BLOG

Lista mailingowa – jak ją stworzyć?

W XXI wieku, ciężko jest chyba znaleźć osobę, która by nie posiadała swojej skrzynki mailowej. Niewątpliwie tradycyjna poczta została na masową skalę zastąpiona przez tradycyjne korespondowanie, chociaż nie jest to oczywiście regułą, bo jak wiadomo większość korespondencji dyplomatycznych nadal jest przesyłana tradycyjnymi pocztami.

 

            lista mailingowa

Co jak co, trzeba by wprost stwierdzić, że jest tendencja do wysyłania poczty e-mail zamiast korzystania z poczt tradycyjnych albowiem zaraz po sms i telefonach jest to najczęściej używana forma komunikacja pomiędzy osobami w relacjach czysto towarzystkich, a jak się okazuje także i biznesowych i w sumie nie ma się czemu dziwić, e-maile są wygodną i pewną formą komunikacji, a po zmianach w prawie, które ukruciły proceder wysyłania spamów ta forma komunikacji zaczyna przeżywać prawdziwy renesans.

 

Własny biznes, własna lista mailingowa?

 

            Tak się składa, że właśnie głównie w tej dziedzinie może nam najbardziej pomóc, ponieważ to właśnie do wielu osób trzeba dotrzeć ze swoim przekazem, a jak się okazuje przesyłanie wiadomości tradycyjną pocztą było by za trudne i niewątpliwie nadwyrężyłoby znacznie budżet firmowy. Jak zatem stworzyć własną listę mailingową? Skąd ją wziąć? Niewątpliwie na dobry początek najlepiej było by stworzyć dobry serwis informacyjny, który dzięki odpowiedniej treści przyciągnie sporo zainteresowanych potencjalnie chętnych do subskrypcji nowości czytelników.           Warto jest mieć możliwość nawiązania bliższej relacji z wszystkimi odwiedzającymi naszą stronę internetową, ale trzeba mieć na względzie to, że nie wszyscy będą zainteresowani kolejnymi odwiedzinami, dlatego też głównie warto jest postawić na stałych czytelników i to im proponować subskrypcje jako propozycję dla zabieganych. Kolejną ważną kwestią jest sprawa gromadzenia i przetwarzania danych, trzeba pamiętać oczywiście aby bazę danych zgłaszać do GIODO, jeśli ktoś z Was ma jeszcze jakieś wątpliwości w tej kwestii i chciałby śledzić ten ważny wątek (w którym podobno mają nastąpić zmiany co do publikacji), powinien być na bieżąco z tą stroną - https://prakreacja.pl/newsletter-giodo/

            Podsumujmy zatem kwestię pozyskiwania danych e-maili na potrzeby naszego newslettera w przyszłości. Jak zatem możemy zgromadzić naszą bazę danych w sposób uczciwy i nie budzący wątpliwości o jej zgodność z prawem? Otóż możemy:

 

1.W sposób jasny i czytelny zaproponować naszym czytelnikom bloga, strony domowej, firmowej możliwość zapisania się na newsletter;

2.Możemy zaproponować subskrypcje dla naszych wiernych czytelników i znajomych na serwisach społecznościowych – Facebook, Twitter, Google+, Nasza-Klasa, YouTube itp.;

3.Offline – pamiętaj, że zawsze możesz dać wizytówkę z informacją, na której skierujesz potencjalnie zainteresowanego czytelnika na stronę internetową;

4.Korespondencja mailingowa – jak wiadomo piszesz z wieloma osobami, możesz zatem w swojej stopce umieścić jakieś informacje na temat możliwości publikacji subskrypcji.

 

            No dobrze, jak już mamy listę mailingową teraz trzeba by zabrać się za rozsądne i poukładane zarządzanie naszą bazą danych. Czym możemy to zrobić? Mamy do dyspozycji mnóstwo rozwiązań jakie dostarcza nam rynek rozwiązań informatycznych, wymieńmy niektóre z nich:

1.Outlook – jak wiadomo jest to dodatkowa opcja dodawana do pakietu Office, zapewne nie jedna osoba z Was korzystała z tej formy korespondencji prywatnej jak i biznesowej. Warto jest mieć na względzie to, że aktualizacje są niezbędne jeśli ktoś chce w sposób bezpieczny i bezproblemowy korespondować z innymi;

2.Sare – jedno z pierwszych rozwiązań wprowadzonych na polski rynek, dzięki któremu można w sposób prosty i czytelny gromadzić dane i nimi zarządzać. Warto jest skorzystać z wersji trial, aby przez 30 dni testować ów rozwiązanie;

3.Freshmail – kolejne narzędzie, które umożliwia sporo możliwości zarządzania. W wersji bezpłatnej możliwa jest wysyłka korespondencji w liczbie 200 do 500 odbiorców;

4.Mailchimp – tanie narzędzie skierowane do tych, którzy chcą mieć narzędzie umożliwiające integrację z Google Analytics oraz z różnymi rozwiązaniami CRM i CMS. W darmowej wersji można wysłać miesięcznie 12 tysięcy e-maili do maksymalnie 2 tysięcy użytkowników.

 

Podsumowanie

 

            Jak wiadomo sprawa korespondencji masowej zawsze budziła wiele emocji i niewątpliwie była kwestią wielu spraw sądowych, które były konsekwencją wielu nadużyć w tej kwestii a to poprzez działania nieetyczne prowadzone przez spamerów. Warto jest mieć na względzie to, że właściwie gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych może pozwolić każdemu na stworzenie dobrej podstawy do nawiązania stałej relacji z odbiorcami chętnymi do czytania wiadomości z danej branży tematycznej. Trzeba sobie powiedzieć wprost – newslettery i listy mailingowe przeżywają swój renesans, warto jest mieć to na względzie i pamiętać aby nie zaniedbać i tej formy komunikacji elektronicznej.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor