BLOG

O czym należy pamiętać dodając filmy do YouTube?

Tak się składa, że wiele osób prowadzi własne serwisy informacyjne oraz kanały na YouTube. Nie jest przypadkiem, że właśnie w tym kierunku idzie cała idea działania dzisiejszego Internetu albowiem – co należy stwierdzić z bólem serca – coraz mniej osób sięga po źródła czytane, a wybiera odpowiedniki multimedialne w postaci filmów, nagrań dźwiękowych.

 

           youtube

Ma to swoje oczywiście plusy, takie jak m. in. szybkość dotarcia do odbiorcy i w pełnym tego słowa znaczeniu – jak pokazują badania naukowców – maksymalne wykorzystanie obu półkul mózgowych do odbierania danych, jednakże ludzie z pokolenia „MTV” jak niektórzy zwykli mówić na tych, którzy dużo słuchają i oglądają, a mało czytają, są niestety mało twórczy i kreatywni, ale... łatwiej jest nimi sterować, a na tym niestety opiera się współczesny marketing, który nakierowany jest głównie na sprzedaż klientowi produktów danej branży.

            No dobrze, a jaki udział w branży internetowej posiada YouTube i o czym należy pamiętać, aby korzystając z tego medium dotrzeć do maksymalnie dużej publiki i zyskać sobie wiernych fanów? Jesteś zainteresowany tym zagadnieniem? W poniższym zestawieniu postaramy się odpowiedzieć na pytanie – jakie czynniki są istotne podczas SEO filmów na YouTube. Zapraszamy zatem do lektury!

 

  1. Tytuł filmu – jak wiadomo wyszukiwarka internetowa Google jest żywo zainteresowana wynikami, które pojawiają się w YouTube, zatem i ten najważniejszy aspekt opisu Twojego filmu czytelniku ma ogromne znaczenie. Jaki zatem powinien być dobry opis filmu?  Ważne są kwestie słów kluczowych, które wpisują w danym czasie użytkownicy i na ich podstawie należy wpisać najczęściej wyszukiwane frazy w tytule filmu. W doborze takiej frazy mogą nam nawet przydać się takie narzędzia jak AnswerThePublic i tym podobne, warto jest przeszukiwać wyniki pod tym kątem;
  2. Opis filmu – co prawda opis filmu nie jest najważniejszy dla algorytmu Google na dzień dzisiejszy bynajmniej, to warto jest pamiętać aby opis filmu miał przynajmniej 200 słów, a najważniejsze są pierwsze słowa, które jak wiadomo są widoczne pod filmem i zapewne Google również priorytetowo je czyta podobnież jak i nagłówki w tytule filmu;
  3. Tagi – jak wiadomo w przypadku stron www, opisy w tagach HTML już dawno przestały mieć znaczenie, natomiast w przypadku filmów YouTube mają ogromne znaczenie, ponieważ na ich podstawie są sporządzane listy losowo wyszukiwanych filmów w zasobach YouTube. Ważne aby szczególnie pierwsze słowa otagowania były najltrafniej opisujące nasz film, to naprawdę najszybsza i najprostsza metoda na skierowanie ruchu na nasz film od potencjalnie wyszukujących użytkowników internetu. Pamiętajmy też o ograniczeniu w postaci ilości znaków w liczbie 500;
  4. Zdjęcie – co prawda nie bardzo istotne, ale może niejednokrotnie zachęcić użytkownika do wejścia na nasz film, jak wiadomo jeśli czyjaś marka jest wysoce rozpoznawalna, to będzie ktoś wiedział, żeby kliknąć na ten film, nawet bez konieczności czytania filmów na YouTube;
  5. Ekrany końcowe i karty – elementy, które jak wiadomo mogą też znacznie wydłużyć nasz watch time dla filmu – czyli czas spędzony przez użytkownika na naszej witrynie – jak wiadomo karty końcowe pojawiają się na końcu filmu, natomiast karty są możliwe do osadzenia podczas wyświetlania się filmu i umożliwiają one spokojne migrowanie pomiędzy różnymi zasobami jakie udostępniamy naszym czytelnikom;
  6. Playlisty i transkrypcje – kolejna fajna opcja, która umożliwia zarówno wstawienie poszczególnych filmów z naszych zasobów i umożliwia wstawianie dodatkowych słów kluczowych, zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie może zwiększyć nasz watch time;
  7. Subskrybcje – jak wiadomo im więcej subskrybentów, tym większy odzew zarówno od strony komentarzy jak i polubień naszego kanału. Nie bójmy się prosić naszych widzów o subskrybowanie kanału;
  8. Częstotliwość publikowania – jak wiadomo im więcej się publikuje mądrych i interesujących treści tym większa szansa na to, że nasz kanał będzie rósł w siłę. Mądrze kierujmy własnym życiem i starajmy się zawsze mieć nieco czasu na publikację nowych treści na kanale;
  9. Długość filmu – co prawda, nie zawsze dużo znaczy lepiej, a wręcz jedna z pierwszych zasad marketingu mówi wprost, że im coś prostsze, tym lepsze (nie mylić z prostackim!) rozwiązanie. Również i tutaj złota zasada ma zastosowanie w stosunku do tego jak długie są nasze nagrania albowiem czasami można coś powiedzieć krótko i na temat, innym zaś razem można sprawę rozciągnąć na długie gadanie, które niekoniecznie będzie też tak interesujące, ale będzie dogłębniej poruszać temat. Warto wreszcie mieć też bardzo interesujący nas czynnik – a jakże, z czegoś musi żyć YouTuber, a reklamy się wyświetlają przecież w trakcie trwania filmu – watch time, czasu oglądania który jak wiadomo im dłuższy tym większa szansa na jakąś konkretniejszą klikalność w reklamy;
  10. Komentarze – tutaj chyba nikomu nie trzeba mówić jak wielkie znaczenie posiadają komentarze będące żywym dowodem tego, że nasz kanał żyje, i że podejmujemy interakcję z naszą widownią, która często posiada dużo pytań do publikowanych przez nas treści i pragnie jakiejś interakcji;
  11. Czas udostępnienia – jak pokazują dane statystyczne posiada jednak ogromne znaczenie, mianowicie czas publikacji naszych treści ma ogromne znaczenie, ponieważ wiele osób specjalnie wygospodarowuje sobie czasami czas na to, aby oglądać treści z internetu właśnie o jakiejś konkretnej porze dnia;

 

Podsumowanie

 

            Przebrnęliśmy przez to krótkie zestawienie, które pokazuje nam na jakie czynniki podczas publikacji filmów należy zwrócić szczególną uwagę. Jak pokazuje praktyka, nie jest to klasyczne zestawienie czynników SEO, ponieważ jak widać wyszukiwarka YouTube „rządzi się” własnymi prawami. Jednocześnie warto jest wspomnieć, że nie ma tutaj nic skomplikowanego i dostosowując się do podstawowych zasad rozsądnego publikowania treści i opisywania ich można osiągnąć naprawdę przyzwoite wyniki w pozycjonowaniu naszych filmów na YT. Życzymy wszystkim sukcesów!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor