BLOG

Nazwa domeny ma znaczenie!

Zakup i rejestracja domeny jest pierwszym krokiem na drodze do posiadania własnej strony internetowej. Każda domena składa się z nazwy i końcówki, które razem tworzą unikalny adres witryny oraz działającej pod nią poczty elektronicznej. Nazwa domeny ma ogromne znaczenie dla późniejszej popularności strony i jej pozycjonowania, dlatego warto znać kilka podstawowych zasad jej tworzenia.

 

Podstawowe reguły nadawania nazwy domenie

Adres strony www tylko z pozoru może być dowolny, ponieważ tak naprawdę istnieje szereg ograniczeń formalnych dotyczących jego tworzenia.

Po pierwsze nazwa domeny nie powinna składać się z więcej niż 63 znaków. Minimalna liczba znaków wynosi: 1 dla domen polskich, 2 dla domen europejskich i 3 dla domen globalnych.

Po drugie wśród użytych znaków mogą być wyłącznie: litery alfabetu łacińskiego, cyfry oraz znak minus (-), który jednak nie może być ani na początku, ani na końcu adresu. Obecnie można także używać w adresach stron polskich znaków takich jak ś, ć czy ż.

Jak dobrze nazwać swoją domenę?

Najważniejszą zasadą tworzenia adresu strony internetowej jest prostota. Polega ona na dobraniu do witryny nazwy, która łatwo zapada w pamięć, szybko kojarzona jest z właścicielem strony oraz nie stwarza problemów z jej fizycznym zapisaniem. W przypadku firm najlepiej sprawdzają się adresy stron oparte na nazwie przedsiębiorstwa, nazwie jego sztandarowego produktu lub usługi, albo wypromowanym już haśle reklamowym. Nazwa firmowej domeny powinna być krótka i składać się raczej z prostych słów. W zależności od branży, można sobie czasem pozwolić na bardziej awangardową nazwę domeny, ale wówczas także powinna ona jednoznacznie kojarzyć się z działalnością firmy i być łatwa do zapamiętania dla odbiorców.

Wybór końcówki adresu powinien być z kolei uzależniony od terytorialnego zakresu działania firmy. W Polsce wciąż najpopularniejsze są domeny z końcówką pl, jednak chcąc działać na terenie Europy, warto rozważyć domenę globalną com lub europejską eu. Jeśli firma ma już silną markę, zaleca się, by zarejestrowała domenę z kilkoma końcówkami, która zagwarantuje jej wyłączność do danej nazwy. 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor