BLOG

Przerwa w działaniu witryny – co zrobić, aby nie stracić pozycji w Google?

Przebudowa witryny, wprowadzanie poprawek, zmiany w asortymencie sklepu – powodów przerwy w działaniu strony internetowej może być wiele.

 

przebudowa witryny

W takich sytuacjach wielu właścicieli obawia się, aby skutkiem takiej przerwy nie była urata pozycji w Google. Istnieje kilka rozwiązań, które ustrzegą stronę przed takimi konsekwencjami.

 

Zablokowanie koszyka zakupów

W niektórych przypadkach nie musimy zamykać całej witryny, a możemy na przykład jedynie uniemożliwić użytkownikom dokonywania zakupów. W tym celu, na stronie, zamiast koszyka może pojawić się komunikat o prowadzonych pracach konserwacyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pozycja strony w Google nie będzie zagrożona.

 

Wyłączenie całego serwisu

Jeżeli cały serwis musi zostać na pewien czas wyłączony, ponieważ inaczej nie byłoby możliwe prowadzenie na nim prac, należy obowiązkowo stworzyć komunikat o czasowej nieobecności. Serwis strony powinien wtedy umieścić kod 503 – Serwis niedostępny. Spowoduje to, że Google nie zaindeksuje czasowej nieobecności witryny. W krótkiej perspektywie, pozycja strony w Google nie ulegnie pogorszeniu.

 

Trzeba pamiętać, że roboty internetowe Google sprawdzają od momentu wyświetlenia komunikatu 503 taką witrynę przez około tydzień. Po tym czasie, jeżeli witryna nie powróci do pełnego działania, mogą uznać taką sytuację za stałą. Może to spowodować usunięcie takiej witryny z wyników wyszukiwania.

 

Wyłączenie serwera

Jeżeli chcemy przenieść serwer, na którym znajduje się strona internetowa, niestety, ale konieczne jest całkowite jego wyłączenie. W takim przypadku jednak warto mieć zapasowy serwis, który będzie zawierał status 503 dla wszystkich adresów URL witryny. Można wtedy ustawić na przejściowym serwerze status DNS. Jeśli tymczasowy serwer zawierający kod odpowiedzi 503 będzie funkcjonował nie dłużej niż około tydzień, powyższe rozwiązanie powinno zapobiec pogorszeniu wskaźników widoczności SEO serwisu.

 

Pozycja w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo ważna. Warto nie dopuścić do sytuacji, w której poprzez modernizacje witryny czy drobne problemy techniczne, ta pozycja zostanie zagrożona. Dzięki powyższym działaniom można będzie temu zapobiec.
 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor