BLOG

Podstawowe Case Study o pozycjonowaniu

Jeśli jesteś laikiem i nie wiele wiesz o pozycjonowaniu, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie, postaramy Ci się w nim nieco powiedzieć o podstawowych zasadach, scenariuszach działania, które możesz natrafić podczas działań SEO. Niewątpliwie jeśli chcesz nieco więcej dowiedzieć się na ten temat i nie masz podstaw, ten artykuł jest właśnie dedykowany dla Ciebie.

 

            Podstawowe Case Study o pozycjonowaniu

 

          Postaramy się w nim napisać najszerzej jak się da o wszystkich możliwych zagadnieniach i aspektach marketingu internetowego, dzięki któremu Twoja witryna poszybuje w wyszukiwarce na wyżyny. Zapraszamy do lektury!

 

Podstawa działania, czyli SEO

 

            Jak wiadomo zanim podejdzie się do kwestii pozycjonowania profesjonalnie, trzeba najpierw wziąć pod uwagę kilkadziesiąt albo raczej powiedzmy sobie szczerze, ponad 200 czynników, które mają wpływ na jakość optymalizacji pod kątem wyszukiwarki (bo tym jest właśnie SEO, co też niektórzy permanentnie mylą z pozycjonowaniem, które jest dopiero praktyką działania mającą na celu PODNIESIENIE wyników strony www w wyszukiwarce). Dlatego też zaleca się co jakiś czas wykonać audyt SEO strony, zanim zacznie się pozycjonować stronę internetową.

            Wszystkie czynniki związane z tym jak jest strona punktowana przez roboty Google – i nie tylko, bo jak wiadomo wyszukiwarek jest dużo więcej! - zapisana jest w algorytmie, który jest zmieniany częściej niż raz na parę miesięcy o czym też nie wiele osób zdaje sobie sprawę. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że zmian należy dokonywać w algorytmie na bieżąco, a te większe zmiany, które często gęsto powodują panikę w świecie pozycjonerów są robione raz na parę miesięcy.

 

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w indeksie?

 

            Czynników jest mnóstwo i jak już napisaliśmy są one jako wytyczne zebrane w algorytmie Google jako czynniki oceniające pod względem jakości witryny i jej przydatności dla użytkowników i samej wyszukiwarki. Natomiast nie da się ukryć, że w wytycznych Google dla webmasterów są zebrane wszystkie aspekty techniczne, na które powinien zwrócić uwagę webmaster i programiści podczas tworzenia witryn internetowych.

            No dobrze, ale postarajmy się jakoś pogrupować najważniejsze aspekty wpływające na jakość pozycjonowania, zatem są to:

 

  1. Treści – jak wiadomo tutaj ważne są nie tylko dane meta, nagłówki, headery, ale też i konkretna treść, która jest dobrze sformatowana i oflagowana tagami tematycznymi. Roboty to wszystko analizują i podają te dane potencjalnemu Kowalskiemu, który przez wyszukiwarkę wejdzie na stronę. Ważne są też takie elementy treści strony jak te, które ułatwiają nawigację na stronie, ot chociażby breadcrumps oraz elementy dodatkowych implementacji, które pozwolą w wyszukiwarce wyświetlić bieżące dane takie jak ceny, ilość na stanie, promocje – dane oczywiście szczególnie przydatne dla sklepów internetowych;
  2. Linki – bardzo, bardzo ważna sprawa, ale jak się okazuje w dzisiejszych czasami już niekoniecznie przeważająca nad całą jakością pozycjonowania, ale ogólnie poprzestańmy na statym powiedzeniu: Link is king, ogólnie powiedzmy tak – Google bardzo monitoruje sprawę linków, te silne dają oczywiście mnóstwo mocy dla strony i są bezcenne dla pozycjonowania, ale są też linki z nofoloow, są też linki mające znamiona spamu i te właśnie są nie do przyjęcia dla Google, trzeba zatem umieć podczas monitorowania sprawdzać zaplecze pozycjonerskie jak ono wygląda od podszewki;
  3. Aspekty techniczne – to wszystkie elementy związane ze stanem łączy internetowych, budową strony www, które odpowiadają za to co roboty Google widzą. Co jeszcze warto w tym temacie powiedzieć to zapewne kwestia bezpieczeństwa danych na stronie, jeśli okazałoby się któregoś dnia, że masz wirusa i Google to zauważy, to strona zostanie profilaktycznie zablokowana i niewątpliwie musisz szybko reagować Wreszcie sprawa komfortu poruszania się po stronie, zarówno robotów Google, które muszą wiedzieć co gdzie się znajduje jak i również dla samych użytkowników, którzy też muszą widzieć, że strona jest dla nich przyjazna. ;
  4. UX i personalizacja – jak wiadomo Google patrzy bardzo mocno na to jak Twoja strona odpowiada potrzebom użytkownika i zgodnie z tym punktuje serwisy, pamiętaj aby dobrze zbudować serwis, zatem moment projektowania samej szaty graficznej i interfejsu gra tutaj ogromną rolę. Co ważne – i warto tutaj od razu o tym napomknąć – Google coraz bardziej bierze pod uwagę czynniki behawioralne, które w przyszłości mogą mieć ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Jak to się odbywa? Bardzo prosto – jak wiadomo przeglądarka Google i system Android przekazuje mnóstwo informacji o tym jak ludzie poruszają się po sieci i co robią, w ten też sposób Google zbiera dane o wszystkich użytkownikach i pozwala to im będzie w przyszłości dzięki tej wiedzy punktować poszczególne serwisy w 'górę' lub na 'dół'.

 

Taktyki pozycjonowania

 

            Warto jest na potrzeby tego skromnego opracowania przytoczyć też potencjalne możliwości pozycjonowania, które jak wiadomo może przyjmować różne scenariusze. Tak oto można:

  1. Rozbudować profil linków – tutaj jak wiadomo trzeba umieć znaleźć złoty środek, który każdy musi dla odpowiedniej domeny branżowej sam sobie dostosować. Jak wiadomo bowiem trzeba część linków pozyskać na zasadzie linkowania pod nazwę brandu, inne zaś pod logo graficzne, takie linki są najbezpieczniejsze, ale nie powodują większych wzrostów pod pozycjonowane frazy. Trzeba też ma się rozumieć pozycjonować witryny pod frazy kluczowe (tzw. EMA – exact match phrases), które mogą być niebezpieczne dla jakości pozycjonowania i jeśli Google się zorientuje, że są to celowe zabiegi to może nałożyć kary w postaci filtrów;
  2. Rozbudować liczbę podstron – tutaj nie ma większej „filozofii” działania, proste, klarowne i zrozumiałe są wytyczne w tej kwestii – każda podstrona jest potencjalnie potrzebna dla dwóch celów – nowe treści → nowe możliwości, a druga sprawa to możliwość dodatkowego pozyskiwania MOCy z takich podstron, które można osobno pozycjonować i „dopalać” z nich domenę główną;
  3. Rozbudować strukturę i dokładniej targetować frazy kluczowe;
  4. Zwiększać techniczną wydajność strony – tutaj jak wiadomo w ramach tego działania wchodzą wszystkie działania z zakresu SEO i SEM, które mają na celu zarówno zadbanie o jakość tekstów oraz strukturę budowy strony pod kątem wytycznych Google dla webmasterów.

 

Podsumowanie

 

            Jak wiadomo pozycjonowanie to działania mające na celu podniesienie wyników w wyszukiwarce na topowe pozycje, tutaj oczywiście wyścig trwa nieustannie i aby jeden znalazł się czołówce inni muszą z niej wypaść. Przedstawione wyżej działania są ścisłym minimum, które może nakierować Cię na to jak należy działać oraz jakimi metodami przeplatać swoje działania marketingowe w Internecie aby odnieść spodziewany sukces.

            Niewątpliwie warto jest na bieżąco śledzić różne nowości i maksymalnie przykładać się do merytorycznej poprawności prowadzonych stron www. Zachęcamy również bardzo gorąco do śledzenia naszych wpisów na blogu, dzięki którym również zdobędziecie odpowiednią wiedzą w tym zakresie!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor