BLOG

Open Graph – narzędzie do zwiększania ruchu na stronie

Jak wiadomo nie od dziś, najlepiej prezentują się te wpisy, które prócz odpowiedniej merytorycznie poprawnej treści zawierają również mądrze poukładane elementy graficzne wzbogacone w odpowiednie fragmenty infografik i nie tylko. Jak wiadomo nie od dziś również i specjaliści od grafiki, handlu i programowania dostrzegli taką prawidłowość i... stworzyli aplikację, która idealnie odpowiada potrzebom rynku i umożliwia doskonałą formę wyświetlania odnośników i zapowiedzi newsów w portalach społecznościowych.

 

open graph, zwiększenie ruchu strony

Nieco historii

 

            Co prawda pierwotnie rozwiązanie przygotowane przez programistów Facebooka miało służyć jedynie usprawnieniu publikacji treści i linków z serwisów zewnętrznych na portalu to aktualnie narzędzie to stało się niejako nieodłącznym elementem działania wielu webmasterów, redaktorów i administratorów, którzy mogą spokojnie opanować kwestie graficzne na różnych serwisach społecznościowych takich jak np. Google+, Facebook, Pinerest, Twitter. Rozwiązanie to miało poprawić działanie na serwisach społecznościowych, wszak okazało się z czasem doskonałym narzędziem do optymalizacji ruchu na stronie. W jaki sposób działa to narzędzie? Przede wszystkim narzędzie to pozwala na:

 

  • opisywanie każdego odnośnika do strony zewnętrznej albo podstrony poprzez system zestawu znaczników lub krótkim opisem w danych meta;
  • definiowanie wielkości metryczki przez co można zdefiniować właśnie wielkość obszaru wyświetlania oraz obrazek, który ma się razem z wpisem pojawić;
  • serwisy społecznościowe, które obsługują Open Graph zczytują dane URL w taki sposób, że publikują je w przyjemny dla oka sposób co zapewni kolejny atut do tego aby klikali w linka inni użytkownicy i przechodzili na inne strony.

 

I praktyka

 

            Jak zaimplementować OG na swojej stronie? Oczywiście trzeba dodać specjalne meta tagi na stronie i wyglądają one w podstawowej wersji mniej więcej tak:

 

<meta property=”og:title” content=”Nazwa jakiegoś filmu” />

<meta property=”og:type” content=”video.movie” />

<meta property=”og:image” content=”http://zrodlodominiaturkizfilmu.jpg” />

<meta property=”og:image:width” content=”800″ />

<meta property=”og:image:height” content=”1200″ />

<meta property=”og:url” content=”http://www.sciezkadostepudozrodla.pl” />

<meta property=”og:description” content=”Opis filmu.” />

 

            Oczywiście jest to wersja podstawowa, którą można rozbudować. Dla osób, które nie bardzo rozumieją kwestie kodu są dostępne gotowe wtyczki do różnych cmsów, tak np. Wordpress posiada wtyczkę o nazwie Yoast, ale jak wiadomo wtyczek jest dużo więcej i każdy może wybrać coś dla własnego systemu zarządzania treścią, no chyba że posiada własne oprogramowanie to w tym przypadku należy samodzielnie za-implementować zmianę w kodzie strony. Oczywiście wiele serwisów społecznościowych pomaga nam w tym aby poprawnie zaimplementować zmiany na stronie i tak np. na Twitter jest taka informacja tutaj: https://dev.twitter.com/docs/cards/getting-started#open-graph . Warto przeszukać zasoby serwisów społecznościowych pod tym kątem, aby móc poradzić sobie z tym sprawnie.

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie wiele osób zastanawia się nad tym, aby maksymalnie sprawnie prowadzić swoje kampanie internetowe i reklamować się na sersisach społecznościowych. Mając na uwadze to, że w ostatnim roku miał miejsce drastyczny spadek zasięgu Facebook w ostatnim roku – nie wiedzieć czemu, bo ludzie w sumie nadal masowo korzystają z tego medium – to warto jest wykorzystać tę dodatkową wtyczkę, która umożliwi nam na pobudzenie aktywności na naszym kanale przekazu w serwisie społecznościowym. Masz z tym problem? Może warto już dziś zainteresować się tym rozwiązaniem i zająć się przebudową swoich kanałów informacji? Naprawdę warto! Życzymy powodzenia!

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor