BLOG

Jakie wybrać oprogramowanie sklepu internetowego?

We współczesnym świecie, sprzedaż przez Internet, zdominowała rynek, dzisiaj praktycznie każdy większy sklep ma swój odpowiednik online. Dlatego też, wraz z rozwojem e-sprzedaży, pojawiła się bogata oferta różnego rodzaju oprogramowań, które mają pomóc w prowadzeniu i utrzymaniu konkurencyjności. Producenci najczęściej proponują dwa podstawowe rodzaje licencji na oprogramowanie sklepów.

 

Licencja dożywotnia na podstawie jednorazowej opłaty oraz licencja terminowa na podstawie miesięcznego abonamentu. Wybór pomiędzy nimi wpływa nie tylko na czas i koszty jakie będą konieczne do tego, aby sklep zaczął funkcjonować, ale również wiąże się z możliwością jego  dalszego rozwoju.

Aby odpowiednio wybrać oprogramowanie do sklepu internetowego, które będzie dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań, trzeba przede wszystkim określić swoje wymagania. Każda z propozycji będzie posiadała pewne plusy i minusy, i to od klienta zależy jakiego wyboru dokona. 

Bardzo często niestety klienci kierując się wyłącznie ceną decydują się na wybór oprogramowania najtańszego, które sprzedawane jest np na zasadzie miesięcznego abonamentu w cenach już od 15 zł m-c. Niestety, tego typu rozwiązania mają szereg wad, które szybko zwiększają poniesione wydatki i hamują rozwój sklepu. Do najczęstszych wad tego typu rozwiązań należą:

  • Brak wsparcia technicznego – zazwyczaj można skorzystać tylko z płatnego suportu lub wątpliwej jakości porad na forach internetowych
  • Kod źródłowy jest zamknięty - a więc nie mamy do niego dostępu, co znacznie utrudnia, a czasem wręcz uniemożliwia modyfikację oprogramowania
  • Za wszelkie zmiany i dostosowania do naszych potrzeb musimy słono zapłacić, a czasem są one nawet niemożliwe do wdrożenia przy niższych abonamentach
  • W przypadku nie opłacenia abonamentu tracimy prawo do korzystania z oprogramowania
  • Brak stabilności rozwoju- producent danego oprogramowania, może w pewnym momencie zaprzestać modyfikowania go, co uniemożliwi w konsekwencji rozbudowanie sklepu, a tym samym konieczne będzie wdrożenie nowego oprogramowania.
  • szablonowy wygląd - za indywidualny projekt graficzny i jego wdrożenie trzeba sporo dopłacić

Zaletami natomiast tego typu oprogramowania będą z pewnością :

  • niski miesięczny abonament (od 15 do 200 PLN netto m-c)
  • krótki czas realizacji - ponieważ oprogramowanie wdrażane jest na gotowych szablonach graficznych odpalenie go trwa praktycznie kilka chwil

Inną alternatywą jest zamówienie oprogramowania dedykowanego, a więc pisanego od podstaw dokładnie pod nasze potrzeby. Do zalet tego typu rozwiązań zaliczyć możemy :

  • oprogramowanie jest szyte na miarę, a więc będzie dużo bardziej funkcjonalne
  • indywidualny projekt graficzny
  • bezpieczeństwo - nikt nie ma wglądu w kod źródłowy poza nami i autorem
  • posiadając dostęp do kodu żródlowego mamy możliwość modyfikacji oprogramowania i dostosowywania go do własnych potrzeb
  • szersza możliwość optymalizacji kodu źródłowego
  • jednorazowa opłata gwarantuje nam, że sklep po opłaceniu pozostaje naszą wlasnością na zawsze (a nie tylko na określony czas)

Jeśli chodzi o niedoskonałości, to należałoby tu wymienić :

  • wyższy koszt jednorazowy oprogramowania
  • dłuższy termin realizacji

Jeśli nie wiesz jakie oprogramowanie internetowe będzie najlepsze dla Twojego sklepu serdecznie zapraszamy do kontaktu. Służymy swoją radą, fachową wiedzą i pomocą w zakresie realizacji oprogramowania dostosowanego do nawet najbardziej wysublimowanych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor