BLOG

Techniki marketingowe warte zastosowania w promocji witryn www

Tak się składa, że w XXI wieku, kiedy to mnóstwo osób korzysta z Internetu i w zasadzie przyjęło się mówić: „jak Ciebie nie ma w Internecie to nie istniejesz”, warte podkreślenia jest również jedno z prawideł staropolskiego marketingu szeptanego: „Pański oko, konia tuczy”, a przekładając to na dzisiejszy język fachowy, jeśli ktoś nie przykłada się do promocji swojej rzetelnie i mądrze prowadzonej witryny z treściami godnymi zauważenia, to choćby i miał coś faktycznie dobrego do przekazania, w gąszczu informacji i promocji agresywnej prowadzonej przez innych, może się z nimi nie „przebić” do top10 i przez to nie trafi z nimi do odbiorców. Co można zatem zrobić aby i Ciebie nie spotkała taka sama sytuacja?

 

Techniki marketingowe

Możesz na tyle na ile się da przyłożyć się do promocji swojej witryny korzystając z dostępnych form działania jakie daje Ci współczesna technika. Chcesz poznać po kolei o czym należy pamiętać i co robić? Zapraszamy do lektury!

 

  1. Pozycjonowanie – zdecydowanie numer jeden jeśli chodzi o promocję stron w Polsce, ale też i w wielu krajach za granicą, chociaż powoli trzeba przyznać coraz więcej osób przerzuca się na Google Adwords i inne tego typu programy promocyjne. Jak pokazują statystyki ok.75% osób, które szukają czegoś w wyszukiwarce pod konkretne hasła, trafia właśnie na te wyniki, które są dla nich przydatne. Jak pokazuje praktyka, pozycjonowanie długofalowe może przynosić odpowiednie korzyści i jak się okazuje jest jednak dużo mniej koszto-twórcze niż linki sponsorowane, dlatego też więcej osób na to się decyduje. Warto też wspomnieć, iż to właśnie pozycjonowanie stanowi połowę Twojego sukcesu w promocji w Internecie;
  2. Google Adwords – dobrze przeprowadzona kampania linkami sponsorowanymi to ogromny potencjał, który możesz odpowiednio wykorzystać, jeśli... jeśli Ciebie faktycznie na to stać, bo nie ukrywajmy, tutaj trzeba ciągle dokładać. Do działań, które są dobrze przygotowane i strategicznie dopracowane – tj. metodą long-tail – trzeba będzie dokładać dużo funduszy na liczne frazy, które pozwolą dotrzeć do odpowiednich odbiorców. W zamian można się spodziewać faktycznie sporego odzewu, który powinieneś odczuć dość szybko, podobnież jak odczujesz... spore wydatki z tym związane, większe nawet niż przy pozycjonowaniu;
  3. Content marketing – blogi, tutoriale, ebooki, social media, video z różnymi nagraniami to doskonała forma na pokazanie się z dobrej strony tym, którzy chcą współpracować ze specjalistami w swojej branży. I ty możesz pokazać, że jesteś prawdziwym specem w swoim fachu i korzystając z dobrodziejstw jakie niesie właśnie rozwiązanie content marketingowe dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Jak pokazują statystyki firmy prowadzące swoje blogi mają dużo większy posłuch u swoich odbiorców i mają większą sprzedaż;
  4. Rekomendacje – masz możliwość pozyskać rekomendacje od swoich klientów, nie bój się nimi chwalić na stronie i prosić o „pozytywy” tak jak na aukcjach Allegro, inni to naprawdę docenią, jak pokazują bowiem statystyki ludzie chcą znać opinie jakie krążą o danej firmie zanim podejmą z nią współpracę;
  5. Social media – facebook, Twitter, Google+ i tym podobne społecznościówki to już codzienność, ludzie mnóstwo czasu spędzają nad komunikowaniem się z innymi przez takie media co też powinieneś jako bystry zauważyć i wykorzystać ten potenjał, który pozwoli Ci pokazać swoje dobre oblicze, nawiązać kontakty z potencjalnymi klientami i niejako zaangażować innych aby zżyli się z marką, którą promujesz. Jak pokazują statystyki ok 77% firm B2C i 41% B2B zdobywa klientów przez serwisy społecznościowe, wszak jak wiadomo nie jest to głównym zadaniem tego typu działań na serwisach, bo mają one za główne zajęcie wykreować pozytywne relacje z klientami przede wszystkim, sprzedaż jest wtórną sprawą;
  6. Katalogowanie – różnej formy katalogowanie i umieszczanie strony docelowej w spisach tematycznych, najlepszych na rynku katalogach stron też jest mocno pożądane, jak się okazuje ludzie szukają też informacji w takich źródłach tematycznych, chociaż jest to już raczej rzadkością, niemniej jednak nie należy zaniedbywać tej formy promocji także z racji tego, że zawsze dodatkowe punkty zyskuje się na SEO;
  7. Analiza – jak wiadomo współczesny marketing ma to do siebie, że bazuje na wielu analizach tematycznych z danej branży, tak też jest i w przypadku promocji stron, która dzięki analizom zagadnień pozwala na precyzyjne przedstawienie statystyk i podjęcia odpowiednich kroków w tym kierunku aby dobrze dobrać metody promocji i rozłożyć koszta marketingowe.

 

Podsumowanie

 

            Współczesne działania marketingowe mają dużo więcej możliwości niż dekadę temu, niewątpliwie Internet mocno zrewolucjonizował całą metodykę działań i w dzisiejszych działaniach  duży nacisk kładzie się właśnie na techniki promocji poprzez wyszukiwarkę internetową. Trzeba uzmysłowić sobie ogromny potencjał jaki drzemie w search engine marketingu i wielu technikach wykorzystywanych w tych działaniach aby stać się liderem w swojej branży pod konkretne hasła tematyczne w wyszukiwarkach internetowych. Powyższe wyliczenie jest tylko podstawowym katalogiem, który możesz również zapełnić swoimi propozycjami, pamiętaj jednak o jednej najważniejszej zasadzie – Twoja strona musi zainteresować odwiedzających, nawet najlepiej wypromowane kiepskie treściowo wartości nie będą w stanie zatrzymać odwiedzających na dłużej.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor