BLOG

Słowa kluczowe – ile należy wybrać, aby pozycjonować stronę?

Pierwszym etapem pozycjonowania strony internetowej jest dobór słów kluczowych. Wybierając je, należy zwracać uwagę przede wszystkim na branżę, w której działamy, a także sprawdzić, jakie zapytania wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google. Rodzi się pytanie – jak ustalić liczbę słów kluczowych, na które powinna być pozycjonowana strona?

 

Przede wszystkim, należy zdawać sobie sprawę z tego, że każdy serwis jest inny. Nie da się stworzyć jednoznacznej recepty na dobór słów kluczowych uniwersalnej dla wszystkich stron internetowych. W żadnej instrukcji dla webmasterów nie znajdziemy takich wytycznych. Nie ma algorytmu, który wskazywałby na ile fraz należy pozycjonować stronę, aby mogła ona odnieść sukces.

 

Jeżeli chcemy dokładnie określić ilość fraz kluczowych, które powinna zawierać strona, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim ilość słów kluczowych powinno się dobierać proporcjonalnie do wielkości i rodzaju serwisu. Należy wziąć pod uwagę rodzaj branży, w której działamy, obecność słów kluczowych do wyboru, a także budżet na działania SEO. Ilość fraz zawsze powinna być dobierana indywidualnie do danej strony internetowej. Jeżeli posiadasz małą stronę o wąskim asortymencie, na pewno powinna ona mieć mniej słów kluczowych niż duży, rozbudowany serwis, taki jak na przykład sklep internetowy.

 

Ocena ilości fraz do pozycjonowania

Jeżeli chcemy właściwie określić ilość fraz, należy zawsze kierować się górną granicą. Pozwoli to zwiększyć efektywność pozycjonowania. Przygotowana lista fraz powinna zawiera wyszukiwane, konwertujące i mieszczące się w naszym budżecie słowa kluczowe. Właściwie przeprowadzona analiza pozwoli na wyłonienie fraz, które pozwolą osiągnąć ustalone cele biznesowe.

 

Warto korzystać z zasady nadawania słowom kluczowym priorytetów. Obowiązującym podziałem jest ten na:

  • frazy podstawowe – są to słowa kluczowe najlepsze i najbardziej dopasowane do biznesu, jaki prowadzi klient,
  • frazy dodatkowe – słowa kluczowe, które można użyć, gdy budżet na SEO będzie większy lub serwis ulegnie rozbudowie,
  • frazy uzupełniające – uzupełniają podstawową i dodatkową listę fraz. Są to często słowa o innej odmianie, rzadziej wyszukiwane, ale nadal przynoszące korzyści dla strony.

 

Co grozi za niewłaściwe dobieranie słów kluczowych?

Niektórzy twórcy stron wychodzą z założenia, że im więcej umieszczą na stronie fraz kluczowych, tym lepiej. W końcu któreś zadziała. Niestety, ale nie sprawdza się to w praktyce. Jeżeli serwis zbudowany jest z kilku podstron, na których znajduje się bardzo mało treści, zastosowanie w nich słów kluczowych jedynie pogrąży witrynę. Całość będzie prezentowała się w bardzo nienaturalny sposób, co na pewno zniechęci użytkownika do skorzystania z oferty strony. Ponadto, trzeba pamiętać, że zbyt intensywne upychanie słów kluczowych może grozić sankcjami ze strony Google. Domena, na którą został nałożony filtr, leci na łeb na szyję w wynikach wyszukiwania. Jej pozycja drastycznie spada.

 

Lepiej już zdecydować się na działanie zachowawcze, czyli wybranie mniejszej ilości słów kluczowych. Mniejsza ilość pozwoli skoncentrować się na wybranych aspektach oferty. Treści prezentowane na stronie będą wyglądały naturalnie. Będą dobrze oceniane zarówno przez Google, jak i użytkowników. Zawsze, gdy jest za mało słów kluczowych, z czasem można zdecydować się na ich dodanie.

 

Dobra rada. Podczas doboru słów kluczowych do danej strony internetowej, należy bardziej koncentrować się na jakości fraz niż na jej ilości. Jeżeli chcemy osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google, musimy zebrać wartościowe słowa, dzięki którym ruch na stronie będzie mógł być duży. Dlatego, bardziej zasadne będzie tu pytanie jakie powinniśmy wybierać słowa kluczowe, niż ile ich powinno być.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor