BLOG

Jaką wybrać domenę internetową?

Jak wiadomo domena internetowa to adres strony, pod którym dajesz się niejako poznać każdemu kto na nią trafi, niezależnie od tego o czym traktuje tematyka strony i czy jest to strona osoby prywatnej, czy też przedsiębiorcy niewątpliwie odpowiednie dobranie nazwy domeny internetowej odgrywa kluczową rolę dla jej późniejszej egzystencji.

 

            jak wybrać domenę

            Jak pokazuje praktyka handlowania domenami, niektóre z nich są naprawdę łakomym kąskiem dla użytkowników końcowych, którzy niejednokrotnie potrafią dać za ich zakup ogromne pieniądze. Dla większości jednak osób, prowadzących swoje skromne przedsięwzięcia wybór domeny też jest ważny, chociaż z ich powagi wydarzenia nie zdają sobie sprawy. W poniższym artykule przedstawimy kilka wskazówek odnośnie wybierania domen internetowych, które jako czynniki kluczowe powinny ułatwić wybranie najlepszego z rozwiązań na przyszłość.

 

Na co zwracać uwagę

 

            Mając na względzie wygodę i czytelność przekazu przedstawmy w kilku punktach na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas wybrania odpowiedniej domeny internetowej:

 

1.Słowa kluczowe – przegląd słów kluczowych dla tematyki, którą będziesz się zajmował ma ogromne znaczenie. Warto jest samodzielnie metodą 'burzy mózgów' zapisać sobie kluczowe słowa, które Ciebie będą interesowały. W zależności od branży może to być od 5 do 10 słów kluczowych albo fraz (przyp. Fraza to połączenie przynajmniej dwóch słów), które można by dodatkowo „przemielić” przez takie narzędzia jak Google Keyword Planner, który dodatkow pomoże nam przy okazji od razu sporządzić listę topowych fraz jeśli chodzi o konkurencyjność na danym etapie naszej egzystencji w sieci;

2.Domena krajowa, czy globalna – to pytanie nurtuje wiele osób, chociaż te które posiadają skromne małe przedsięwzięcia lokalne od razu kupuje domeny krajowe albo regionalne. Nie zawsze jest to dobrym rozwiązaniem, bo tak się składa, że dziś działasz lokalnie, a jutro... globalnie. Nikt nie jest w stanie przewidzieć tego co będzie w przyszłości, prócz Boga samego ma się rozumieć. Także warto jest mieć też na uwadze zakup domeny .com, na której postawisz stronę, którą mógłbyś w przyszłości przetłumaczyć na inne języki i pod te języki promować na rynki unijne;

3.Łatwość wpisania adresu i zapamiętania – domena nie powinna być skomplikowana do wpisania, bo jak nie trudno się domyśleć trudno będzie jej adres zapamiętać a i dodatkowo z jej wpisaniem mniej obyte z klawiaturą osoby mogą mieć naprawdę problem (chociaż brzmi to śmiesznie, wcale tak nie jest). Starajmy się zatem stosować w miarę możliwości krótkie nazwy, które będą posiadały jakieś słowo kluczowe albo nazwę Twojej firmy lub przedsięwzięcia. Domena zatem powinna być – powtórzmy to jeszcze raz – maksymalnie prosta w zapamiętaniu i jak tylko to możliwe nazwa powinna kojarzyć się z nazwą tematyki, którą się zajmujesz;

4.Historia domeny – jeśli to tylko możliwe, a masz nieco więcej czasu, warto jest poszukać domen z rynku wtórnego – tak właśnie, domeny z rynku wtórnego to są domeny, które ktoś kiedyś używał, a różnych powodów ich nie przedłużył. Warto jest poszukać serwisów oferujących przeszukiwanie rynku wtórnego domen – takich jak np. aftermarket.pl – na nich masz możliwość dogłębnego śledzenia rynku domen na świecie i możesz w koncu „upolować” idealną dla siebie domenę, na której będziesz prowadził serwis latami.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie własna domena internetowa to Twoja osobista wizytówka, na której możesz prowadzić jakieś mądre przedsięwzięcie latami, które przyniesie Tobie satysfakcję jak i zadowolenie Twoich czytelników. Warto jest wziąć pod uwagę ów kilka wskazówek, które pozwolą Ci na właściwe wybranie domeny internetowej i spożytkowanie jej we właściwy sposób.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor