BLOG

Nowe trendy w projektowaniu stron www

​Podobnie jak w innych dziedzinach, tak też w branży projektowania stron wiele rzeczy zmienia się bardzo dynamicznie. Jest oczywistym, że strona internetowa jest wizytówką naszej firmy, a więc chcielibyśmy, aby podążała za trendami modowymi na rynku... Wszak, "jak cię widzą, tak cię piszą".

 

trend_website

Jeszcze do niedawna stosowane rozwiązania, typu choćby animacje we flashu, używane do tworzenia animacji zapierających dech w piersiach, odeszły już do lamusa. Obecnie film i obraz są dominującą tendencją zarówno na blogach internetowych, jak też w mediach społecznościowych.  No właśnie, jakie jeszcze są tendencje w 2017 roku w zakresie tworzenia stron?  

  • płaski design - zaadoptowany przez Google, staje się obecnie coraz popularniejszy.
  • age-responsive design - samo dostosowywanie strony do urządzeń mobilnych to już standard, teraz istotne staje się również dostosowywanie wyglądu strony do wieku odbiorców (kolorystyki, wielkości czcionek, etc).
  • storytelling - świetnie się sprawdza przy prezentowaniu nowego produktu lub wydarzenia.  Ma ono na celu skupić uwagę użytkownika na eksplorowaniu strony.
  • układ treści – standardowe układy 2,3 kolumnowe, zastępowane są nowymi nieszablonowymi wyglądami, ze względu na fakt, że tradycyjne się już "przejadły"
  • Mniejszy scrolling strony – no właśnie, wcześniej było tak, że strony się zdecydowanie wydłużały (patrz wp.pl) , co w przypadku ww. serwisu informacyjnego i tym podobnych jest bardzo uzasadnione (no bo gdzie pomieścić tyle danych), to już w przypadku mniejszych stron nie jest to uzasadnione, ludzie najzwyczajniej w świecie „gubią” się na takich stronach i zdecydowanie w wersjach desktopowych stron teraz odchodzić będzie się od tego rozwiązania. Co innego jednak w przypadku wersji mobilnych stron – tutaj niewątpliwie długie przewijanie treści jest wręcz na plus, wszak warto jest tutaj powiedzieć jedną istotą sprawę – zbliża się czas, kiedy to pojawiają się w indeksie wyszukiwarki wersje i dekstopowe i mobilne first-index'owe (takie, które po pierwsze będą wersjami mobilnymi stron przygotowanymi dla urządzeń przenośnych, po drugie będą one miały większe szanse na topowe pozycje, gdyż Google przyjmuje takie rozwiązanie, że są to wersje stron lżejsze i mające mniej treści, a przez to bardziej czytelne z trafnymi wynikami zapytań), nie zapominajmy o tym, aby swoje strony dostosować do tego rozwiązania, aby konkurencja nie zostawiła nas w tyle!
  • Fonty / typografia – tak się składa, że jak wiadomo szybkość wczytywania strony to jeden z głównych czynników dodatniego punktowania strony w rankingu, a co za tym idzie, dzięki temu wiele osób przerzuca się na rozwiązania pozwalające zastąpić grafikę przez fonty i znaki graficzne (doskonałym tego typu rozwiązaniem jest FONTELLO – patrz fontello.com), tego typu rozwiązanie pozwala w sposób tekstowy przedstawić mnóstwo elementów graficznych, które musiałyby być wczytane na naszych urządzeniach przenośnych. Jakże to upraszcza sprawę!
  • duże wyśrodkowane zdjęcia - dobrane z kolorystyką strony i animacjami

 

Podsumowanie

 

            No dobrze, zasadniczo to tyle z nowości, które udało nam się podpatrzeć, wyczytać lub znaleźć. Dla niektórych mogą wydać się nieco trywialne, ale w praktyce, jak się okazuje, te czynniki mody mają duży wpływ na odbiór strony. Czynniki takie jak ład, skład, intuicyjność, ale i NOWOCZESNOŚĆ strony wpływają bowiem na to, czy internauta pozostanie u nas na stronie nieco dłużej, czy też szybko ucieknie po 2-5 sekundach. Warto więc obserwować trendy, które przychodzą do nas zazwyczaj z USA, Chin czy Japonii i wdrażać czasem nowości u siebie.

            

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor