BLOG

Link Building dla strony

Jak wiadomo dla każdego właściciela strony bardzo ważną kwestią jest budowanie pozycji strony i jej wysokość w wynikach naturalnych, jak i też sponsorowanych.

 

Link Building dla strony

 

 

Niewątpliwie z racji tego, że na budowanie pozycji w wynikach generycznych trzeba poświęcić mnóstwo czasu i środków finansowych (jeśli ktoś zleca to zadanie firmie zewnętrznej), to warto jest zastanowić się nad tym jak zrobić to samemu i jak uczynić pozycjonowanie działaniem długofalowym, przyjemnym, bezpiecznym i efektywnym.

            Z racji tego, że budowanie zaplecza linków odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu pozycji stron i niewątpliwie stoi nadal na pierwszym miejscu (zaraz po nim oczywiście jest SEO – optymalizacja)  – zapewne tak długo jak będzie istniało pozycjonowanie to powiedzenie „link is King” nie ulegnie dezaktualizacji -  przeanalizujemy w dzisiejszym artykule kilkadziesiąt sposobów na pozyskiwanie w sposób etyczny i bezpieczny linków, które podniosą nasze witryny w wynikach generycznych.

            Zapraszamy do lektury artykułu, który na pewno pozwoli Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy i przeprowadzić ten proces samodzielnie na potrzeby własnej skromnej strony, której jesteś właścicielem.

 

  1. Jakość treści przede wszystkim, czyli content marketing i guziki społecznościowe – stawiamy na pierwszym miejscu ten punkt celowo aby uzmysłowić wielu osobom konieczność budowania treści strony w taki sposób, aby odwiedzający znaleźli na niej interesujące informacje, które – UWAGA ! - będą mogli podlinkować, zatem nie zapomnij pod każdym artykułem na swojej stronie umieścić guzików społecznościowych, którymi zainteresowani będą mogli poinformować inne osoby o tym, że ktoś ma im coś mądrego do przekazania. Jeszcze jedna ważna uwaga w tej kwestii – z racji tego, że chcesz być zapewne postrzegany jako spec w swojej dziedzinie i masz zamiar pisać mądrze, to mimo to nie pisz na poziomie doktorskim, ponieważ może się to spotkać z niezrozumieniem szczerszego grona odbiorców, którzy niekoniecznie muszą być tak bystrzy umysłem jak ty;
  2. Cytowanie fachowców i źródeł – jak wiadomo pisząc artykuły powinieneś podawać źródła, przynajmniej jedno konkretne, dodatkowo warto jest o tym fakcie zainteresować samego autora, on to właśnie w ramach podziękowania może umieścić na swojej stronie domowej linka do Twojego artykułu, który niejako może wzbogacać temat przez niego poruszony;
  3. Linkowanie do poważnych stron – linkując do innych stron tematycznych nie dość, że sugerujesz Twoim czytelnikom możliwość pozyskania fachowej wiedzy z innych źródeł, to jeszcze dodatkowo możesz niewątpliwie poprosić o umieszczenie z kolei linka do Twojej strony na tychże proponowanych stronach;
  4. Udostępnianie treści – jak wiadomo zapewne Twoje artykuły mogą być przez inne osoby chętnie publikowane, dlatego też warto na końcu treści albo w samej treści umieszczać 'guziki' umożliwiające publikację w social media. Dodatkowo warto jest od czasu do czasu za tego typu publikowanie przez potencjalnego Kowalskiego treści na ich social media, różne bonusy w postaci darmowych e-booków itp.;
  5. Udostępnianie na mediach społecznościowych – niby standard, ale warto o nim wspomnieć, nie zapominajcie o tym, aby umożliwiać publikację waszych treści na social media odwiedzających jak i sami prowadźcie swoje profile społecznościowe i z nich linkujcie do artykułów na waszej stronie domowej. Używajcie też social hubów!;
  6. Publikacja gościnna u innych – staraj się współpracować z blogerami z Twojej branży tematycznej, jeśli masz taką możliwość od czasu do czasu odezwij się do nich i zaproponuj możliwość publikacji swoich artykułów u nich, jeśli okażesz się być dobrym fachowcem na pewno zechcą Ci to umożliwić i podlinkować do swojej strony jako autora na dole danego artykułu;
  7. Publikuj na Facebookowych grupach tematycznych – no właśnie, poszukaj takich grup, gdzie jest dużo osób i są powiązane tematycznie, bądź aktywny i też tam staraj się zainteresować swoją osobą/profilem. Jeśli okażesz się być specem w swojej dziedzinie na pewno ludzie będą odwiedzali Twój profil, a potem stronę domową;
  8. Linkedin – i tutaj też poszukaj odpowiednich grup tematycznych dzięki, którym dotrzesz do osób szukających wiedzy na dany temat i na pewno zyskasz sobie nowych fanów;
  9. Google+ - podobnież jak powyższe też powinieneś posiadać takie konto, nawet jeśli wydaje Ci się iż nie jest ono popularne, dołącz do kręgów z wybranej niszy tak abyś był widoczny;
  10. Pinterest – jak się okazuje obrazy, filmy, infografiki, muzyka rozchodzą się po sieci szybciej niż treści, z racji tego że ludzki umysł lepiej przyswaja treści nie tylko czytane ale mówione i graficznie odpowiednio dopracowane, dodatkowo jak wiadomo niestety z lenistwa dużo osób zamiast czytać ogląda filmy, słucha muzyki, ogląda grafiki. ;
  11. YouTube – mając na względzie powyższe warto oczywiście przypomnieć kwestię promocji przez tę ogromną maszynerię promocji przejętą przez Google Corp. I tutaj jak się okazuje także pozycjonuje się filmy oraz nagrania, dokonuje się optymalizacji przekazu audio-wideo, poczytaj o tym więcej i wykorzystaj potencjał YT, zyskując przez niego ruch i linki do Twojej strony domowej;
  12. Tumblr.com – ogromna społeczność licząca sobie ponad 90 milionów osób, dlaczego by i tego nie wykorzystać? Jak wiesz można tam publikować media i proponować innym osobom, nie zapomnij o tym, Twojego posta mogą inni dalej polecić a na pewno też i podlinkować do strony domowej;
  13. Fora dyskusyjne – jesteś aktywny na jakimś forum, wypowiadasz się merytorycznie i fachowo? Na pewno raz na jakiś czas możesz sam siebie zareklamować na takim forum dając komuś linka do przeczytania w jakimś temacie, poza tym są też stopki w nich też można umieszczać czasami linki do stron zewnętrznych;
  14. PDF – jak wiadomo możesz też promować swoje treści przez publikacje w postaci darmowych PDF'ów, w nich oczywiście możesz umieszczać źródła, też i do swoich stron, nie zapomnij o tym aby i w ten sposób umożliwić innym dotarcie do Ciebie, podobnież możesz na stronach dodawać tego typu pliki, które na to pozwalają;
  15. Infografiki – to doskonała forma na promocję swojej witryny, a jeśli takowe infografiki są jakościowo bardzo dobre to masz na pewno gwarantowane, że będą chętnie publikowane na innych stronach oraz opracowaniach, w których (oczywiście jeśli ktoś na tyle będzie uczciwy) umieszczony zostanie link do źródła autora, czyli do Ciebie;
  16. Wymiana treści z innymi – jak wiadomo nie jesteś sam w danej branży dlatego na pewno warto było się zainteresować innymi blogerami, autorami piszącymi tu i ówdzie, na pewno będą zainteresowani wzajemną wymianą treścią i podlinkowaniem, a bynajmniej część z nich;
  17. RSS – warto jest abyś i z tego kanału komunikacji korzystał i pozwalał na czytanie newsów od Ciebie z serwisu, uwierz, że w czasach dużej ilości informacji, która krąży po sieci takie skrótowe informacje cieszą się wielkim uznaniem wśród tych, którzy cenią sobie krótkie i zwięzłe treści;
  18. Komentarze – masz grono zadowolonych klientów albo czytelników? Poproś ich o zostawienie informacji o dobrej współpracy na ich stronie i podlinkowanie do Ciebie. Sam też staraj się komentować artykuły publikowane na stronach innych blogerów .

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie zbieranie linków, które podniosą pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce internetowej to zajęcie żmudne i czasochłonne. Jeśli zlecasz usługę pozycjonowania i SEO komuś innemu to nie masz się o co martwić poza sporymi kosztami jakie poniesiesz na promocję, jeśli natomiast samodzielnie zajmujesz się tym, to sam widzisz jak wiele działań musisz podjąć w kwestii – można by rzec – tylko i wyłącznie pozyskania link juice.

            Przedsięwzięcie łącznie rzecz ujmując zwane pozycjonowaniem angażuje mnóstwo czasu i środków finansowych, które trzeba umieć odpowiednio przeprowadzić aby strona pięła się w wynikach i nie wpadła w żaden filtr. Zachęcamy Was gorąco do czytania naszego bloga, na którym zawsze znajdziecie jakieś interesujące informacje, które pozwolą Wam odpowiednio kierować działaniami SEO i pozycjonowania.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor