BLOG

YouTube Analytics - co warto monitorować?

Jak wiadomo tworzenie stron internetowych to bardzo twórcze i wspaniałe zajęcie dla tych, którzy z pasją lubią kreować wirtualną rzeczywistość. Tym bardziej i owocniejsze i wspanialsze są realizacje na YouTube, dlatego też warto jest móc zaangażować do analizy profesjonalne narzędzia, które umożliwią nam odniesienie długofalowego sukcesu. W tym artykule postaramy Ci się pomóc w tej kwestii, abyś przy użyciu narzędzia Google Analytics (https://www.youtube.com/analytics?o=U) mógł właśnie wykorzystać wiedzę zgromadzoną z raportów do optymalizacji kampanii i kreacji. Jeśli jesteś ciekaw jak tego dokonać, zapraszamy do lektury!

 

czy warto monitorować youtube analytics

Raporty

 

            Jak pewnie zauważyłeś tak proste narzędzie jakie dostarcza Ci samo YT pozwala na dokonanie naprawdę dogłębnej analizy środowiska osób, które są bywalcami Twojego kanału. Jeśli zatem odkryłeś już tę prawidłowość zapewne nasz artykuł nie wiele Ci pomoże, jeśli jednak jeszcze nie zaznajomiłeś się z tematem to na pewno poniższe zestawienie pomoże Ci uzmysłowić ten fakt.

 

  1. Dane demograficzne – podstawowy i zarazem najważniejszy raport, który w zasadzie pozwala nam spojrzeć w dane, które powiedzą nam, kto tak naprawdę ogląda nasze filmy. Pierwotnie może nam się wydawać, że dobrze stargetowaliśmy przekaz pod konkretną grupe docelową, a w praktyce może się okazać, że nasze filmy oglądają inne osoby. Mając taką wiedzę można przygotować lepsze materiały reklamowe pod grupę docelową, która naprawdę będzie zainteresowana naszymi materiałami. Ten raport jest zdecydowanie mocno polecany ze względu na możliwość optymalizacji ustawień targetowania kampanii;
  2. Miejsca odtwarzania i źródła wizyt – dzięki analizie tego raportu z kolei uzyskasz informacje z jakich kanałów danych wchodzili na Twoje filmy osoby, czy bezpośrednio z YouTube, czy też poprzez media społecznościowe jak Twitter albo Facebook, czy też z miniaturek albo ze stron, na których umieszczane są wstawki z kodem z YT;
  3. Wyświetlenia – te dane powiedzą Ci, które filmy mają największą liczbę wyświetleń, dzięki temu będziesz mógł się zorientować, jakie treści trafią do „serc” odbiorców i jakie materiały tworzyć w przyszłości;
  4. Uwaga odbiorców – ten raport pokazuje jak ludzie oglądają dany film, czy do końca, czy też może w trakcie oglądania porzucają go, ważne to może być dla Ciebie o tyle, że powie Ci to o faktycznym zainteresowaniu danym materiałem;
  5. Adnotacje – ten raport pokazuje Ci, które adnotacje mają największą skuteczność w przekierowaniu na odpowiednie filmy;
  6. Urządzenia – ten raport pozwoli Ci sprawdzić, na których urządzeniach najczęściej są oglądane dane materiały reklamowe i niewątpliwie jeśli dowiesz się jakie są tendencje zdecydujesz się na zmiany w swojej kampanii True View;
  7. Raporty zaangażowania – ta część serwisu zawiera dane o interakcjach użytkowników z filmami i powiedzieć nam może ile posiadamy subskrypcji, polubień danego filmu, komentarzy pozytywnych i negatywnych. Raporty potrafią w końcu wykazać skuteczność „społecznościową” określonych filmów.

 

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie Google i YouTube to dwa ogromne kombajny zintegrowane ze sobą do tego stopnia, że narzędzia analityczne, które dostarczają można ze sobą stosować pomocniczo i wskazywać na to, jakie są tendencje i konieczności działania aby skutecznie przyciągnąć nowych użytkowników i zatrzymać tych, którzy już są naszymi fanami. Zachęcamy wszystkich, aby dobrze zapoznali się z tym prostym i bardzo wygodnym narzędziem analitycznych z YouTube, dzięki któremu wasza twórczość będzie jeszcze lepiej trafiała do serc odbiorców.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor