BLOG

Podstawy reklam PPC, czyli jak działają linki sponsorowane

Jak wiadomo każdego dnia mnóstwo reklam otacza nas z każdej strony. Tak się już przyjęło, że „reklama dźwignią handlu”, chociaż jak mówi stare dobre przysłowie, jeśli coś jest dobre, nie potrzebuje reklamy bo samo się reklamuje.

 

. Podstawy reklam PPC, czyli jak działają linki sponsorowane

Niestety jak pokazuje praktyka nie wiele jednak takich produktów, które same się promują przez pocztę pantoflową, dlatego taka lawina różnych reklam wszelkiej formy i maści. Co zatem z reklamami typu PPC – pay per click (płać za kliknięcie), których głównych światowym przedstawicielem jest oczywiście Google Adwords? Jaka działa taka reklama, na co w niej zwrócić uwagę? O tym w poniższym artykule!

 

Główne cechy reklam kontekstowych

 

            W poniższym zestawieniu przedstawimy Ci główne cechy systemów kontekstowych w porównaniu z klasycznym pozycjonowaniem, które jak wiadomo co do zasady ma podobne cele działania, ale ma inne możliwości. Ok, zaczynajmy:

 

  1. Budżet ustalany w najdrobniejszych szczegółach – jak wiadomo w systemach kontekstowych praktycznie każdy wydatek jest przewidziany, masz możliwość dobrania sobie odpowiednich słów promujących stronę na różnych platformach (w przeciwieństwie do pozycjonowanie, które obejmuje praktycznie tylko wyszukiwarkę, celowo piszemy praktycznie bo można też pozycjonować filmy w YouTube, o czym pisaliśmy na naszym blogu!) i za każdą klikniętą reklamę jak wiadomo jest konkretna opłata za kliknięcie, stąd pay per click, w pozycjonowaniu w zasadzie wydatki też są zaplanowane, ale nie do końca, bo jak wiadomo – płaci się w zależności od tego jakie są osiągnie wyniki;
  2. Szybkość działania – jak wiadomo w systemach PPC działanie systemu przewiduje natychmiastowe efekty w postaci wyświetlających się reklam, czy w wynikach nad i pod wynikami genertycznymi wyszukiwarki, reklam w YT, serwisach zaprzyjaźnionych z Google, poczcie Gmail. A co z pozycjonowaniem? Wiadomo – trzeba czekać, czasami długie miesiące, jak nie i lata – jeśli chodzi o najtrudniejsze frazy i chęć zyskania najwyższych pozycji, jest to faktem;
  3. Skuteczność działa – jak pokazuje praktyka niewątpliwie najlepszą formą reklamy okazuje się jednak być Adwords, który pozwala na największą kontrolę nad planowaną strategicznie kampanią reklamową, która nie obejmuje jedynie samej wyszukiwarki, tylko dodatkowe kanały reklamowe (o których wyżej) – właśnie ta cecha świadczy (naszym skromnym zdaniem) o przewadze AdWords nad samym pozycjonowaniem;
  4. Ekonomia działania – główną przewagą jaką posiada w tym momencie pozycjonowanie, jest stałość efektów, za które praktycznie rzecz ujmując płacić można w długofalowej perspektywie – mniej, niż za same linki sponsorowane, które na najdroższe frazy mogą kosztować bardzo dużo, natomiast mądrze zarządzane pozycjonowanie nawet na najdroższe frazy może w gruncie rzeczy firmę kosztować długofalowo mniej niż by się pierwotnie wydawało.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie trzeba powiedzieć, iż same reklamy typu PPC zyskują sobie coraz większy udział w rynku, coraz więcej też firm jak pokazują statystyki mniej interesuje się samym pozycjonowaniem, a chętniej korzysta z systemów linków sponsorowanych. Z czego to wynika?   Zapewne z powodu zakresu reklamy, jej formy i co najważniejsze – JEJ UMIEJSCOWIENIA – trzeba sobie powiedzieć wprost, Google niestety stara się maksymalnie obsadzić topowe pozycje w wyszukiwarce przez takie dodatki jak Mapy Google, Linki AdWords, Google Shopping oraz wiadomo Direct Answer.

            Oficjalnie Google wypowiada się, że jest to działanie mające na celu ulepszenie user friendly odczuć użytkowników i ich komfort poruszania się po wyszukiwarce, ale w praktyce nie wiadomo czy też nie mają ukrytego celu właśnie w postaci tego, aby „wykosić” rynek pozycjonerski, bo jak wiadomo – skoro wyniki naturalne będą na tyle nisko, że lepiej będzie potencjalnemu Kowalskiemu kliknąć w jakąś odpowiedź w Direct Answer, reklamę kontekstową albo mapę google, to po co komu niżej szukać innych wyników zapytań? To oczywiście nasze skromne zdanie i opinia, nie zmienia to jednak faktu, że dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z promocją w wyszukiwarce szybko, jest to najbezpieczniejsza i najszybsza opcja, pozycjonowanie zajmuje zdecydowanie dużo więcej czasu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor