BLOG

Najczęściej występujące błędy na stronach WWW

Strona internetowa może zrobić na człowieku dobre wrażenie albo wręcz przeciwnie, tutaj jest z nią nieco tak jak z pierwszym kontaktem z jakąś osobą, ogromne znaczenie mają nasze pierwsze odczucia.

 

Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu

Jak to się ma do kwestii tworzenia stron, nie trudno się domyślić, trzeba umiejętnie zarządzać tym co mamy już na stronie zgromadzone jak i również wcześniej na poziomie projektowania i wstępnych założeń zaplanować szatę graficzną i interfejs w taki sposób, aby właśnie nie zraził sobie potencjalnego klienta, który ucieknie ze strony po parunastu sekundach.


Jakie zatem są błędy, które ludzie najczęściej popełniają podczas tworzenia stron internetowych i o których warto pamiętać? O tym w poniższym artykule!

 

Błędy, które mogą wiele kosztować


Jak już wspomnieliśmy najgorszą rzeczą, która może spotkać to odejście ze strony i brak na nią powrotu. Warto zatem pamiętać o takich kwestiach, które są najbardziej drażliwe i właśnie tutaj ludzie popełniają najwięcej błędów:

 

 

  1.  Zawartość strony – prosta sprawa, a jakże istotna. Ktoś, kto wchodzi na stronę internetową szuka jak najbardziej aktualnych informacji zatem jeśli okaże się, że właściciel prowadząc załóżmy bloga albo stronę firmową nie publikuje na bieżąco nowości to może się tym zrazić i już więcej na nią nie wejść;
  2. .Brak bezpośredniego kontaktu – brak danych osobowych na stronie może być szczególnie uciążliwe dla użytkowników urządzeń mobilnych, ponieważ w większości przypadków nie mają oni możliwości skopiowania chociażby numeru telefonu. Dodatkowym problemem mogą być ukryte na stronie dane kontaktowe, które są wręcz niemożliwe do znalezienia. Warto jest więc umieścić je na głównej stronie np. w stopce;
  3.  Przyciski serwisów społecznościowych – nie masz jeszcze konta na Facebook a prowadzisz firmę? To błąd, nie zapomnij nadrobić czym prędzej braki w tej kwestii. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, ale budowanie wzajemnych relacji między Tobą a innymi użytkownikami Internetu zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie, ponieważ firmy w ten właśnie sposób chcą uzależnić od siebie inne osoby, budując niejako „przyjazną atmosferę” wokół marki, chcą też aby potencjalny Kowalski utożsamiał się z daną firmą i jej produktami. Jak się okazuje duże firmy do budowania relacji z klientami przez narzędzia marketingowe i social media zatrudniają profesjonalne agencje reklamowe, które biorą za to nie małe pieniądze;
  4. Przyciski CTA (call to action) – jak wiadomo przyciski, które pozwalają na jakąś interakcję z użytkownikiem to ścisła podstawa ale jak się okazuje notorycznie o tym zapomina wiele osób. Prowadząc sklep internetowy dodatkowo posiada się zazwyczaj bloga tematycznego w którym zapomina się często aby umieścić w artykule przycisk umożliwiający przejście do sklepu i nabycie towaru, o którym traktuje (pośrednio lub bezpośrednio) dany artykuł. Nie popełniaj tego samego błędu;
  5. Nawigacja – najlepiej jest zbudować proste i czytelne menu na samej górze strony, pomocniczo zaś na dole, ewentualnie na boku po lewej stronie. Dodatkowo ważną sprawą jest wstawienie na stronie breadcrumps – czyli „okruszków chleba”, o których też pisaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów. Czym są te okruszki – są to oczywiście ścieżki pojawiające się u góry strony, a pokazujące gdzie aktualnie znajdujemy się na stronie, pozwalają one oczywiście bezproblemowo przejść w inną lokalizację strony, klikając w linka w strukturze znajdującego się wyżej;
  6. Dodatkowe rozszerzenia na stronie – jak się okazuje również dodatkowe rozszerzenia na stronie przy użyciu różnych skryptów takich jak JavaScript itp., mogą też generować dodatkowe problemy związane z błędami na stronie, niemożliwością wyświetlenia się niektórych elementów na stronie oraz wolniejsze ładowanie się strony (co dla użytkowników rozwiązań mobilnych może mieć ogromne znaczenie!) i w gruncie rzeczy nie dość, że można sobie tym zrazić użytkowników to jeszcze dodatkowo Google też będzie gorzej punktować stronę w rankingu z racji jej powolnego działania;
  7. Grafika – jak wyżej, tak i tutaj problemem nie jest to, że jakiś aspekt graficzny jest na stronie ale problemem jest sam fakt tego iż strona ładuje się przez to dużo za wolno, a najnowsze trendy i wskazówki dla webmasterów zdecydowanie stawiają na szybkość ładowania się. Warto zatem abyś – zanim wejdzie wielki update mobile first index – pomyślał nam wyszczupleniem strony albo…;
  8. Zbudował stronę alternatywną – ponieważ jak wiadomo responsywność strony to podstawa. Dlatego musisz mieć taką stronę, która będzie się dobrze wyświetlała zarówno w przeglądarce na komputerach stacjonarnych jak i na urządzeniach mobilnych. Drugim rozwiązaniem może być posiadanie dwóch stron, jedną dedykowaną dla desktopów, drugą dla urządzeń mobilnych – warto przypomnieć, że przy zmianie algorytmu pod kątem mobile first – index właśnie rozwiązania mobilne będą brane pod uwagę jeśli chodzi o tworzenie rankingu pozycji w wyszukiwarce;
  9. Reklama – jak wiadomo reklama – niby – dźwignią handlu, ale jak się okazuje jeśli naszprycujesz swój serwis zbytnią ilością reklam albo będą one nękały użytkowników – przez pop-upy to uciekną oni ze strony. Zatem pamiętaj aby zachować zdrowy umiar w tym względzie.
  10. Czcionka, tło oraz niepotrzebne efekty dźwiękowe – są to niezwykle ważne aspekty związane ściśle z projektem strony. Słabo czytelna czcionka, nieodpowiednie połączenie tła lub też przeszkadzające i niepotrzebne efekty dźwiękowe utrudnią znacznie korzystanie ze strony internetowej;

 


Podsumowanie


Niewątpliwie stworzenie witryny internetowej, która sprosta zarówno oczekiwaniom użytkowników jak i samym wytycznym Google dla webmasterów nie jest wcale takie proste albowiem wymaga mnóstwo czasu i ciągłego analizowania zagadnienia zmian w wyszukiwarce pod kątem SEO. Trzeba jednak sobie jasno i klarownie powiedzieć, że podstawy tworzenia stron internetowych są takie, a nie inne i mając to na względzie trzeba na samym etapie projektowania witryny ująć wszystko w odpowiedni sposób aby móc cieszyć się owocami swojej pracy. Zatem, im mniej błędów popełnisz drogi czytelniku, tym lepiej dla Ciebie! Życzymy powodzenia.


Głosów: 9.9/10 (30 Głosujących)


Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu Sitepromotor błędy przy tworzeniu stron Sitepromotor błędy przy tworzeniu stron Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor błędy przy tworzeniu stron SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Politechnika Wrocławska Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu WP money Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Dospel Sitepromotor błędy przy tworzeniu stron Magellan Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor błędy przy tworzeniu stron Castrol Sitepromotor błędy przy tworzeniu stron eGospodarka Sitepromotor błedy przy projektowaniu stron OEX

Referencje

Sitepromotor błędy w pozycjonowaniuSitepromotor błędy w pozycjonowaniuSitepromotor błędy w pozycjonowaniuSitepromotor błędy w pozycjonowaniuSitepromotor błędy w pozycjonowaniu

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor błędy w pozycjonowaniu Sitepromotor