BLOG

Pulpit nawigacyjny w Google

Od jakiegoś czasu Google udostępnia również w ramach działu raportowania dodatkowe rozszerzenie o nazwie „pulpit nawigacyjny”, które pozwala na tworzenie prostych lub rozbudowanych dashboardów wewnątrz interfejsu AdWords. A jak konkretnie wygląda działanie pulpitu nawigacyjnego? O tym poniżej!

 

            panel nawigacyjny google

    Jak wiadomo jakiś czas temu Google udostępniło narzędzie, które nazywa się Google Data Studio, które nie ukrywajmy jest bardzo pomocne i pozwala na tworzenie raportów dzięki możliwości zbierania danych z różnych źródeł. Podobne rozwiązanie przygotowało Google dla celów raportowania w AdWords, narzędzie to jednak jest dużo prostsze i wygodniejsze co też na pewno będzie korzystne dla wielu osób. Na dzień dzisiejszy narzędzie jest dostępne w wybranych kontach (po przejściu do zakładki „Raporty”), ponieważ jest w wersji beta i będzie dopiero rozbudowywane, niemniej jednak należy spodziewać się, że do końca roku będzie już finalnie serwowane we wszystkich kontach systemu AdWords.

 

Jakie funkcje posiada pulpit nawigacyjny?

 

            Trzeba sobie wprost powiedzieć, że narzędzie posiada sporo wad i nie wszystkie funkcje są finalnie wdrożone, ale jak już wspomniano będzie do końca roku w wersji finalnej dostępne dla wszystkich kont w systemie. Narzędzie to jest uzupełnieniem do działu raportowania i dzięki niemu można tworzyć dashboardy w prostej i czytelnej formie zarówno dla specjalistów jak i klientów.

            W nowym narzędziu jest możliwość wykorzystania zarówno wcześniej przygotowanych starych raportów dostępnych w panelu na poszczególnych widokach, jak i stworzenie nowych dashboardów i dostosowanie zawartych w nim danych. Pusty pulpit zawiera nie zapisane bloki, które z czasem można uzupełniać wykresami i danymi. Poza możliwością zmieniania wielkości bloków mamy możliwości umieszczania w nich różnego rodzaju danych począwszy od wykresów liniowych, kołowych i słupkowych, tekstów, tabel i podsumowania statystyk z porównaniem poszczególnych okresów. Po stworzeniu raportu można go pobrać lub też zlecić cykliczne (automatyczne) wysyłanie ów raportów na podany adres e-mail.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie nowe narzędzie do tworzenia raportów w AdWords jest bardzo dobrym sposobem na tworzenie nieskomplikowanych, a oddających wiernie rzeczywistość faktów na temat danego zagadnienia w przystępnej formie zarówno dla mniej, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników. Z tego narzędzia na pewno chętnie będą korzystać zarówno agencje marketingowe jak i pojedyncze osoby wspomagające się tego typu statystykami w przystępnej formie. Zdecydowanie warto jest już dziś zaznajomić się z nowymi funkcjami jakie daje „panel nawigacyjny” w Google, na pewno nie jednej osobie przyda się on w zarządzaniu swoimi projektami.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor