BLOG

Lokalny przewodnik Google?

Tak się składa, że w dobie internetu przyjęło się iż przedsiębiorcy również w internecie starają się mieć swoje wirtualne wizytówki z firmami, podobnież i z informacjami, które w sieci są w takiej liczbie, że nie trudno się w nich pogubić, a trafna wskazówka i dobry przewodnik zawsze jest mile widziany.

 

lokalny_przewodnik_google

Tak też się składa, że gigant z Mountain View dojrzał ogromną możliwość w pomaganiu innym odkrywania „świata” przez pryzmat internetu, jednocześnie przygotowując dla tych, którzy potrafią przewodzić innym w sieci wiele korzyści. A jakie? O tym w poniższym artykule.

Kto może być przewodnikiem i czym jest w ogóle instytucja Lokalnego Przewodnika?

            No właśnie, jak się okazuje nie każdy, mogą jedynie w tym programie brać udział osoby prywatne, działanie firm nie będzie liczone w żaden sposób. Kolejną kwestią jest sprawa wartunków uczestnictwa, jak jest napisane na oficjalnej stronie: http://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/why-marketers-should-keep-sending-you-emails w programie mogą brać udział osoby, które posiadają aktywne konto w Google Maps, ukończyły 18 lat i... zamieszkują jeden z 40 krajów, w których dostępna jest usługa Google Maps, zatem także i w Polsce.

            Ok, to już wiemy, zastanówmy się jednak jeszcze nad jedną sprawą – czym właściwie jest instytucja Lokalnego Przewodnika? Jest to sposób na nadanie programowi bardziej ludzkiego wymiaru, dzięki możliwości pisania spostrzeżeń, odpowiadania na zapytania internautów, opiniowania różnych lokalizacji w Mapach. Program jest obarczony też swego rodzaju restrykcjami, które polegają na weryfikowaniu wpisów Przewodników pod kątem ich unikalności i rzetelności, jeśli okazałoby się, że jakiś przewodnik nie jest na tyle uczciwy, żeby umieszczać prawdziwe i unikalne wpisy, tylko zdublowane z innych lokalizacji sztampowe wpisy może być nawet usunięty z programu. Dalej, trzeba też powiedzieć, że Google czasami nawet prosi nas o pewne informacje, zadając pytania...

            A jakie to pytania? Otóż Google najczęściej zadaje lokalnym przewodnikom w przypadkach, gdy odwiedzają oni różnego rodzaju puby, restauracje, kawiarnie, wtedy mogą spodziewać się standardowych pytań w stylu:

  • Czy lokal serwuje alkohol?
  • Czy lokal serwuje desery, ciasta itp.?
  • Czy panuje w lokalu romantyczna atmosfera?
  • Czy w danym lokalu można płacić kartą?

            Za co można jeszcze zyskać punkty w rankingu (który pozwala nam zdobyć miejsca od 1 do 5?), Google daje nam punkty za aktualizowanie danych w już istniejących miejscach, za dodawanie nowych lokalizacji, a ponadto za dodawanie zdjęć, które oczywiście Google podda swojej ocenie i jeśli zdjęcie będzie za niskiej jakości to.. nie zostanie ono najzwyczajniej w świecie zaakceptowane. Mało tego, jeśli będąc lokalnym przewodnikiem, w jakimś z miejsc zrobimy zdjęcie, Google samo nas zapyta czy chcielibyśmy to miejsce opublikować w Mapach Google.

            A jakie korzyści mają z tego Lokalni Przewodnicy? Oczywiście prócz prestiżu i istnienia we wspólnocie niewątpliwie mają możliwości rozwoju i wejścia na wyższy poziom i tak np. osoba będąca na 5 poziomie ma szansę na to, aby testować usługi i funkje zanim zostaną opublikowane, a osoby już od 1 poziomu będą mogli liczyć na wzięcie udziału w różnych konkursach i warsztatach. Pełen opis korzyści znajduje się tutaj: https://support.google.com/local-guides/answer/6225851?hl=pl&ref_topic=6225845

Podsumowanie

            Trzeba przyznać, że Google odważnie podeszło do sprawy rozwoju usługi Google Maps, ale z drugiej strony trzeba też powiedzieć, że pomysł ten będąc odważnym jest zarazem genialnym z punktu widzenia marketingowego, Google opracowało swojego rodzaju perpetum mobile, które w przyszłości może zapewnić samo-napędzanie się Map Google i ich doskonałe weryfikowanie pod kątem zgodności ze stanem faktycznym. Co z tego wyjdzie, zobaczymy, na razie warto obserwować sprawę i... testować.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor