BLOG

Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest?

Kanibalizacja to zjawisko, z którego możesz nawet nie zdawać sobie sprawy. Działa jednak niekorzystnie dla Twojej witryny. Dlaczego?

 

Kanibalizacja słów kluczowych polega na tym, że co najmniej dwie witryny próbują pojawić się w Google na tę samą frazę kluczową. Strony rozpoczynają wtedy rywalizację o miejsce w wyszukiwarce. Google natomiast nie wie w takiej sytuacji, którą ze stron wyświetlić. Jest to zazwyczaj spowodowane tym, że obydwie zostały zoptymalizowane w równie dobry sposób pod tę samą frazę kluczową. Taka sytuacja może zdarzać się często w przypadku stron publikujących treści w wąskiej tematyce.

 

Efekt kanibalizacji słów kluczowych

Kanibalizacja może być przyczyną sporych wahań pozycji strony w Google. Może spowodować również jej drastyczny spadek. Głównym problemem jest to, że nie masz żadnej kontroli nad tym, który adres będzie wyświetlany w Google na daną frazę kluczową.

 

Jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych?

Po pierwsze, należy zawsze optymalizować każdą z podstron na inną frazę kluczową. Warto na przykład znaleźć niszowe frazy i właśnie pod nie zoptymalizować podstronę.

 

Po drugie, można stworzyć strukturę podstron poprzez linkowanie ich między sobą. Polega to na wybraniu jednej podstrony z najbardziej konkurencyjną frazą, a wszystkie kolejne należy zoptymalizować pod inne frazy kluczowe i umieścić w nich odnośnik to tej wybranej podstrony.

 

Po trzecie, można zdecydować się na usunięcie słowa kluczowego z jednej ze stron i ponowne zoptymalizowanie podstrony, na której nam bardziej zależy. Najlepiej umieszczać słowa kluczowe w takich miejscach, jak title, adres strony, alty i treść.

 

Po czwarte, można zastosować cannonicala lub przekierowania 301. Jest to rozwiązanie, które zalecane jest, gdy wszystkie powyższe zawiodą.

 

Dzięki powyższym rozwiązaniom, Google nie będzie miał problemów ze zdecydowaniem, która ze stron powinna znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ponadto, można będzie zwiększyć ruch na podstronach zoptymalizowanych pod konkretne frazy. Pozwoli to przyciągnąć również szersze grono czytelników. Będzie to działało z korzyścią dla całej witryny.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor