BLOG

Tworzenie dobrego tekstu reklamowego

Jak pokazują dane statystyczne IAB.org.pl, rynek reklamy jest coraz bardziej skierowany ku temu aby zdecydowanie coraz więcej reklamować w Internecie. Nie ma się co temu dziwić, coraz więcej młodych ludzi deklaruje się, że zamiast oglądać telewizję i słuchać radia...

 

         tworzenie-dobrego-tekstu-reklamowego   

       no właśnie, przesiaduje godzinami w internecie, szukając rozrywki, przeglądając newsy, korespondując ze znajomymi, przeglądając media społecznościowe i wreszcie najzwyczajniej w świecie pracuje. Internet stał się już standardem, którego nie można niestety zbagatelizować, bo można... wypaść z rynku. Można by tutaj zacytować wypowiedź ze strony Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska:

 

          „Raport pokazuje wyraźnie, że obecność marki w sieci stała się nieodzownym elementem marketingu, a samo medium jest kanałem komunikacji i dystrybucji, który pełni znaczącą rolę w sprzedaży.„

 

            Jak zatem jak reklamować się w Internecie? Jak przedstawić swoją ofertę reklamową? Chcesz się co nieco na ten temat dowiedzieć, czytaj dalej nasz artykuł. W kilku prostych krokach przedstawimy Ci, jak przygotować dobry tekst reklamowy, który zwróci uwagę odbiorcy! Jesteś gotowy, to zaczynamy:

 

  1. Sprecyzuj grupę docelową, do której chcesz dotrzeć z tekstem reklamowym – jeśli zbagatelizujesz ten element tworzenia tekstu reklamowego, to uzykasz mizerny efekt, ponieważ nie będziesz wiedział kto właściwie powinien go ujrzeć. Warto jest zatem wiedzieć, do kogo skierować przekaz reklamowy, jaka grupa docelowa, czy chcesz trafić do kobiet, mężczyzn, w jakim wieku, gdzie mieszkających, jak spędzających wolny czas, jakie mają preferencje polityczne i poglądy religijne, to wszystko bardzo ważne, staraj się pozyskać takie informacje, zanim zaczniesz pisać tekst reklamowy;
  2. Zobacz jak inni szukają w Internecie – cóż, żeby wiedzieć co reklamować i jak reklamować, trzeba znać rynek, a nic tak dobrze nam nie podpowie – zaraz po badaniach instytutów badania opinii publicznej ma się rozumieć – jak wyszukiwarka internetowa oraz narzędzia, które korzystają z jej bogatej oferty, wystarczy znać frazę kluczową, która nas interesuje i wpisać ją w jakimś serwisie, który pozwala przeanalizować zagadnienie od tej strony, np. tutaj: http://answerthepublic.com/, jak tylko wpiszesz interesującą Ciebie frazę otrzymasz mnóstwo propozycji, które pokrywają się z tym, co ludzie wpisują w wyszukiwarce szukając danego zagadnienia. Pamiętaj aby z tego narzędzia koniecznie skorzystać!;
  3. Sprawdź oferty innych – no właśnie, warto jest wpisać najważniejsze frazy w wyszukiwarce i zobaczyć jakie wyniki pojawią się w wynikach Google. Przejrzyj najważniejsze pozycje z top5 i zobaczyć jak reklamują się najlepsi – bynajmniej czysto teoretycznie, bo to że są wysoko, wcale nie musi o tym świadczyć – i zastanów się co TY możesz lepszego zaoferować w stosunku do ich oferty i przy okazji zobacz jak opisują swoje TITLE i META DESCRIPTION strony;
  4. Słowa kluczowe – tego chyba nie trzeba tłumaczyć, ale warto o tym przypomnieć, że mając konto w Adwords warto jest korzystać z narzędzia, które nam w tym pomoże. Mowa jest oczywiście o Planerze słów kluczowych, dzięki ktoremu dowiesz się ile razy w ciągu miesiąca dana fraz była przeszukiwana i jaki był koszt kliknięcia w reklamę na tę frazę;
  5. Tytuł i nagłówki – zdecydowanie też bardzo istotny czynnik, który może czasami też zadecydować o naszym sukcesie w promocji lub przegranej, pamiętajmy o tym aby dobrze przeanalizować tytuł i nagłówki u konkurencji i wymyślić coś mądrego u siebie;
  6. Używanie słów przykuwających uwagę – o czym mowa? O słowa typu „promocja”, „numer 1”, każdy copywriter o tym pamięta i na pewno specowie od marketingu również wiedzą w czym rzecz;
  7. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tekstu – no właśnie i na koniec najważniejsze, chociaż sporo osób o tym zapomina, trzeba stosować jak wiadomo nagłówki, odpowiednie justowanie tekstu, dodatkowe infografiki, które obrazują zagadnienie i pozwalają zainteresowanym wrócić w przyszłości do zagadnienia, filmy też są mile widziane, szczególnie młodzi ludzie to doceniają.

 

Podsumowanie

 

            Jak widzisz w kilku krokach można na spokojnie zredagować tekst, który merytorycznie wyczerpie zagadnienie i będzie „chwytliwy” dla oka i ludzkiego rozumu. Według wszelkich wytycznych Google dla webmasterów działania te powinny zarówno przynieść Ci korzyść z punktu widzenia dodatkowego punktowania witryny przez algorytm wyszukiwarki jak i dla człowieka najzwyczajniej w świecie, któremu chcesz coś przedstawić będzie dużo prościej się odnaleźć w czytaniu tekstu, który będzie efektem odpowiedniej redakcji np. na podstawie powyższych wskazówek. Życzymy Ci mądrych i przemyślanych kampanii reklamowych i wysokich pozycji w Google.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor