Dziś, gdy większość naszego życia zawodowego toczy się w sieci, chcemy dokładnie wiedzieć ile dziennie osób odwiedza naszą witrynę. I dotyczy to także stron prowadzonych przez konkurencję. Jak uzyskać takie informacje?
Ruch na własnej stronie bez żadnych problemów można sprawdzić dzięki Google Analytics. Sprawa komplikuje się natomiast, jeżeli chcemy sprawdzić ruch na stronie konkurencji. Trzeba użyć do tego specjalne narzędzia. Uzyskane dane mogą przydać się do analizy konkurencji, rynku oraz trendów. Analiza ruchu przydaje się także, jeżeli chcemy umieścić w danym serwisie reklamę, lub interesuje nas w jaki sposób nasza konkurencja robi pozycjonowanie strony www. Dzięki szacowaniu ruchu na stronie konkurencji można wreszcie przekonać się, czy umieszaczanie reklamy będzie tam po prostu dla nas opłacalne.
Warto zapoznać się z kilkoma najbardziej popularnymi narzędziami do sprawdzania ruchu na stronie.
Jest to najpopularniejsza aplikacja online, która pomaga porównać, jak dana witryna wygląda na tle konkurencji. Ranking na stronach Alexy określany jest na podstawie porównania z innymi stronami monitorowanymi przez serwis. Bazę stanowią unikalne odwiedziny oraz liczby odsłon. Trzeba jednak liczyć się z tym, że Alexa nie poda nam konkretnych danych dotyczących ruchu. Dlatego też, należy pamiętać, że uzyskane informacje mogą być niedokładne. Alexa polecana jest przede wszystkim do porównywania stron z tej samej branży. Wyniki są wtedy dużo bardziej miarodajne.
Podstawowe informacje w tym serwisie można otrzymać bezpłatnie. Aby nabyć więcej danych, trzeba wykupić jeden z pakietów.
Jest to aplikacja dostępna za darmo w panelu usług Google AdWords. Dzięki niej można sprawdzić np. liczbę plików cookies, które są dostępne dla danej witryny i na które w obrębie sieci Google Display Network mogą być kierowane reklamy. Pozwala to na oszacowanie przybliżonej liczby użytkowników korzystających z serwisu. Dane te pozwolą sprawdzić zasięg, jaki ma serwis. Plenner poda także przewidywaną liczbę wyświetleń reklamy, a także dane na temat użytkowników odwiedzających serwis. Poznamy ich wiek, płeć, a także urządzenia, z jakich korzystali podczas wchodzenia na taką stronę.
Jest to bardzo dobre narzędzie do szacowania ruchu na stronie. Pozwala pozyskać dane na temat stron z Google, ale nie tylko z ograniczonych wyników wyszukiwania, ale również z płatnych linków sponsorowanych. W SEM Rush można też znaleźć statystyki witryny w sieci reklamowej Google, czyli Google Display Network – przede wszystkim liczbę reklam, wydawców, a także promowane strony docelowe, a ponadto dane na temat reklam wideo.
To tylko niektóre z narzędzi przeznaczone do mierzenia ruchu na stronie. Warto z nich korzystać do obserwowania konkurencji.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)