SEO

Odpowiednie opracowanie strategii SEO

Nie da się ukryć, że strategia działania w każdej dziedzinie praktycznego i taktycznego działania odgrywa ogromną rolę, nie jest zatem inaczej i z kwestią działań zwanych marketingiem internetowym, którego składową stanowi jako kluczowa optymalizacja zwana również w skrócie SEO.

 

 

Sporo czynników związanych z tego typu działaniem może odgrywać ogromną rolę w późniejszej egzystencji strony w środowisku internetowym i niewątpliwie w sukcesie pozycjonowania, które przecież jest w zasadzie najważniejszym czynnikiem decydującym niejednokrotnie o sukcesie marketingowym danej domeny w sieci.

Jakie zatem najważniejsze elementy działania trzeba przedsięwziąć aby odnieść sukces w działaniach SEM (search engine marketingu) i w najważniejszej kwestii pozycjonowania? O tym w poniższym artykule zapraszamy do lektury!

 

 

Odpowiednie „kroki” drogą do sukcesu

 

Jak wiadomo i też to w tytule tego artykułu zawarliśmy – podjęcie odpowiedniej strategii działania przyniesie wymierne korzyści. Jak zatem powinna wyglądać dobrze przeprowadzona kampania SEO? Wymieńmy ów kroki po kolei:

 

  1. Pozycja wyjściowa strony – analiza tego zagadnienia odgrywa w zasadzie najważniejszą rolę na samym początku działań SEO, ponieważ pozwala na zaoszczędzenie środków wydatkowanych na niepotrzebne działania i dodatkowo stratę czasu. Co zaś zyskujemy nie trudno się domyśleć – najważniejsza jest możliwość pozyskania dogłębnych informacji o stronie, dotychczasowe działania nad nią i wiek domeny, które z kolei można porównać z wynikami najważniejszych konkurentów z topowych pozycji wyszukiwarki. W tym kroku należy też dokonać dwóch rodzajów audytów: a) off-site'owy – który pozwala na ocenienie dotychczasowej formy linkowania i sprawdzenie najważniejszych fraz tematycznych dla danej domeny, b) on-site – pozwala na określenie użyteczności strony oraz jej funkcjonalności zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów. Te dwa audyty pozwolą nanieść niezbędne poprawki w kodzie strony i jej budowie;

  2. Cele pozycjonowania – kiedy już będziemy dobrze wiedzieli z czym mamy do czynienia i jakie poprawki będziemy musieli nanieść po audycie na stronie, następnie będziemy mogli określić plan pozycjonowania – czyli określić m.in. zestawienie kluczowych słów i fraz, które będą dla nas niezbędne jeśli chodzi o odniesienie sukcesu marketingowego oraz szereg innych działań dodatkowych. W tym to właśnie punkcie trzeba umieć zdecydować się jakie słowa i frazy możemy pozycjonować, jakimi działaniami dodatkowo będziemy się posiłkowali i potem następuje sukcesywna analiza prac poprzez używanie m.in. Google Analytics, która pozwala nam monitorować sukcesy związane z pracami nad tym zagadnieniem;

  3. Zróżnicowanie metodologii działań – jak wiadomo nie ma dwóch takich samych serwisów, każdy różni się pod jakimś względem zarówno od strony budowy kodu jak i treści. W zależności zatem jakie uzyskamy informacje na poziomie kroku drugiego, a konkretnie po audycie on-site i off-site, takie też będziemy mieli wskazówki pozwalające nam na dopasowanie odpowiednich działań. Działania są zróżnicowane do tego stopnia, że każdy projekt posiada inne możliwości i koniecznie trzeba to uwzględnić podczas optymalizacji i link buildingu.

 

 

Podsumowanie

 

Artykuł, który pokrótce przedstawił najprostszą z możliwych metod planowania działań strategii SEO został Wam podany tylko poglądowo. Niewątpliwie trzeba jasno powiedzieć, że złotej zasady i najlepszej metody nie ma, ale trzeba na pewno dobrze zaplanować początkowe działania, tak aby późniejsze manewry nie stanowiły bezsensownej straty czasu i kasy.

Zdecydowanie lepiej jest na początku bardziej przyłożyć się do wskazówek z kroku 1 i 2, a działania późniejsze które bezpośrednio wpływać będą na pozycje pozycjonowanych witryn powinny być dużo wyższe. Pamiętajmy o tym, a na pewno przyjdzie nam dużo prościej i efektywniej przeprowadzać wszystkie kolejne działania SEO.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor