BLOG

Najczęściej występujące błędy na stronach WWW

Strona internetowa może zrobić na człowieku dobre wrażenie albo wręcz przeciwnie, tutaj jest z nią nieco tak jak z pierwszym kontaktem z jakąś osobą, ogromne znaczenie ma pierwsze wrażenie, ponieważ można sobie człowieka zrazić albo wręcz przeciwnie.

 

                     Jak to się ma do kwestii tworzenia stron, nie trudno się domyślić, trzeba umiejętnie zarządzać tym co mamy już na stronie zgromadzone, jak i również wcześniej na poziomie projektowania i wstępnych założeń planować szatę graficzną i interfejs w taki sposób, aby właśnie nie zraził sobie potencjalnego Kowalskiego, który ucieknie ze strony po parunastu sekundach.

            Jakie zatem są błędy, które ludzie najczęściej popełniają podczas tworzenia stron internetowych i warto o nich pamiętać? O tym w poniższym artykule!
 

 

Błędy, które mogą wiele kosztować

 

 

            Jak już wspomnieliśmy najgorszą rzeczą, która może spotkać to odejście ze strony i nie wrócenie tam nigdy. Warto zatem pamiętać o takich kwestiach, które są najbardziej drażliwe i właśnie tutaj ludzie popełniają najwięcej błędów:

 

  1. Zawartość strony – prosta sprawa, a jakże istotna. Ktoś kto wchodzi na stronę internetową szuka jak najbardziej aktualnych informacji, zatem jeśli okaże się, że właściciel prowadząc załóżmy bloga albo stronę firmową nie publikuje na bieżąco nowości to może się tym zrazić i już więcej na nią nie wejść, skoro w branży na pewno znajdzie dużo więcej innych witryn;
  2. Wygląd strony – nie da się ukryć, że estetyka w tworzeniu szaty graficznej i umiejętnie zaprojektowany interfejs to niewątpliwie bardzo ważna sprawa z puntu widzenia użyteczności zarówno dla ludzi jak i dla robotów Google, które wszystko analizują, dlatego nie można zapominać o wytycznych Google dla webmasterów oraz o wskazówkach dobrego UX i UI (o czym pisaliśmy w jednym z naszych artykułów na blogu!);
  3. Przyciski serwisów społecznościowych – nie masz jeszcze konta na Facebook a prowadzisz firmę? To błąd, nie zapomnij nadrobić czym prędzej braki w tej kwestii, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, ale budowanie wzajemnych relacji między Tobą a innymi użytkownikami internetu zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie, ponieważ firmy w ten właśnie sposób chcą uzależnić od siebie inne osoby, budując niejako „przyjazną atmosferę” wokół marki, chcą aby potencjalny Kowalski utożsamiał się z daną firmą i jej produktami. Jak się okazuje duże firmy do budowania relacji z klientami przez social media zatrudniają profesjonalne agencje reklamowe, które biorą za to nie małe pieniądze;
  4. Przyciski CTA (call to action) – jak wiadomo przyciski, które pozwalają na jakąś interakcję z użytkownikiem to ścisła podstawa, ale jak się okazuje notorycznie o tym zapomina wiele osób, które dla przykładu prowadząc sklep internetowy dodatkowo posiadają  bloga tematycznego, ale na nim zapominają o tym aby umieścić w jakimś artykule przycisk umożliwiający przejście do sklepu i nabycie towaru, o którym traktuje (pośrednio lub bezpośrednio) dany artykuł. Nie popełniaj tego samego błędu;
  5. Nawigacja – jak się okazuje im prostsza nawigacja tym lepiej, a sporo osób przegina w tym temacie tworząc różne dziwne menu, które są nadmiernie rozbudowane i w gruncie rzeczy nieczytelne. Jak się okazuje jednak trzeba budować proste menu na samej górze strony, pomocniczo zaś na dole, ewentualnie na boku po lewej stronie czytelne proste menu. Dodatkowo ważną sprawą jest wstawienia na stronie breadcrumps – czyli „okruszków chleba”, o których też pisaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów. Czym są te okruszki – są to oczywiście ścieżki pojawiające się u góry strony, a pokazujące gdzie aktualnie znajdujemy się na stronie, pozwalają one oczywiście bezproblemowo przejść w inną lokalizację strony, klikając w linka w strukturze znajdującego się wyżej;
  6. Dodatkowe rozszerzenia na stronie – jak się okazuje również dodatkowe rozszerzenia na stronie przy użyciu różnych skryptów takich jak JavaScript itp., mogą też generować dodatkowe problemy związane z błędami na stronie, niemożliwością wyświetlenia się niektórych elementów na stronie oraz wolniejsze ładowanie się strony (co dla użytkowników rozwiązań mobilnych może mieć ogromne znaczenie!) i w gruncie rzeczy nie dość, że można sobie tym zrazić użytkowników to jeszcze dodatkowo Google też będzie gorzej punktować stronę w rankingu z racji jej powolnego działania;
  7. Grafika – jak wyżej, tak i tutaj problemem nie jest to, że grafika jest i jest nawet mocno 'budująca' odwiedzających, ale problemem jest sam fakt tego, że strona ładuje się przez to dużo za wolno, a najnowsze trendy i wskazówki dla webmasterów zdecydowanie stawiają na szybkość ładowania się, zatem warto jest abyś – zanim wejdzie wielki update mobile first index – pomyślał nam wyszczupleniem strony... albo;
  8. Zbudował stronę alternatywną – ponieważ jak wiadomo responsywność strony to podstawa, musisz mieć taką stroną, która będzie się dobrze wyświetlała zarówno w przeglądarce na komputerach stacjonarnych jak i na urządzeniach mobilnych, tudzież mieć dwie strony, jedne dedykowane dla desktopów, drugie dla urządzeń mobilnych – warto przypomnieć, że przy zmianie algorytmu pod kątem mobile first – index, właśnie rozwiązania mobilne będą brane pod uwagę jeśli chodzi o tworzenie rankingu pozycji w wyszukiwarce ;
  9. Reklama – jak wiadomo reklama – niby – dźwignią handlu, ale jak się okazuje jeśli naszprycujesz swój serwis zbytnią ilością reklam albo będą one nękały – przez pop-upy – potencjalnego Kowalskiego, to ucieknie ze strony. Zatem pamiętaj aby zachować zdrowy umiar w tym względzie.

 

 

Podsumowanie

 

 

            Niewątpliwie stworzenie witryny internetowej, która sprosta zarówno oczekiwaniom użytkowników jak i samym wytycznym Google dla webmasterów nie jest wcale takie proste albowiem wymag mnóstwo czasu i ciągłego analizowania zagadnienia zmian w wyszukiwarce pod kątem SEO. Trzeba jednak sobie jasno powiedzieć, że podstawy tworzenia stron internetowych są takie a nie inne i mając to na względzie trzeba na samym etapie projektowania witryny ująć wszystko w odpowiedni sposób aby móc cieszyć się owocami swojej pracy. Zatem, im mniej błędów popełnisz drogi czytelniku, tym lepiej dla Ciebie! Życzymy powodzenia

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor