SEO

Specjalizacje w copywrite'ingu

Każdego dnia miliony osób sięgają po świeże treści w Internecie, jak wiadomo im treści konkretniejsze i dokładniejsze tym lepiej dla autora oraz czytelników, którzy na pewno będą chętniej sięgać po te same źródła. Jak wiadomo również coraz więcej firm sięga po fachową pomoc w prowadzeniu swoich stron branżowych, tak aby kontrolę nad wszystkim posiadały osoby, które w rzeczy samej są profesjonalistami w swoim fachu.

 

            Specjalizacje w copywrite'ingu

 

       Nie da się ukryć, że mamy do czynienia z pewnego rodzaju fenomenem, otóż jak się okazuje fachowcy w danej dziedzinie – o zgrozo – zlecają merytoryczne prowadzenie strony osobom, które posiadają taką samą – teoretycznie – wiedzę w danej dziedzinie wiedzy. Sprawa dodatkowo jest do tego stopnia zabawna (pewnie każdy przyzna), że to właśnie właściciel powinien posiadać sporą wiedzę na ten temat i merytorycznie prowadzić swój zespół do sukcesu w danej branży.

             Nie wdając się w dalsze dywagacje, trzeba przyznać iż w copywrite'ingu pojawiło się sporo specjalizacji, o których mamy zamiar Wam właśnie dziś napisać, jeśli jesteście zainteresowani zapraszamy do lektury!

 

Copywriting i copywriter

 

            Czym jest copywriting nie trzeba chyba wielu osobom tłumaczyć, ale jeśli są osoby, które jeszcze nie wiedzą, oto podajemy im prostą definicję:

 

          Copywriting – zajęcie polega na przygotowywaniu odpowiednio zredagowanych i merytorycznie poprawnych tekstów pod konkretne potrzeby rynku.

 

            Jak wiadomo trzeba tutaj wyszczególnić różne odmiany tego samego zajęcia, jest odpowiednio zatem content copywriting, copywriting SEO oraz copywriting internetowy w szerokim tego słowa znaczenia. Trzeba też powiedzieć, że teksty pisane muszą spełniać nie tylko merytoryczne założenia, ale również być zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów, a ponadto muszą zachęcać czytelników do tego aby chętnie do końca czytali ów treści.

 

            No dobrze, zatem mając definicję copywritingu można spokojnie odpowiedzieć na pytanie kim jest copywriter, jak się jednak okazuje nie do końca odpowiedź jest taka prosta jakby się wydawało pierwotnie, ponieważ jak się okazuje specjalizacji w copywritingu jest kilka i każda osoba zajmująca się daną „działką” za co innego odpowiada. Zatem jakby nie patrzeć powinniśmy zdefiniować podstawową kwestię nazwy copywriter:

 

            Copywriter – jest to osoba tworząca odpowiednio przygotowane teksty marketingowe.

 

            A nieco więcej w tym temacie powinno traktować właśnie o tym jakich mamy copywriterów. Zatem trzeba by podzielić ów specjalistę na jeszcze kilka osobnych podkategorii:

 

  1. Copywriter – klasyczny spec od pisania tekstów marketingowych, który pisze typowe teksty marketingowe i treści mające na celu promocję firm, hasła, teksty, ulotki;
  2. Copywriter SEO – to osoba, która pisze teksty reklamowe głównie na potrzeby SEO, dlatego też taka osoba musi dbać przede wszystkim o tym, żeby tekst nie tylko dobrze ująć od strony merytorycznej i komercyjnej, ale dodatkowo też musi pamiętać o tym, żeby tekst odpowiednio zoptymalizować. Można by zaryzykować stwierdzenie, że w tej grupie osób znajduje się najwięcej osób, które dorabiają, piszą teksty dla firm, które im to zlecają;
  3. Content writer – jest to osoba, która pisze teksty typowo pod publikację na stronie internetowej, teksty te są odpowiednio dopracowane od strony merytorycznej aby móc je odpowiednio opublikować na stronie firmowej lub tematycznie powiązanej, jest tutaj mowa różnego rodzaju portalach tematycznych i blogach albo stronach głównych firm tudzież na potrzeby różnych mailingów;
  4. Ghost/widmo writer -  jest to osoba pisząca na zlecenie osoby trzeciej teksty, które są potem publikowane na różnych portalach tematycznych i w gazetach. Kim są taki pisarze 'widmo'? Z reguły są to PR-owcy, którzy piszą na zlecenie różnych gazet i próżno szukać ich nazwisk pod napisanymi przez nich dziełami.

 

Podsumowanie

 

            Znalezienie dobrego copywritera wbrew pozorom nie jest wcale taką prostą sprawą, jak się bowiem okazuje nie wszyscy, którzy piszą w danej tematyce faktycznie są  specjalistami z danej dziedziny, dlatego też przed nawiązaniem współpracy z kimkolwiek w tej kwestii warto jest sprawdzić jego portfolio, czy faktycznie zna się na rzeczy i jest osobą w danej kwestii odpowiedzialną.

            W temacie, który dziś postawiliśmy sobie za cel opisać specjalizacje odnośnie copywriter'ingu przedstawiliśmy cztery opcje, które na pewno wielu z Was na początku nie rozróżniało, mamy nadzieję, że nasz dzisiejszy artykuł zdaje się być dla Was przydatnym.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor