Posiadasz sklep internetowy i zastanawiasz się na wyborem możliwie najlepszego i najtańszego dostawcy płatnosci internetowych? Sprawdź nasze porównanie dostępnych na rynku ofert i dobierz coś odpowiedniego dla siebie.
Jak pokazują badania statystyczne, już ponad 41% osób deklaruje okazjonalne dokonywanie zakupów przez Internet, co daje bardzo dobry wynik , nie da się także ukryć, iż coraz większa liczba osób będzie w ten sposób w przyszłości dokonywać zakupów, ponieważ największą grupę konsumentów będą stanowiły osoby, które dziś są młode i bardzo często dokonują właśnie zakupów w ten sposób.
Jak pokazują również statystyki coraz więcej osób dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne, dlatego też prędkość wczytywania się stron oraz możliwość serwowania tego typu usług osobom, które są chętne coś kupić przez internet gra ogromną rolę. Dlatego warto jest mieć właściwe rozeznanie w kwestii tego z jakich bramek pośredniczących w płatnościach korzystać. W Polsce jest kilku liderów: PayU, CashBill, Bluemedia.pl, Dotpay, Przelewy24.
Wiadomo, że każdy ma swoją stronę i się jej trzyma, warto jest zatem jeśli chodzi o sprzedawców pamiętać o tym, że każdy dostawca usług dla sprzedawcy będzie narzucać określony kwoty za:
aktywację – w większości serwisów dostawców jest to 0 zł;
prowizję – za obsługę każdej transakcji jak wiadomo jest pobierana różna prowizja, tutaj warto porównać oferty;
chargeback – jest to jak wiadomo opłata za zwrot pieniędzy z transakcji, która z jakichś powodów musi być anulowana, a pieniądze odesłane (zwykle chodzi o fakt tego, że ktoś ma możliwość oddania produktu w ciągu 14 dni) – tutaj też są różne opłaty, warto jest porównać.
Jeśli zaś chodzi o klientów to najważniejszą dla nich sprawą jest obsługa przez jak największą liczbę banków, których baza im większa tym lepsza i jak wiadomo atutem jest możliwość integracji z PayPal oraz posiadanie (chociaż w sumie to jest już standard) możliwości płacenia przez MasterCard i Visa – czyli kartami kredytowymi. Atutem są też na pewno płatności cykliczne lub np. płatności za pomocą SMS.
Warto jest zapoznać się dogłębną analizą zagadnienia od strony użytkowej, którą przygotował jeden z polskich blogerów Paweł Gontarek:
Płatności online i kryterium |
|||||
Opłata aktywacyjna |
199,00 zł (w okresie promocji 19,00 zł) |
1,50 zł (weryfikacja przelewem) |
10,00 zł |
0,00 zł |
2,00 zł (weryfikacja przelewem) |
Wypłata środków z konta |
0,00 zł |
0,00 zł |
0,00 zł |
0,00 zł |
0,00 zł |
Ilość darmowych wypłat środków w miesiącu |
Bez ograniczeń |
Bez ograniczeń |
Bez ograniczeń |
Brak danych |
Bez ograniczeń |
Opłata chargeback |
0,00 zł |
0,00 zł (gdy sprzedawca dokonuje zwrotu) |
100,00 zł (kwota do negocjacji) |
10,00 zł (25,00 zł przy BLIK) |
Brak danych |
Prowizja za e-transfer |
2,2% – 2,5% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN) Promocja: |
1,90% |
1,9% (min. 0,30 zł) |
1,70% |
1,5% |
Prowizja za e-przelew |
2,2% – 2,5% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN) Promocja: |
1,90% |
2,2 – 3,9% |
1,70% |
0,5% |
Prowizja za płatność kartą |
2,2% – 2,5% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN |
1,90% |
1,6% (min. 0,30 zł) |
1,70% |
0,8% |
Rodzaj obsługiwanych kart |
Visa, MasterCard |
VISA, MasterCard, JCB |
Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Diner’s Club, JCB, MasterCard Mobile |
Visa, MasterCard |
Visa, Visa |
Obsługa aplikacji BLIK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Inne płatności mobilne |
TAK, aplikacja payU |
TAK, Premium SMS, SkyCash, mPay, |
TAK, Premium SMS, mPay, Sky Cash, Płacę z IKO, PeoPay, MasterCard Mobile, V.me by Visa, |
TAK, BlueCash |
TAK, Premium |
Działalność gospodarcza |
WYMAGANA |
WYMAGANA |
NIE WYMAGANA |
WYMAGANA |
WYMAGANA |
Integracja z PayPal |
NIE |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Program partnerski |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Płatności ratalne |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
źr: https://seo.zgred.pl/ktore-platnosci-online-wybrac-porownanie-i-prowizje-4901
Podsumowanie
Jak widzicie możliwości jest bardzo dużo, warto jest pamiętać aby wybierać takie rozwiązanie usług płatniczych, które zadowoli głównie klientów jeśli chodzi o ilość możliwości zakupów przez system płatności w różnych bankach, warto jest też pamiętać aby system w miarę możliwości od strony SEO bardzo dobrze dopracować, tj. umieścić atrybut NOFOLLOW dla linków wychodzących dla linków systemu, panel płatności nie powinien być indeksowany, stosować należy SSL/HTTPS.
To tyle jeśli chodzi o możliwości dokonywania płatności online – niewątpliwie dokonanie właściwego wyboru zależy od każdego z Was z osobna, mamy jednak nadzieję, że nasze wskazówki okażą się być pomocne i będziemy mogli w waszych sklepach wdrożyć właściwe rozwiązanie!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)