BLOG

Wymiary grafik na Facebook

Jak się okazuje zagadnienia wielkości publikowanych treści, które publikuje się w mediach społecznościowych są aktualnie bardzo ważne, nie da się ukryć, że chodzi tutaj nie tyle o precyzję w dokonywaniu optymalizacji zdjęć pod kątem ich wielkości ze względu na kwestie SEO, tylko o jakość zdjęć jako takich. Z czego to wynika nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, prosta sprawa związana oczywiście z poczuciem estetyki i komfortu odczytywanych treści zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych.

 

wymiary grafik na facebooka

Rekomendowane formaty to niezwykle ważna i dynamiczna sprawa. W tym artykule postaramy się rozpisać dedykowane warianty, które warto jest mieć na uwadze, aby wybrać najkorzystniejszą opcję dla każdego zdjęcia, które masz zamiar opublikować.

 

Dostępne na Facebook „kroje” grafik

 

            W celu przedstawienia najlepszej opcji warto jest wskazać najważniejsze rozwiązanie, zatem przedstawmy wszystkie możliwości, które – to podkreślmy – są tylko propozycjami samego serwisu a nie nakazem, zatem każdy do woli może sam sobie przygotować grafiki różnych rozmiarów i je u siebie publikować na koncie. Zatem propozycje są następujące:

 

  1. 170x170 pikseli – zdjęcie profilowe o takim rozmiarze jak wiadomo stanowi logo na samej górze profilu i jest dodawana też do komentarzy, reklam i postów. Z sugestii warto wskazać aby grafika posiadała szersze krawędzie, ponieważ na urządzenia mobilne ów rozmiar zostanie jeszcze pomniejszony do rozmiaru 128x128 pikseli i będzie przycięte, przyjmując postać koła;
  2. 828x315 pikseli – ten rozmiar przyjmuje oczywiście tak zwane cover photo, które jak wiadomo jest najważniejszą rzucającą się w oczy częścią danego konta profilowego, znajduje się u góry i w zasadzie wiele mówi czasami o samym użytkowniku. Zdjęcia wgrywane do tego celu powinny posiadać przynajmniej 150 kb i mieć rozmiary 399x150 pikseli. Co ważne, po raz kolejny trzeba zwrócić uwagę na fakt tego, że na urządzenia mobilne tego typu zdjęcia będą obcięte o ok 100 kb w szerokości, dlatego trzeba znów pamiętać o odpowiednich 'marginesach';
  3. 820x462 pikseli – niedawno udostępniona nowość, która wiąże się z możliwością publikacji filmów na sieci, tzw. cover video, które mogą być publikowane zamiast grafik i przyjmować długość od 20 do 90 sekund;
  4. 1920x1080 pikseli – zdjęcie z zakresu tematycznego – wydarzenia. Jak wiadomo eventy są coraz częściej stosowane i dlatego też zdjęcie w tle powinno być odpowiednio dobrane;
  5. 1200x900 pikseli – ta wersja jest dedykowana dla udostępnionych postów lub zaimportowanych obrazów – zdjęcia poziome;
  6. 1200x1200 pikseli – zdjęcia kwadratowe;
  7. 640x960 pikseli – ten format jest dedykowany dla klasycznych zdjęć pionowych, które są rozwiązaniem nakierowanym na urządzenia mobilne – dzięki nim potencjalny Kowalski może lepiej czytać i oglądać grafiki;

 

A co z jakością zdjęć i formatem w jakim są publikowane?

 

            Tutaj jak wiadomo możliwości główne to albo JPG albo PNG, z tym że warto od razu powiedzieć, że najlepszą opcją jest oczywiście JPEG, który najlepiej radzi sobie z potencjalnymi zabiegami polegającymi na kompresji danych, z kolei gorzej niż PNG radzi sobie z ostrymi krawędziami, podobnież jak się okazuje PNG lepiej radzi sobie z większymi zdjęciami.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie standardy, które narzuca Facebook pod tym kątem są swojego rodzaju novum, które czasami może przysporzyć problemów. Jak wiadomo bowiem serwis automatycznie dokonuje przycinania np. za długich grafik, przez co załóżmy grafika z elementami tekstu może być czasami przycięta w najmniej spodziewanym momencie i nie przeczyta się wszystkiego do końca co widniało na grafice.  Standardami objęte są też jak się okazuje grafiki czysto reklamowe, które przewidują załóżmy publikację grafik, na których tekstu będzie maksymalnie 10-20%.

            Nie pozostaje nam nic innego jak tylko zachęcić Was drodzy czytelnicy abyście umiejętnie stosowali powyższe formaty graficzne i mądrze kreowali swoją wirtualną rzeczywistość poprzez wskazane social media. Życzymy powodzenia!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor