzględnione i w działaniach na rzecz Twojej strony internetowej.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor