BLOG

Wpisy gościnne – Google znów ostrzega...

Tak, znów się pewnie zacznie, kolejne zmiany w algorytmie Google?

 

wpisy_sponsorowane

Można tylko dociekać, przypuszczać, a jak będzie w najbliższym czasie sam Bóg raczy wiedzieć, my możemy tylko domniemywać, że skoro na blogu Google znów pojawia się jakiś wpis to... to może to zapowiadać kolejne większe zmiany.

 

Wpis gościnny a wpis sponsorowany

            Jak wiadomo od jakiegoś czasu pojawiła się tendencja do tego aby na stronach trzecich publikować tak zwane wpisy sponsorowane albo wpisy gościnne. Jedno w zasadzie od drugiego teoretycznie się nie różni chociaż w praktyce trzeba by sobie jasno powiedzieć wpisy gościnne z reguły są darmowe, a sponsorowane – jak sama nazwa podpowiada – odpłatne. Trzeba też jasno powiedzieć, że nie każdy wpis gościnny będzie sponsorowanym i mającym na celu zareklamowanie czyjejś działalności gospodarczej albo sprzedaż produktu, chociaż z reguły kogoś promuje, czyjś serwis – wiedzę którą chce przekazać albo inną działalność not – for – profit.

 

Jakie niesie konsekwencje publikowanie artykułów gościnnych i sponsorowanych?

Jak wiadomo są dwie strony medalu, strony linkujące i linkowane, przeanalizujmy zatem możliwe opcje działania na tychże stronach w związku z publikacjami na nich linków.

 

1. Strony linkowane

            Jak nie trudno się domyśleć cała kwestia tyczy się znowu linków użytych w artykułach, bo jak wiadomo o to wszystko się rozchodzi, żeby jeszcze coś w ramach artykułu zareklamować, spozycjonować i tak dalej. Zatem powiedzmy sobie szczerze, spać mogą spokojnie osoby, które pisząc takie wpisy linkują do źródeł zewnętrznych nie powiązanych z SEO.

Co zatem może zaszkodzić – czyli co może spowodować ukaranie witryny?

a) wstawianie w linkach prowadzących do serwisów zewnętrznych anchorów tematycznych, typu: drukarnia Kraków, sklep z oponami Warszawa - to mówi Google jedno – ktoś celowo linkuje aby podciągnąć wyniki strony linkowanej;

b) artykuł jest publikowany w takiej samej postaci lub nie wiele różniącej się na wielu stronach – tak, to mówi Google z reguły jedno – ktoś tworzy sobie subtelnie zaplecze pod pozycjonowanie strony docelowej/linkowanej;

        

    Co jeszcze jest godne zauważenia i zainteresowania się tematem?

Trzeba pamiętać oczywiście o tym, aby linki prowadzące z takich artykułów/wpisów do stron zewnętrznych/linkowanych, miały bezwględnie atrybut NOFOLLOW.

          I novum swego rodzaju – Google będzie zwracać uwagę na to, kto pisze artykuły, czy jest to faktycznie znawca tematu, czy też copywriter. Ciekawe? Pewnie, że tak, ale ważne i mądre, bo zbyt wiele się pisze głupot w temacie, naprawdę jak się czyta gdzieniegdzie artykuły na stronach o mniejszej jakości, to merytorycznie pozostawiają one sporo do życzenia.

 

2. Strony linkujące

            Na co powinni zwrócić uwagę z kolei ci, którzy publikują gościnne wpisy na swoich stronach? W zasadzie zasada jest prosta – nie powinni przesadzić z publikowaniem u siebie na stronach artykułów gościnnych i sponsorowanych, wtedy mogą przysłowiowo spać spokojnie, gdyż z ich stron nie zrobią śmieciowych witryn, które zostaną właśnie tak sklasyfikowane z czasem i mocno stracą w rankingu i pozycji w wyszukiwarce, o innych karach nie wspominając.

Podsumowanie

            Jak pokazują zmiany w Google, od jakiegoś czasu polityka giganta z Kalifornii zaczyna przypominać co nieco promocję własnych usług w ramach wyszukiwarki, a to pojawiają się dodatkowe reklamy sponsorowane na górze i dole wyników naturalnych, a to pole z szybkimi odpowiedziami, a tutaj dodatkowe pole w postaci suggested clips, o których pisaliśmy ostatnio, a tu Mapy Google, coraz trudniej jest się przebić z naturalnymi wynikami w top5, a o samej górze nie wspominając. A nawet jeśli już dojdzie do tego, że pod bardziej wyszukane frazy znajdziesz się w samej czołówce wyników naturalnych, to gdzież się one znajdują?

            No właśnie, poniżej Google Map, suggested clips itd., celowy zabieg potentata w branży wyszukiwarek? Pewnie po części tak, nie ma jednak co się łamać i uczciwie promować swoje strony, po pierwsze dbając o jakość treści, które w nich publikujemy! A co przyniesie przyszłość, czas pokaże.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor