SEO

Zagrożenia związane ze zlecaniem SEO

Jak wiadomo mnóstwo firma zleca na zewnątrz różnego rodzaju usługi, a między innymi te związane z bytnością danej domeny w internecie, czyli związane z szeroko pojętym SEM, w którego skład wchodzi SEO i pozycjonowanie. Jak się okazuje w związku z tym pojawia się mnóstwo potencjalnych zagrożeń, które mało zorientowanych mogą wprowadzić tylko i wyłącznie w problemy, które będzie ciężko w przyszłości odkręcać.

 

           

 

Jak wiadomo również każdego dnia trzeba coś robić nad tym aby strona pięła się w wynikach wyżej, ponieważ jeśli będzie się „stało w miejscu” to nic się nie zyska, a wręcz przeciwnie można liczyć tylko i wyłącznie na spadki strony i to, że konkurencja wyprzedzi.

            Aby ustrzec się przed tym warto wiedzieć więcej, jeśli i Ty należysz do grona osób zapobiegliwych i chciałbyś wiedzieć jakie błędy można popełniać w związku z popełnianymi błędami związanymi ze zlecaniem SEO koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

 

Jakie błędy popełniają firmy zlecające usługę pozycjonowania i SEO?

 

W poniższej liście wymienimy wszystkie aspekty, które naszym zdaniem są bardzo ważne i skutki takich działań, które potem ciężko odwracać:

 

  1. Brak kontroli nad pracami – jak się okazuje to podstawowy problem i błąd jaki wykorzystują nieuczciwi kontrahenci, jak się bowiem okazuje jest sporo firm, które np. podpisują umowy z kimś kto ufa iż naprawdę będzie wykonywana jakaś praca nad witryną, a jak się okazuje firmy ograniczają się do naniesienia podstawowych poprawek pod kątem SEO i nic poza tym. W tym czasie oczywiście firmy wystawiają faktury za podstawowe usługi pod kątem monitorowania strony i nic poza tym;
  2. Strona spadnie w wynikach – jak się okazuje sporo firm też pozyskuje linki w nie odpowiedni sposób, a mianowicie zamiast umieszczać linki na stronach o wysokiej wartości to umieszcza je na jakichś niskiej jakości stronach katalogów, które – o ile daj Boże – jeśli są tematyczne, z Polski i stanowią znikomy procent to jeszcze mogą być (chociaż wiadomo, że lepiej w ogóle nie linkować z takich źródeł) natomiast problem faktycznie może się pojawić jeśli są to linki ze stron spamerskich albo ukryte linki na jakichś stronach. Warto jest zatem pamiętać aby prosić o pełną listę linków pozyskanych do strony, tudzież samemu sprawdzać zaplecza przez Google Search Console albo programy płatne takie jak Ahrefs itp. Zapewne kontrola właściciela nad stroną powinna tak przebiegać, że przy stałej współpracy z jedną firmą, powinno się samemu przynajmniej raz na parę miesięcy sprawdzić zaplecze pozycjonerskie;
  3. Obietnice pozycji – jak wiadomo są to fikcyjne obietnice, ponieważ przy zmieniających się warunkach pozycjonowania w Google – czyt.zmianach w algorytmie – w zasadzie nie ma mowy o czymś takim jak gwarancja, nikt nie ma bowiem umowy z Google na pozycjonowanie, jest ono bowiem jak wiadomo nawet nie mile widziane przez korporację, która dobrze sobie radzi z linkami sponsorowanymi i na tym głównie zarabia. Zatem jeszcze raz warto przypomnieć, nie ma gwarancji, a płaci się za efekty – ustalone wyniki prac, chociaż w zasadzie to też przestarzały model rozliczania się, teraz firmy wystawiają umowy co miesiąc za czynności, które mają za zadzie cokolwiek ze stroną w kwestii SEO zrobić – pisząc bardzo skrótowo;
  4. Długofalowość działań, a efekty – jak się okazuje przy takim przyjęciu rozliczania jak płacenie za efekty każdego miesiąca, może się tak okazać, że firma robi coś, coś robi, a z tego nic mądrego nie zrobi... się zarymowało, wszak radości z tego nie ma i nie będzie mieć właściciel, bo tak się składa, że top10 ma 10 pozycji, a bijących się o te pozycje jest mnóstwo osób, dlatego wygranych w top10, top5, top3 jest nie wielu. Warto jest zatem dobrze przemyśleć, czy na konkretne frazy/ słowa będzie realny efekt top10, top5, top3, bo jeśli nie to może się okazać, że lepiej będzie zainwestować w linki sponsorowane;
  5. Długość umowy a konsekwencje – jak wiadomo przyjęła się w przypadku większych agencji taka praktyka – z tego co się słyszy tu i ówdzie -, że powiedzmy przez 3 pierwsze miesiące Kowalski nic nie płaci, ale umowa jest minimum na 24 miesiące, okresy wypowiedzenia bywają różne, ale warto jest pamiętać, że różny z tym bywa i nie rzadko ludzie się sądzą jeśli się nie dogadują a mają jakieś wątpliwości. Co jest rozwiązaniem takiej sytuacji? Niewątpliwie warto jest próbować zawierać umowy na czas nieokreślony z okresem wypowiedzenia 1 miesiąc albo 3, wtedy sytuacja może wyglądać dużo prościej;
  6. SEO to zabawa – tak można by rzec, nikt nie ma monopolu na wiedzę z firmy Google, każdy eksperymentuje w granicach możliwości i wiedzy ogólnodostępnej, które podane są w wytycznych Google dla webmasterów oraz poradach speców z branży. Jak wiadomo ile głów tyle możliwości, trzeba zatem uważać na to jak kto pracuje ile ma pozytywnych opinii w środowisku firm, które się tym zajmują, pamiętaj aby sprawdzać opinie o firmach, na tyle na ile masz taką możliwość oczywiście;
  7. Droga opcja dla wybranych – tak się składa, że SEO staje się coraz droższe, Google robi wszystko aby praktycznie wyciąć w pień ten „dział gospodarki”, bo jak wiadomo lepiej jak klienci płacą za usługę Adwords, a wszystko inne co w naturalnych wynikach niech się 'samo promuje'. Tak też i ty musisz wiedzieć, czy Ciebie na to stać dziś i będzie stać jutro, przeanalizuj swoje możliwości i koszta. Jeśli zastanawiasz się wstępnie jakie koszta miesięczne czekają Cię za pozycjonowanie to musisz się liczyć na pewno z co najmniej kilkuset złotowym rachunkiem miesięcznie za usługę, jeśli nie kilku tysięcznym w przypadku trudniejszych fraz – stać Cię na takie wydatki? Sam sobie odpowiedz;
  8. Zniknięcie strony po usunięciu linków – jak wiadomo często bywa tak, że firmy rezygnują ze współpracy z daną firmą pozycjonerską i w efekcie jest tak, że usuwa linki prowadzące do strony klienta, co w efekcie może się stać jest oczywiste – gwałtowne (niejednokrotnie, bo nie zawsze jest to regułą!) spadki, które mogą czasami skończyć się dodatkowymi karami nałożonymi na stronę internetową np. w postaci filtra.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie inwestycja w pozycjonowanie musi być solidnie przemyślana, nie jest to bowiem tania sprawa, a mało kogo stać na promowanie w ten sposób wielu drogich słów albo fraz tematycznych. Trzeba powiedzieć wprost iż dzisiejsze pozycjonowanie stało się usługą ekskluzywną dla firm, które mogą liczyć się z comiesięcznym wydatkiem od paruset złotych do nawet kilku tysięcy złotych.

            Jak widzisz również z naszego artykułu, inwestycja tego typu bywa również obarczona różnego rodzaju ryzykiem dlatego warto jest wiedzieć więcej na samym początku aby nie popełnić błędów. Mamy nadzieję, że nasz artykuł jest dla Was przydatny i pozwoli Wam ustrzec się przed kolejnymi błędami.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor