BLOG

Pliki PDF, ich indeksacja i pozycjonowanie

W dzisiejszym świecie, gdzie informacji jest coraz więcej i mądre przekazywanie wskazówek w dobrej formie jest w cenie, dużo osób stosuje skrócone opracowania, a te większe wymagające bardziej zaangażowanego wczytania się w treść promuje poprzez wersje w postaci PDF, tak aby na stronach www nie zajmowały zbyt wiele miejsca.

 

indeksowanie_pdf

Czy jest to trafne rozwiązanie? Jak się okazuje – tak – i coraz więcej firm docenia walory pracy z formatem PDF, poprzez umieszczanie na swoich stronach właśnie opracowań w takiej formie, aby solidnie budować wizerunek marki i doszkalać swoich klientów. Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia PDF i jak je optymalizować? O tym poniżej!

Google indeksuje PDF od dawna

            Tak właśnie, nie jest to nowością i jak się okazuje gigant z Kalifornii już w 2001 roku docenił wartość tego sposobu przekazywania informacji światu i dlatego też bez problemu wszelkiego rodzaju materiały publikowane na stronach www (w wersji niezaszyfrowanej lub chronionej hasłem ma się rozumieć!) są indeksowane w sposób błyskawiczny, jeśli są dobrze zoptymalizowane. Można by zaryzykować stwierdzenie, że nawet lepsze pozycje dla niektórych zapytań można uzyskać jeśli dobrze zoptymalizuje się pliki PDF, niźli uzyskałoby się ten sam efekt w przypadku zwykłych plików HTML.

 

Na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę podczas optymalizacji plikow PDF?

 

            Wy-listujmy najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę podczas optymalizacji PDF:

 

  1. Tytuł – zadbaj o to, aby tytuł doskonale odzwierciedlał treść jaka w nim się znajduje, pamiętaj, że tytuł np. na 40-50 znaków musi być sensowny i dokładnie odzwierciedlać to co w nim znajdziesz. Używaj do tego celu też kreatorów PDF, dzięki którym będziesz mógł zdefiniować dodatkowe dane dla plików, takie jak autor,czas powstania, wersja itd., to wszystko ważne;
  2. Format tekstowy – koniecznie umieść swój artykuł w postaci tekstowej, w przeciwnym razie jeśli zrobisz z niego obraz, to chyba oczywiste, że robot tego nie będzie czytał;
  3. Rozmiar – dla takich opracowań, które mają tekst i mniej grafiki, obrazów itp., staraj się robić PDF'y mniejszej jakości tak aby nie obciażać zbytnio serwerów i utrudniać życie osobom czytającym, pamiętaj, Google to wszystko sprawdza i też potem liczy punkty do rankingu;
  4. Adres URL PDF'a – no właśnie, to oczywiste, wszak dla przypomnienia  - pamiętaj o przyjaznych dla wyszukiwarki adresach, pod którymi będziesz publikować swoje PSF'y, to bardzo ważne;
  5. Optymalizacja ALT'ów i TITLE dla obrazów – tak właśnie, pamiętaj, że każdy obraz w PDF'ie też może, a właściwie MUSI mieć jakieś title i alt'y, pamiętaj aby mądrze jest dostosować;
  6. Optymalizacja treści – tutaj może nie będziemy dublować tego co już wielokrotnie miałeś okazję przeczytać u nas na stronie w kwestii optymalizacji tekstów na stronie www, tak właśnie, PDF traktuj tak samo jak treść na stronie i staraj się stosować wszystkie wytyczne z tym związane. Jeszcze jedna ważna uwaga – pamiętaj aby nie umieszczać w tekście na stronie HTML takiego samego tekstu jak w PDF, Google to potraktuje jako duplicate content – powieloną/zduplikowaną treść i będą za to punkty ujemne!;
  7. Linkowanie wewnętrzne – pamiętaj aby w dokumencie umieszczać wewnętrzne linki, prowadzące do innej części dokumentu, to mocno usprawnia czytanie dla potencjalnego Kowalskiego, niech wie i o tym Google, że ty o tym wiesz;

Podsumowanie

            Niewątpliwie format PDF służy wielu osobom do publikowania większych opracowań, których umieszczenie w prostej postaci na HTML było by bardzo uciążliwe i nie pozwalałoby w przyszłości umieszczać aktualizacji dokumentów w tak wygodny sposób jak daje to format PDF. Każdy kto myśli o prowadzeniu newsletterów, pisaniu książek, poradników lub instrukcji obsługi powinien o tym pamiętać i korzystać z tego najczęściej jak się tylko da, byleby tylko pamiętal o odpowiedniej optymalizacji treści, która pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji w Google.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor