Ciekawostki

UX i UI - sztuka użytecznego projektowania

Jak wiadomo tworzenie stron internetowych to bardzo twórcze i wspaniałe zajęcie dla tych, którzy z pasją lubią kreować wirtualną rzeczywistość.

 

Wiadomo również, że i tutaj obowiązują swojego rodzaju wytyczne, które prócz podstawowych założeń i tradycyjnych kwestii składni kodu zawierają też swoje rodzaju elementy mające ogromny wpływ na jakość prezentacji przedstawionych danych dla użytkownika końcowego – Kowalskiego, który ogląda naszą stronę, jak również dla samych robotów wyszukiwarki. To wszystko zwie się techniką UX i UI.

            Jesteś zainteresowany jak stworzyć taką witrynę, aby sprostała ona wszelkim koniecznym założeniom, jesteśmy w stanie przedstawić Ci podstawowe założenia jakie są niezbędne aby posiąść taką wiedzę i to kompletnie za darmo! Zachęcamy do lektury!

 

Podstawy

 

            Jak wiadomo w każdej branży są specjaliści, tak więc i w kwestii tworzenia stron internetowych pojawili się eksperci, którzy mianują się US Designerami, są to osoby, które łączą wiedzę teoretyczną zakresu udoskonalania UI – user interface –, tworzenia grafiki i łączenia tego z rozwiązaniami, które będą zarówno dobre dla użytkownika końcowego jak i dla samych robotów Google, tak aby wszystko działało jak należy.

            Czym zatem jest właściwie UI, a czym UX. Załóżmy, że strona jest takim powiedzmy organizmem żywym, który posiada kości (kod strony), tkanki miękkie (mięśnie, żyły itp.) - UX oraz również to co odpowiada za miły zewnętrzny wygląd i przejrzystość oraz prostotę przeglądania witryny, czyli – UI.

 

UX – sztuka 'wyczucia' uczuć użytkowników, a potem UI

 

            Jak już pewnie się zorientowałeś UX Designer to osoba, która musi wykorzystać maksymalnie duży wachlarz możliwości, które pozwolą mu na to aby zorientować się jak powinny być przygotowane rozwiązania webowe aby zadowolić użytkownika końcowego, tak aby się rozkochał w rozwiązaniu jaki ma przygotować dział techniczny.

            Zadanie z pozoru proste, ale w rzeczy samej tak nie jest, ponieważ trzeba zaangażować dużo środków finansowych i posłużyć się wieloma metodami działania, między innymi takimi jak:

 

  • contexual inquiry,
  • benchmarkingu,
  • ankiet,
  • Google Analytics,
  • eye-tracking,
  • bezpośredni kontakt z klientem i indywidualne wywiady pogłębione (IDI),
  • prototypowanie i testy.

 

            Dla tego celu warto jest mieć jakieś pytania, które pozwolą podjąć tego typu rozeznanie w temacie, zaproponujmy jakieś hipotetyczne pytania, które pozwolą nam dociec to też potencjalny Kowalski może „chcieć od nas”:

 

  • Pytamy po pierwsze o jaki produkt chodzi i jakie są cele biznesowe tego produktu;
  • Kim są potencjalni użytkownicy produktu;
  • Czego klient potrzebuje się dowiedzieć z tych badań;
  • Czy wcześniej już badano przedmiot i co z tych badań wynika.

 

            Mając wyniki takich badań możemy postawić jakąś hipotezę, ponieważ poznamy w ten sposób niejako „fundament produktu” oraz będziemy mogli obserwować grupę docelową i jej potrzeby.

            Jak już będziemy mieli te wszystkie informacje będziemy mogli działać dalej w ramach UI.

 

A może by tak jaśniej?

 

Bardzo proszę. Zobrazujmy to jeszcze podając po kolei czynności, które trzeba wykonać:

 

  1. Po pierwsze musimy poddać analizie produkt (lub usługę), którym (którą) jesteśmy zainteresowani – czyli musimy posłużyć się metodologią działań, które wcześniej wyjaśniliśmy w punkcie wyżej podając metody działania;
  2. Po drugie musimy przeanalizować potrzeby klienta z tym związane;
  3. Po trzecie wysnuwamy wnioski z przeprowadzonych badań odnośnie produktów, potrzeb klienta i... stawiamy HIPOTEZĘ,
  4. Po czwarty musimy zaproponować jakieś rozwiązanie dla postawionej hipotezy,
  5. Po piąte poddajemy testom nasze potencjalne rozwiązania dla danej sytuacji,
  6. Po szóste sprawdzamy WYNIKI, które osiągamy dla danych rozwiązań,
  7. Po siódme musimy wdrożyć rozwiązanie w życie, czyli implementacja właściwa – tutaj zaczyna się działanie właściwe i następnie działania UI.

 

Podsumowanie

 

            Jak wiadomo przedstawione przez nas działania są tylko i wyłącznie podstawą, którą w profesjonalnych kursach organizowanych przez różne agencje reklamy są dużo bardziej rozwinięte. Trzeba powiedzieć, że niewątpliwie profesjonalnie przeprowadzone działania UX i UI są bardzo istotną kwestią, która przyczynić się może do sukcesu marketingowego firmy, która zleci tego typu  działania.        

            Mamy jednak nadzieję, że chociaż w części nasz artykuł dał Ci szansę na to, aby poznać zagadnienie UX i UI, które wielu osobom nawet z branży SEO nie wiele mówi. Warto jest się doszkalać i warto pamiętać, że im lepiej poznacie potrzeby własnych klientów tym lepsze rozwiązania im zaproponujecie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor