BLOG

Nielegalne reklamy w systemie AdWords, moderacja i konsekwencje nieetycznych działań

Jak wiadomo w świecie gospodarki, wśród ludzi uczciwych i pragnących zarobić na chleb mają miejsca różnego rodzaju nadużycia przez tych, którzy kierowani zachłannością i głupotą chwytają się nieetycznych „zagrywek”, na których cierpią inni.

 

         System Adwords  Właśnie dlatego w systemie AdWords publikowane reklamy są poddawane weryfikacji, aby na tyle, na ile jest to możliwe nie były promowane usługi nie zgodne z regulaminem AdWords.

            Jak pokazują statystyki, w 2016 r. zostało zablokowanych prawie 1,7 mld reklam, co daje prawie dwa razy więcej niż w stosunku do roku poprzedniego. Co przyniesie kolejny rok, ciężko powiedzieć, na pewno specjaliści będą mieli tyle samo pracy co wcześniej.

            Może sięgnijmy nieco po garść informacji jakie przytacza Google odnośnie nieetycznych zachowań w wyszukiwarce. Jakie zatem nadużycia były stosowane przez użytkowników, którym poblokowano konta? Wymieńmy po kolei:

  • reklamy wprowadzające w błąd – pierwsza sprawa i najbardziej kardynalna - wszak jak się okazuje w 2017 r. aż 80 mln reklam nie było do niej dostosowane – nie można publikować reklam, które wprowadzają w błąd przez mylne hasła reklamowe, nie zgodne z prawdą, w stylu: „dzięki temu klejowi skleisz praktycznie wszystko ze sobą”;
  • reklamy promujące nielegalne produkty – Google zablokowało (jak się okazuje) w ubiegłym roku aż 68 mln reklam, które promowały usługi związane z rynkiem hazardu, nielegalnymi środkami farmaceutycznymi;
  • self clicking ads – samoklikalne reklamy – można by tak przetlumaczyć ten skrót. Otóż w sieci pojawiły się reklamy na urządzenia mobilne, których działanie polega na tym, że same przekierowują na stronę docelową, która rozpoczyna pobieranie nowej aplikacji, bez wyraźnej zgody użytkownika końcowego;
  • reklamy oszukujące system weryfikacji AdWords – w sieci pojawiają się też coraz częściej reklamy, które co prawda są zgodne z polityką AdWords, niemniej jednak przekierowują na stronę, która nie jest z nią zgodna. W praktyce wygląda to tak, że Kowalski widzi np. reklamę promującą jakieś produkty elektroniczne, a trafia docelowo po kliknięciu w reklamę na stronę sklepu z niedozwolonymi środkami farmaceutycznymi.

 

A co z konsekwencjami w stosunku do nieuczciwych reklamodawców. Znane są trzy formy karania takich zachowań:

  • zablokowanie reklamy;
  • zablokowanie konta reklamodawcy;
  • zablokowanie witryny reklamodawcy, który np. wielokrotnie próbował już oszukiwać system.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor