SEO

Optymalizacja kampanii PPC w kilku prostych krokach

Kampanie reklamowe w sieci cieszą się coraz większą konkurencyjnością w stosunku do tradycyjnych reklam wyświetlanych w TV i radio, a to dlatego, że Internet jak wiadomo stał się bardzo popularny i nie da się ukryć, coraz więcej młodych osób zamiast oglądać telewizję włącza YouTube i tam właśnie szuka interesujących ich treści.

 

Jak prowadzic kampanie

Wśród tychże kampanii, od strony marketingowej najważniejszą jest między innymi forma sprzedaży usług przez tak zwane systemy PPC – pay per click (dosł. zapłać za kliknięcie <w reklamę>), a co za tym idzie wszelkiego rodzaju systemu reklam kontekstowych mają się dobrze i tendencja zdaje się nie spadać, a wręcz rosnąć.

Zapewne z wielu z Was to już zauważyła i sięgnęła po tego typu rozwiązania, ale nie potrafi dobrze sobie skonfigurować tychże, przez co efekty działania są mizerne. W niniejszym artykule postaramy się opisać jak najlepiej zoptymalizować swoje kampanie PPC tak aby były one maksymalnie korzystne. Zapraszamy do lektury!

 

 

 

Najważniejsze elementy optymalizacji

 

Jak wiadomo kampania reklamowa powinna być dobrze zaplanowana i ciągle monitorowana aby przynosiła spodziewane efekty. Co z tego wynika, nie trzeba nikogo chyba nikomu mówić, że każda kampania powinna być pogrupowana w grupy reklamowe, które z kolei posiadają określone frazy tematyczne stanowiące poniekąd o sukcesie marketingowym całego przedsięwzięcia → ów zaś ustalenie fraz jest niejako konkretyzacją celów jakie chce się osiągnąć w trakcie przeprowadzania kampanii, niezależnie jaki by ten cel nie był, czy to podniesienie świadomości marki, zwiększenie ruchu na stronie czy też po prostu rozwój biznesu.

Oczywiście to o czym piszemy to ścisła podstawa, warto jest zatem napisać dużo więcej na temat czynników najważniejszych w procesie optymalizacji, wymieńmy je po kolei w punktach:

 

  1. Frazy kluczowe – czyli podstawa podstaw. Jakby nie patrzeć jest to jeden z najważniejszych czynników, który niewątpliwie powinien być regularnie sprawdzany. Jeśli okaże się bowiem, że przy założeniu iż są ustalone dobre frazy, współczynnik klikalności (CTR) będzie na mizernym poziomie przy dużej liczbie wyświetleń, trzeba koniecznie zmienić frazy. Warto jest też pamiętać o wykluczających słowach kluczowych, dzięki którym uniknie się kliknięć bez konwersji. Co przez to rozumieć? Rozumieć przez to należy unikanie w tytułach opisów reklam popularnych co prawda słów i fraz, które jednak nie pokrywają się z rzeczywistym przekazem materiału strony, który mamy zamiar komuś przedstawić, może to prowadzić – owszem – to kliknięcia w reklamę, ale nic z tego nie będzie wynikać, bo ktoś nie dokona ani zakupu, ani nie dokona żadnej innej formy interakcji, na której nam zależało;

  2. Call to action – jak wiadomo przekaz reklamy jest bardzo ważny, to jakimi słowami będzie zachęcać się potencjalnego Kowalskiego do podjęcia działań – czyli kliknięcia w reklamę w tym przypadku – jest bardzo ważne. Nie da się ukryć, że często bywa tak, iż call to action w ramach kampanii PPC jest źle dobrane od strony merytorycznej i najzwyczajniej w świecie tekst nie przekonuje nikogo aby podjął się wejść na stronę, stąd CTR jest mizernym poziomie. TO powinno budzić wątpliwości i motywować do zmiany tekstu tekstu call – to – action;

  3. Odpowiednie przekierowanie – zdarza się tak, że ludzie wpisując treść reklamy podają w niej bezpośrednio nazwę usługi albo dany produkt, który jest opisany na jakiejś podstronie serwisu głównego, natomiast samo podlinkowanie anchora z ów opisem kieruje do.... strony głównej. Niby błaha sprawa, ale okazuje się, że niektórzy ludzie albo z lenistwa, niewiedzy albo irytacji zamiast przeszukać stronę właściwą w ramach tejże głównej → szukają innych wyników w Google. Efekt tego jest prosty – zapłaciliście za kliknięcie, a zwrotu z tego nie ma żadnego, warto jest o tym pamiętać;

  4. Podgląd i diagnostyka reklam – jak wiadomo jest to opcja, na którą pozwala program w ramach kampanii PPC, w której można przejrzeć reklamę w samej platformie reklamowej, bez konieczności przeszukania zawartości wyszukiwarki Google. Co nam to daje, nie trudno się domyśleć - najważniejsze w tym wszystkim jest oczywiście możliwość obejrzenia reklamy z jej tekstem i możliwość naniesienia poprawek, kolejna sprawa to możliwość wstawienia trzech różnych opisów dla jednej grupy reklam;

  5. Dostosowywanie stawek za kliknięcie – kolejna najważniejsza i ostatnia już w naszym krótkim tutorialu wskazówka, którą powinieneś internauto wziąć pod uwagę – mianowicie możliwość albo raczej konieczność dostosowania stawek za kliknięcie w reklamę. Tutaj mamy kilka możliwości począwszy od możliwości dozowania wyświetlania się reklam w odpowiednich porad dnia i nocy i np. publikację ich w konkretnych lokalizacjach. Pełna lista możliwości z tym związanych mieści się pod adresem: https://support.google.com/adwords/answer/1704424?hl=pl , warto być na bieżąco i analizować to zagadnienie.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie odpowiednia optymalizacja kampanii PPC może przynieść duże korzyści i zminimalizuje niepotrzebne straty czasu i pieniędzy. Trzeba by sobie jasno też powiedzieć, że działania z tym związane powinny przyjmować charakter ciągły i być nieustannie monitorowane oraz w miarę możliwości poprawiane przez osoby, które znają się na rzeczy.

Warto jest mieć możliwość w tej kwestii współpracować z osobami, które mają doświadczenie i posiadają niezbędne certyfikaty Google, chociaż jak wiadomo nie jest to kryterium niezbędnym i koniecznym do tego aby odnieść sukces. Życzymy wszystkim udanych kampanii PPC i wysokich konwersji z kliknięć!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor