BLOG

Wyszukiwanie głosowe – co to oznacza dla działań SEO?

W związku z tym, że więcej niż połowa wyszukiwani w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, wyszukiwarka coraz bardziej rozwija narzędzia związane z takimi urządzeniami. Jednym z nich jest wyszukiwanie głosowe.

 

Wyszukiwanie głosowe

Technologia voice serach opiera się na kombinacji przetwarzania języka naturalnego oraz programowej syntezy mowy danego języka typu Text-to-Speech (TTS), których zadaniem jest zrozumienie zapytania użytkownika. Następnie podane dane wyszukiwane są w bazie. Użytkownik otrzymuje najtrafniejsze odpowiedzi. System korzysta także z historii wcześniejszych wyszukiwani, aby lepiej przystosować się do potrzeb i preferencji użytkownika.

 

W Stanach Zjednoczonych taka forma wyszukiwania danych jest bardzo popularna. Korzysta z niej 55% nastolatków w wieku 13-18 lat, a także 41% dorosłych posiadających urządzenia mobilne. Technologia voice search dostępna jest w takich systemach jak Google Now, Siri (Apple), Cortana (Microsoft), czy ‘M’ w ramach Facebooka oraz Echo od Amazon’a. Można założyć, że już niedługo głosowe wyszukiwanie danych stanie się również bardzo popularne w Polsce. Taka forma pozyskiwania danych jest znacznie szybsza i dużo prostsza niż samo wpisywanie zapytań. Szczególnie takie narzędzie jest przydatne, jeżeli chcemy znaleźć potrzebne dane podczas prowadzenia samochodu. Wpisując je w telefon moglibyśmy spowodować wypadek. Dzięki voice serach bez dotykania ekranu można pozyskać potrzebne informacje.

 

Polecenia głosowe są przez wiele osób coraz częściej wykorzystywane. Wynika to z wysokiej trafności otrzymywanych komunikatów, a także z możliwości swobodnego korzystania z urządzeń mobilnych. Obecnie współczynnik błędów w rozpoznawaniu mowy przez Google wynosi tylko 8%, podczas gdy 2 lata temu było to 25%. Pokazuje to, jak Google dynamicznie się rozwija. Firma szacuje, że w 2020 roku 50% wszystkich wyszukiwani będzie odbywała się właśnie przy użyciu voice serach. Wiele argumentów wskazuje więc na to, że polscy użytkownicy również przekonają się do nowej technologii i będą z niej z przyjemnością korzystać.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor