BLOG

Sitelinks SearchBox w Google

Jak wiadomo właściciele Google chyba już dawno temu zauważyli, że im więcej dodatków do głównego narzędzia jakim jest wyszukiwarka, to tym lepiej jest dla klienta końcowego, który wielce zadowolony ma pod ręką mnóstwo dodatkowych bajerów ułatwiających poruszanie się po Internecie.

 

Sitelinks SearchBox

Sitelinks SearchBox w Google

 

 

           Tak też jest w przypadku narzędzia SiteLinks SearchBox, które Google wdrożyło do wyników wyszukiwania już w 2014 roku. Co gorsza niewiele firm, także tych o ogromnych serwisach internetowych, nie doceniło jeszcze tego rozwiązania, które niewątpliwie poprawia jakość wyszukiwania klientom końcowym już z poziomu samej przeglądarki. Jeśli prowadzisz agencję interaktywną lub też jesteś swobodnie działającym freelancerem, niewątpliwie lektura tego artykułu jest dla Ciebie obowiązkowa. Gorąco zachęcamy do lektury!

 

SiteLinks SearchBox, jak to w praktyce wygląda i do czego służy?

 

            Dla celów zobrazowania działania tego dodatku warto jest wpisać sobie w przeglądarkę internetową np. zalando, które wyniki powinny wam zaraz zobrazować przedstawiane przez nas zagadnienie. Jak widzicie w poniższym zestawieniu na waszych monitorach pojawia się dodatkowe okienko z wyszukiwarką w ramach wyników strony zalando.pl, która zajmuje się sprzedażą obuwia.  To jak działa taka wyszukiwarka na pierwszy rzut oka można spokojnie sobie organoleptycznie zbadać, są jednak funkcje, które powinni rozwinąć programiści aby dobrze zaimplementować tego typu rozwiązanie na naszej stronie internetowej i ewentualnie wdrożyć dodatkowe opcje, które pozwolą na podstawowe rozwiązanie pokazujące wyniki wyszukiwania z danej witryny w ramach wyszukiwarki Google.

 

Jak zainstalować SiteLinks na własnej domenie?

 

            Instalacja jest właściwie banalnie prosta i trzeba pamiętać, że:

 

1.Witryna właściciela powinna posiadać własną wyszukiwarkę wewnętrzną obsługującą kodowanie UTF-8;

2.Trzeba stosować odpowiednio zainstalowane dane strukturalne, chociaż jak się okazuje nie są one wymagane, jeśli witryna posiada odpowiednią ilość zapytań brandowych. Google nie mówi przy tym, jak duża musi być to ilość zapytań, dlatego też warto jest zainteresować się aby wdrożyć rozwiązanie samodzielnie na stronie i z niego korzystać.

 

A co z rozwiązaniami mobilnymi?

 

            W przypadku stron na urządzenia mobilne, trzeba pamiętać o:

  • dodaniu do wyszukiwarki intencji ACTION.VIEW,  wraz z adresem URL do danych, który określa się w: potentialAction.target (dla osób znających tematykę programowania dla urządzeń mobilnych więcej danych dostępnych jest tutaj: http://developer.android.com/guide/topics/search/index.html);
  • na stronie głównej umieścić oznaczenia dla znacznika Website,
  • sprawdzić poprawność oznaczenia za pomocą narzędzia Google do testowania danych strukturalnych: https://search.google.com/structured-data/testing-tool
  • zweryfikować poprawność działania wewnętrznej wyszukiwarki, znajdź adres w ciągu kodu Website.potentialAction.target i w zapytanie do wyszukiwarki – zamiast search_term_string - wpisz jakąś frazę szukaną np. jeśli twoja domena główna to www.mojastronawww.pl to wpisz: www.mojastronawww/search/?q={dzieciece}  i sprawdź czy wszystko działa u Ciebie poprawnie;
  • ustaw właściwe filtry intencji dla obslugiwanego URL, więcej: https://firebase.google.com/docs/app-indexing/android/app
  • ustaw adres kanoniczny dla domeny głównej, do tego celu służy oczywiście znacznik rel=”canonical”, w kodzie wszystkich wersji stron www. Czemu to służy? Otóż mówi to Google jaki wybrać adres URL dla oznaczeń danych strukturalnych.

 

 

Podsumowanie

 

            Co prawda wspomniane wyżej rozwiązanie nie ma bezpośredniego przełożenia na potencjalny wzrost ruchu organicznego na stronie, ale niewątpliwie dużo bardziej wpływa na jakość przeszukiwania zasobów w samej wyszukiwarce Google i niewątpliwie na wrażenia użytkowników, ale – i to sobie jasno podkreślmy! - nie tylko, ponieważ użytkownicy, którzy mają spersonalizowaną tego typu usługę trafiają bezpośrednio do naszej witryny, a nie na jakąś kolejną stronę z wyników wyszukiwania Google, na której mogą być jakieś reklamy. Jest to jakby nie patrzeć bardzo istotny argument przemawiający za tym, aby to rozwiązanie u siebie zaimplementować.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor