BLOG

Dlaczego błędy 404 są tak ważne i jak je naprawić?

Błędy trafiają się wszystkim i praktycznie w każdej dziedzinie życia, niewątpliwie jednak warto jest unikać błędów, a jak się już przytrafią to działać w miarę szybko, aby móc je naprawić tudzież zniwelować skutki, które ze sobą niosą.

 

 błąd 404

Podobnież jest i kwestiami działań wirtualnych, tutaj również czynnik ludzki może natrafić na różne działania niepożądane zarówno ze strony innych użytkowników sieci albo od strony rzeczy martwych, które nie zawsze działają tak jak powinny. Tak też jest i z Internetem, w których miliardy stron generują codziennie potężny ruch, a część z tych stron bez wątpienia... może nas przywitać jako powitanie znanym wszystkim chyba błędem 404.  Co z tym błędem? Jakie niesie ze sobą konsekwencje, jak naprawić błąd i zapobiec na przyszłość tego typu rzeczom, czy to jest w ogóle możliwe? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

 

Błąd 404 – zmora Internetu

 

            Błędy bywają różne, te mniej i bardziej ważne, jeśli chodzi o błąd 404 to jest on zdecydowanie jednym z tych, które mają poważniejszy wpływ na działanie serwisów i generalnie trzeba przyjąć, że bardzo niekorzystnie wpływają na SEO i ruch organiczny strony, z której użytkownicy po prostu szybko uciekają i często gęsto już więcej nie powracają, bo mają niskie zaufanie do właściciela, który prawdopodobnie może słabo interesować się swoją własnością. Jeśli chodzi o indeksowanie to również jest bardzo niekorzystne dla działania użytkownika końcowego.

Skąd pochodzą te błędy? Mogą one pojawiać się z dwóch powodów:

 

  • Od strony użytkownika, który wpisze nieprawidłowy adres URL, który mu się nie wyświetli albo kliknie w adres URL, który zawiera literówkę;
  • Od strony serwera: a) strona mogła zostać przeniesiona na inne serwer, ale bez przekierowania 301, 303, co też na logikę nie mogło spowodować przeniesienia zawartości na nowy adres serwera, b) strona nie działa, bo serwer na jakiś czas „padł”, c) stronę usunięto z serwera z różnych powodów.

 

Jak szybko zlokalizować błędy i je naprawić?

 

            Można oczywiście do tego zadania wziąć jakieś narzędzie online i przeskanować swój serwis pod tym kątem – takie jak np. https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/, które w wersji darmowej umożliwia przeskanowanie do 500 linków w zakresie domeny, jeśli jest ich więcej zakup wersji płatnej jest obowiązkowy - , ale nie zawsze to rozwiązanie jest dobre, zatem warto jest samodzielnie lokalizować takie błędy i szybko ingerować. Jeśli natomiast Twoja strona zawiera kilkanaście stron, to używanie takich narzędzi jest zbędne. Niewątpliwie po sprawdzeniu takiego serwisu będziesz wiedział, która część serwisu wymaga uwagi i uczynienia poprawek.

            Ważne jest również aby na przyszłość przebudować standardową stronę błędu 404, tak aby potencjalny Kowalski wchodząc na stronę mógł zostać sprawnie przeniesiony w ramach „rekompensaty” za nieaktywną podstronę w jakiś ciekawy dział naszej strony. Działania tego typu naprawdę pozwolą zmniejszyć ryzyko z niesmaku jaki spowoduje taka strona. Jakie zatem elementy powinna zawierać dobrze zaprojektowana strona błędu 404? Poniżej kilka wskazówek:

1.Nagłówek z menu oraz logo firmy lub nazwą strony;

2.Podstawowe funkcje związane z marką;

3.Komunikat w formie lekkiej, może być nawet jakiś żart, który nieco rozładuje atmosferę niesmaku;

4.Wezwanie do działania w celu przejścia do innego działu strony;

5.Wyszukiwarka szukająca w obrębie strony i podanie kilku interesujących bieżących treści ze strony lub też produkty (jeśli prowadzisz sklep internetowy);

 

        Co można jeszcze zrobić z niedziałającymi stronami błędów 404?

 

            Można oczywiście stosować przekierowania 301, które – uwaga! - przenoszą tylko część mocy starej strony na nowy adres i warto jest o tym pamiętać. Można też znaleźć u swojej konkurencji strony z błędami 404 i wspomnieć im o tym oraz zaproponować dodanie jakiegoś autorskiego artykułu, który idealnie pasowałby właśnie do tej niedziałającej strony. A jak tego dokonać? Ot chociażby przeszukaj 50 – 100 stron z indeksu Google, pod najważniejsze twoje branżowe hasła i przeszukaj programem ich serwisy, jeśli znajdziesz błędy, możesz potem nawiązać z takimi osobami kontakt i wspomnieć o rozwiązaniu.

 

 

Podsumowanie

 

            Jak wiadomo błędy 404 zawsze bezpośrednio rzutowały na zachowania użytkowników w przyszłości i miały przez to wpływ na ogólną kondycję twojej potencjalnej widowni (klienteli), która spoglądając na serwis i mając na nim zamiast treści strony z błędami niewątpliwie szukała czegoś podobnego na stronach konkurencji. Czy zatem warto monitorować co jakiś czas i naprawiać błędy na stronie trzeba odpowiedzieć zdecydowanie, że TAK! Pamiętaj aby wykorzystywać umiejętnie wszystkie możliwości jakie daje Ci współczesna technika związana z rozwiązaniami webowymi a na pewno będziesz liderem w swojej branży w Internecie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor