BLOG

Przyspieszenie strony przez DNS prefetch

Chyba nie trzeba nikomu mówić jak ważnym czynnikiem w ocenie przy tworzeniu rankingu przez Google spełnia kryterium szybkości ładowania się strony. W XXI wieku, w dobie Internetu dostępnego w formie radiowej i szeroko rozpowszechnionej na urządzenia mobilne ten czynnik zaczyna mocno wpływać na ogólny wskaźnik oceny strony.

 

kompresja plików

Oficjalne wytyczne Google dla webmasterów wskazują, że w przypadku mobile-first index kluczową rolę będzie odgrywał czynnik związany z szybkością ładowania się strony, a więc niewątpliwie warto jest zacząć optymalizację jak najszybciej.

Co zatem można zrobić, aby przyspieszyć wczytywanie strony?

Pozwólmy sobie gwoli ścisłości na małą powtórkę, dzięki której nic nam nie umknie. Zatem aby móc przyspieszyć wczytywanie się strony internetowej możemy poczynić następujące kroki:

  1. Skompresować pliki graficzne – ważne, aby pamiętać o najnowszym standardzie xGuetzli, o którym też pisaliśmy w naszym artykule wcześniej;
  2. Skompresować pliki CSS, JS i przejrzeć ogólnie kod pod tym względem;
  3. Ograniczyć liczbę zapytań do bazy SQL poprzez pousuwanie zbędnych elementów strony;
  4. Stosować Fontello zamiast grafiki – jest to możliwe, naprawdę to rozwiązanie proponuje mnóstwo tego typu grafik, które w sposób idealny zastąpią nam grafiki standardowe, poszukajcie sami → fontello.com;
  5. Zastosować DNS prefetch – wpis w linijce kodu HTML, który... no właśnie, ale o tym poniżej.

 

Czym właściwie jest DNS prefetch?

            Najkrócej rzecz ujmując jest to powiedzenie przeglądarce, aby w wolnej chwili zainicjowała w tle połączenia z innymi stronami www, z którymi w niedalekiej przyszłości będzie się musiała połączyć, mamy tutaj na myśli różnego rodzaju dane typu zdalne grafiki, CSS, jQuery, filmy z YT i reklamy np. Adsense. Jeśli dane te wczytają się w tle wcześniej, to nie będą obciążały i zwalniały ładowania się kontentu głównego strony, ponieważ... będą już pobrane w tle. I właśnie o to chodzi, aby wcześniej przeglądarka w wolnej chwili nieaktywności kogoś na stronie wczytała sobie do cache'u te właśnie dane.

Jak to w praktyce wygląda?

            Najważniejszą czynnością jest oczywiście podpięcie i zdefiniowanie serwisów, z których dane powinny być wcześniej pobrane – czyli np. serwery Google, YT, Facebook, Twitter, G+ i tym podobne - , odbywa się to poprzez wpisanie w kodzie html następującej linijki:

<link rel="dns-prefetch" href="URL">

oraz wpisanie serwisów, które mają ów dane 'serwować' wcześniej, dla przykładu wpis może wyglądać tak:

<link rel="dns-prefetch" href="fonts.googleapis.com">

<link rel="dns-prefetch" href="pagead2.googlesyndication.com">

<link rel="dns-prefetch" href="www.google.com">

<link rel="dns-prefetch" href="cdnjs.cloudflare.com">

<link rel="dns-prefetch" href="gravatar.com">

<link rel="dns-prefetch" href="partner.googleadservices.com">

<link rel="dns-prefetch" href="www.youtube.com">

<link rel="dns-prefetch" href="googleads.g.doubleclick.net">


Podsumowanie

 

            Co prawda rozwiązanie to nie jest może super istotne w przypadku szybkich połączeń, ponieważ szybkość wczytywania się takich stron na silnych światłowodowych przesyłach danych w dzisiejszych czasach jest ogromna, ale ma to niewątpliwie ogromne znaczenie mimo wszystko dla połączeń radiowych, gdyż jak wiadomo te czasami nie są zbyt szybkie i przeciętnemu Kowalskiemu w ten sposób dodatkowo wyszczuplona strona może zaoszczędzić trochę czasu na ładowaniu się i zmniejszyć stres związany z oczekiwaniem na dane. Wiadomo również, że czynnik szybkości ładowania się strony istotny jest dla rankingu Google. Dobrze zoptymalizowana i szybko działająca strona może zyskać dodatkowe punkty, które wpłyną na poprawę pozycji. Pamiętajmy o tym, aby korzystać i z tego rozwiązania, które może przynieść wymierne korzyści dla użytkowników urządzeń przenośnych, na których strony będą się szybciej wczytywać.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor