Jak wiadomo istnieją dwie zasadnicze opcje jeśli chodzi o podążanie robota wyszukiwarek za linkiem, jest to link dofollow - każący botowi podażać za linkiem, jak i nofollow, który mówi robotowi wyszukiwarki, aby nie podążał za nim. Jeśli chodzi o linki nofollow, to są one nieco polemiczne z punktu widzenia ich wpływu na pozycjonowanie.
Otóż wg. oficjalnego stanowiska Matt'a Cutts'a nie mają one znaczenia dla kwestii pozycji strony w wyszukiwarce, jednakże praktyka pokazuje, że jednak mają one znaczenie dla przenoszenia mocy seo (page rank), choć oczywiście mniejszą, niż linki dofollow. Służą generalnie dywersyfikacji profilu linkowania. Kiedy w praktyce są wskazania dla których tego typu link powinien zostać stosowany? Atrybutu „nofollow” używam głównie jeśli:
Jest oczywiście jeszcze jeden zasadniczy powód istnienia takiego stanu rzeczy, mianowicie ilość publikowanych linków na tych stronach. Gdyby każdy link miał atrybut dofollow, niejako moc strony własnej by z czasem mocno zmalała.
Według Matt'a Cuttsa, nie ma to znaczenia dla naszej strony ile linków nofollow, niemniej jednak jeśli będzie ich za dużo... no właśnie, z czasem może dojść do tego, że dojdzie do sklasyfikowania strony w spam raporcie jako takiej, która w ten sposób pozyskuje ruch, wtedy może być nałożony filtr.
Podsumowując warto wspomnieć, że używanie atrybutu „nofollow” powinno tyczyć się głównie stron blogów, na których nie mamy pełnej kontroli w przypadku publikacji komentarzy, na serwisach społecznościowych, które mają taką opcję w standardzie oraz na stronach, na które nie chcemy tracić mocy własnej oraz ponadto na te strony, do których nie posiadamy pełnego zaufania.
Pamiętajmy też o jeszcze jednej ważnej sprawie, niezależnie od tego czy link daje Ci w rzeczywistości jakość, to trzeba sobie jasno powiedzieć, jak link jest, to daje ruch, a o to Ci przecież też właściwie chodzi, ktoś jeśli wejdzie na stronę i znajdzie na niej interesujące treści to będzie Twoim stałym bywalcem.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)