SEO

Współpraca z mikroinfluencerami - jak powinna wyglądać

W XXI wieku coraz częściej można się spotkać z tendencjami, które wskazują na to, że telewizja i radio zacznie być za jakiś czas przeżytkiem na rzecz najnowszej formy komunikacji jaką jest oczywiście Internet. Jak się okazuje duża część informacji przechodzi coraz częściej przez „łącza internetowe”, niezależnie czy informacja pojawiła się już w telewizji i radio.

 

          Współpraca z mikroinfluencerami - jak powinna wyglądać 

 

 

            Dlaczego tak się dzieje, nie trudno się domyślać – szybkość przekazu, dostępność do sieci i jego wielozadaniowość to podstawowe cechy, które świadczą o tym, że coraz większa liczba osób decyduje się na podłączenie do sieci i pracę w niej oraz korzystanie z niej w celach rozrywkowych.

            Nie trudno się zatem domyśleć, że wpływ na treści przekazywane w sieci oraz forma reklamy serwowana użytkownikom ma ogromne znaczenie na wszystko co się rozgrywa na „falach internetu”. Trzeba też jednoznacznie powiedzieć, że oprócz zwykłych form reklamy w sieci tudzież reklam kontekstowych coraz większy wpływ na działania w social media – nabierające formę dialogiczną bardziej niż tylko formę monologu i serwowania reklam – odgrywają influence marketingowcy, którzy są osobami mającymi wiedzę z danej dziedziny i mogący odgrywać rolę w kreowaniu wizerunku marki i konkretnych osób oraz firm.

            Jak współpracować z takimi osobami aby korzyści były wymierne? O tym w poniższym artykule!

 

Influence marketing – założenia i podstawy działania

 

            Jak wiadomo marketing w tym wydaniu opiera się na podjęciu współpracy z osobami, które w jakimś środowisku postrzegane są jako osoby mający spory zasób wiedzy, doświadczenie i potrafią swoim imieniem niejako gwarantować czytelność, profesjonalizm i rzetelność przekazywanych informacji. Z racji tego, że tego typu osoby prowadzą swoje blogi potrafią wywrzeć większy wpływ na osoby, które odwiedzają ich strony, mało tego są dla nich jakby znajomymi online, którzy podają im sprawdzone „przepisy” na „bolączki”, które pragną rozwiązać.        Jak wiadomo również, wielu specjalistów prowadzących swoje blogi tematyczne jest angażowanych przez różne marki, prowadzą też swoje kanały na YouTube i co z tego wynika, nie trudno jest się domyśleć, treści bywają co jakiś czas serwowane na różnych kanałach dostępu – co prawda w przerobionej formie - , ale jednak zatem warto jest mieć na względzie to, że może się pojawić swojego rodzaju konflikt interesów i możliwość posądzenia nawet o podszywanie się pod działania innej marki.

 

Co zatem mieć na względzie aby współpraca była owocna i nie rodziła konfliktów?

 

            Mając to wszystko na względzie warto jest kierować się swojego rodzaju wskazówkami, które sprawią, że współpraca będzie owocna i nie będzie rodziła późniejszych konfliktów natury prawnej, moralnej i etycznej. Wymieńmy najważniejsze czynniki, które mogą zapobiec niespodziewanym problemom w przyszłości:

  1. Umowa – w umowie powinna się zawierać wszystko co najistotniejsze, włącznie z tym jak wyobraża sobie klient publikowanie treści na blogach oraz prowadzenie marketingu szeptanego na forach dyskusyjnych – brzmi może dziwnie, ale dokładne detale związane nawet z formą linkowania produktów, czy też usług tudzież podlinkowanie do opisów produktów, które influencer publikuje, może mieć ogromne znaczenie;
  2. Koszta – trzeba też pamiętać aby dokładnie umówić się odnośnie kwestii wynagrodzenie jakie influencer będzie pobierał za swoje działa, w jaki sposób będzie liczone wynagrodzenie. To bardzo istotne, bo jakby nie patrzeć osoba, która zajmuje się w ten sposób wizerunkiem danej firmy może komuś nieźle zaszkodzić jakby okazało się, że jestr pokrzywdzona na tym etapie współpracy. Ważne jest zatem aby bardzo uczciwie i rzetelnie dogadać te kwestie. Tutaj wiadomą oczywistością jest fakt tego, że mikro-influencerzy zarabiają dużo mniej od tych, którzy są topowymi influecerami współpracującymi z największymi markami na rynku;
  3. Autentyczność – jak wiadomo im bardziej autentyczna forma przekazu, pozbawiona sztucznych form reklamowych będzie mile widziana i na pewno może liczyć się z interakcją w formie klikania w sponsorowane linki i polecane produkty czy też usługi marki. I o to właśnie w tym wszystkim chodzi, ludzie mają się niejako czuć związani emocjonalnie z osobą prowadzącą bloga, aby mogli mieć z nim relację, która zaowocuje zaufaniem do firmy, którą ktoś promuje i usług, które polecają;
  4. Autorytet – osoba, która jest zaangażowana w formie influencera potrafi niejako zbudować poczucie wartości tego co im proponuje, dlatego też nabiera autorytetu i liczą się z nią inne osoby, warto jest o tym pamiętać i dobierając sobie współpracowników pamiętać o tym, że właśnie to oni będą budować autorytet i zaufanie do marki/firmy;
  5. Odbiorcy – trzeba sobie uzmysłowić, że zaangażowanie do działania influencera z jakiejś mniejszej społeczności, w której ktoś działa aktywnie może zdecydowanie podnieść wartość dodaną, która związana jest z kreacją wizerunku marki i produktów, nie można zatem nie zapomnieć o tym fakcie i jeśli tylko uda się zaangażować członków danej społeczności do takiej inicjatywy wizerunkowej to dodatkowo osiągnie się sukces.

 

 

Współpraca z influencerami a SEO

 

 

            Nie da się ukryć, że współpraca z influencerami jest też mocno powiązana z działaniami SEO, a w jaki sposób? Praktycznie można by odpowiedzieć na to pytanie w jednym zdaniu, jak wiadomo na każdym blogu jakiegoś influencera, czy też koncie społecznościowym można umieszczać linki... prowadzące do naszych stron www. No dobrze, a jak to w praktyce może wyglądać w przykładach, już tłumaczymy:

 

  1. Blogi tematyczne – to jako podstawa i oczywista oczywistość, niemniej jednak warto o tym wspomnieć. Jak wiadomo blogerzy piszą z różnym natężeniem , różnie też przedstawia się sprawa nasycenia słowami kluczowymi, dlatego też warto jest przeanalizować każdego bloga pod tym kątem, aby umiejętnie móc z niego linkować interesujące nas strony docelowe;
  2. Hostingi – warto o tym też wspomnieć, trzeba szukać do kampanii takich mikro-blogerów(influencerów), którzy nie używają do swoich stron darmowych platform blogowych, które niestety w oczach Google mają małe znaczenie i są nisko oceniane. Wiadomo, nie można generalizować i zawsze warto jest sprawdzać DA, CT i  TF, ale nie można też dać się tym zniewolić;
  3. Jakość linków – temat często bardzo traktowany po macoszemu, bo ktoś wychodzi z założenia, że każdy link z treści w artykule ma znaczenie. Owszem, znaczenie ma, ale mniejsze lub większe, dlatego znaczenie jest to jaki jest anchor, jaką grafiką jest 'okalana' grafika podlinkowana, jakie są teksty jakościowo w artykule. Jeśli bowiem okaże się, że są mizerne w oczach Google, to i linki z takich artykułów będą miały mniejsze znaczenie.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie współpraca z mikroinfluencerami niejednokrotnie może pociągać za sobą ogromne korzyści, ale też i korzyści, za które trzeba będzie odpowiednio zapłacić. Jak się jednak okazuje dobrze przeprowadzone działania marketingowe przy współudziale tychże mogą naprawdę okazać się mocno dochodowe dla nie jednego biznesu internetowego, co też potwierdzają statystyki przemawiające za tym, że coraz więcej osób stara się korzysta z tego typu możliwości i są bardzo zadowolone.

            Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się być dla Was przydatny i na jego podstawie będziecie mogli mądrze kierować swoimi działaniami SEM. Życzymy sukcesów!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor