SEO

Jak zdobyć wyższe pozycje w Google w 2018 roku

Jak wiadomo każdy kto choć tylko trochę orientuje się w kwestii marketingu internetowego jest w stanie powiedzieć, iż pozycjonowanie jest jednym z kluczowych zajęć, które w gąszczu technik i możliwości promocji witryn w internecie zajmuje topową pozycję i staje się coraz bardziej drogą usługą, na którą może sobie pozwolić coraz mniej osób.

 

Jak zdobyć wyższe pozycje w Google w 2018 roku

To wszystko zaś z prostego powodu - pozycji w wyszukiwarce na topie jest 10, a chętnych do zdobycia najwyższych pozycji jest zawsze dużo więcej niż miejsc. W niniejszym artykule przedstawimy Wam propozycje znanego anglojęzycznego eksperta prowadzącego swojego bloga na YouTube, który w kolejnej lekcji przedstawi nam interesujące możliwości na osiągnięcie wyższych pozycji w 2018 roku. Zapraszamy do lektury!

 

 

Zidentyfikowanie i usunięcie stron „zombie”

 

O co chodzi? Już tłumaczę. Jak wiadomo Google bierze pod uwagę jakość tekstów, dlatego też zgodnie z prostą zasadą „content is king” (zaraz po tym jak ważne są linki w pozycjonowaniu strony ma się rozumieć) trzeba publikować tylko takie treści, strony i podstrony, które mają w rzeczy samej dobrą jakość i wartość dla tych, którzy szukają na naszych stronach jakichś treści. Zatem, czym są „zombie strony”? Są to najkrócej rzecz ujmując mało wartościowe strony, którymi mogą być m.in.:

  • stare i nieaktualne podstrony, których treści nie są zgodne z tym co jest „na czasie”;

  • strony kategorii i tagów;

  • wyniki z podstronami wyników wyszukiwania;

  • strony ze zduplikowanymi treściami;

  • strony ze znikomą albo żadną treścią na nich (czyt. podstrony błędów itp.)

 

 

Co zatem należy zrobić jako pierwszy krok? Skasować wszystkie zbędne podstrony, które nie wnoszą nic do treści strony. Tak, straci się mnóstwo podstron, ale będzie to naprawdę z korzyścią dla przyszłej pozycji strony w Google – musicie ekspertowi wierzyć na słowo, skoro przeprowadzone były związane z tym badania i widać w statystykach Google poprawę jakości i pozycji to znaczy się, że jest to zgodne z prawdą.

 

 

Uporządkowanie problemów związanych z SEO

 

Jak się okazuje mnóstwo osób zapomina o tym aby uporządkować swoje strony w kwestiach związanych z czynnościami SEO, co przez to można rozumieć, warto wymienić:

 

  • zduplikowane lub brakujące title tagi;

  • zduplikowane tagi opisowe;

  • uszkodzone linki;

  • obrazki z brakującymi opisami alt;

  • strony poblokowane przez plik robots.txt;

  • przekierowania 302, które powinny być przekierowaniami 301

 

Jak przeanalizować stronę pod tym kątem? Warto korzystać takich narzędzi jak np. https://raventools.com/site-auditor/, dzięki któremu korzystając z własnego konta Google będziecie mogli dociec co też trzeba zrobić ze stroną jeszcze.

 

 

Podstawowe i zaawansowane techniki optymalizacji

 

 

Jest to temat rzeka i w zasadzie można by tylko tutaj wspomnieć o konieczności pisania na stronie takich tekstów, które – jak wspomina autor bloga – zawierają dużo słów pokrewnych i są wysoko w treści każdego artykułu. Zatem jeśli pisze się o kawie załóżmy, to pokrewne słowa mogą być związane zarówno z markami kawiarni takich jak Starbucks, czy też pokrewne w taki sposób, że będą poruszane słowa pokrewne tematycznie jak np. kofeina albo dosłownie kubek, filiżanka (w domyśle) kawy. Temat jak wiadomo musi być ciekawie i logicznie rozpisany tak jak się pisze artykuły dla ludzi, a nie robotów, ale najważniejsze jest to aby pamiętać o tych prostych wytycznych.

 

 

 

Przyspieszenie CTR

 

Co oznacza CTR nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, niemniej jednak gwoli przypomnienia warto jest wspomnieć, iż jest to współczynnik określający jak często klikają w reklamę osoby, które ją ujrzą. Czy można zatem jakoś przyspieszyć CTR dla reklam? Jak się okazuje tak, warto jest przejrzeć pierwsze najważniejsze wyniki jakie znajdują się na top3 w Google pod interesujące nas najważniejsze frazy dla danej strony reklamowanej i następnie zmienić ów title tagi w opisach jak i samych tytułach, stosować należy słowa i frazy kotwice.

 

 

Zwiększ ”dwell time”

 

Jak się okazuje istnieje w rankingu coś takiego jak „dwell time”, który w najprotszej formie oznacza pozostanie na stronie przez potencjalnego odwiedzającego. Jak się okazje te strony, które umożliwiają pozostanie na stronie przez dłuższy czas są wyżej umieszczane w indeksie. Warto zatem jest tak zainteresować potencjalnych odwiedzających aby właśnie pozostawali na stronie jak najdłużej.

Jak zatem tego dokonać? Oto kilka prostych wskazówek:

  • przesuńcie treść wyżej, często zdarza się tak, że nawet na blogach ludzie umieszczają duże grafiki na samej górze, a treść jest niżej;

  • używajcie bardziej efektywnych skrótów z opisami wpisów/tematów – chodzi tutaj nie tylko o samą treść jako taką, ale też używanie bardziej efektywnych słów, które przyciągają uwagę – pisaliśmy już o tym w jednym z opracowań;

  • Maksymalnie wyczerpujcie temat w jakim piszecie i starajcie się publikować rzadziej, tak aby Google widziało, że każdy wpis jest naprawdę mocno dopracowany i rzetelny.

 

Zwiększenie prędkości strony

 

No tak, nie mogło zabraknąć i tego w naszym zestawieniu, a jakże by inaczej. Zważywszy na fakt tego, że przybywa urządzeń mobilnych i w zasadzie już ponad 50% odwiedzin na stronach każdego roku jest właśnie z tychże urządzeń, Google ciągle zwraca uwagę na prędkość wczytywania się stron i mocno ciągle nawołuje do tego aby wskazywać na konieczność zmniejszania rozmiarów stron. Warto jest zatem zrobić sobie PageSpeed Insight, następnie warto jest skorzystać z urządzenia GPMetrix.

 

 

Publikowanie postów techniką „skycraper”

 

Czym są posty SKYCRAPER nie wiele osób pewnie zdaje sobie z tego sprawę, a sprawa jest w zasadzie banalnie prosta. Otóż jak wiadomo jest dużo treści na dany konkretnie wyszukiwany temat w sieci i zapewne na dany temat już bardzo wiele napisano... NIEMNIEJ JEDNAK, warto jest się zastanowić, czy nie można by jeszcze napisać coś bardziej wartościowego i to głośno komuś w sieci zakomunikować. To jest właśnie technika pisania metodą skycraper, jest to niejako wdrapywanie się wyżej jeśli chodzi o samą treść w jakości serwowanej treści. Brzmi skomplikowanie,ale w praktyce oznacza ni mniej ni więcej jak publikowanie postó z ekstra nowościami, o których (prawdopodobnie) nikt wcześniej jeszcze nie pisał.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie tak jak i wcześniej, tak i teraz aby zdobyć wysokie pozycje stron trzeba solidnie się napracować i mocno zaangażować w pracę własną aby uzyskać spodziewane efekty. Przedstawione powyżej metody stanowią tylko podstawę i zapewne wielu z Was już wcześniej zwróciła na te aspekty związane z optymalizacją treści na stronie, ale jeśli jeszcze tego nie uczyniliście, warto jest abyście czym prędzej nadrobili te braki aby pozycje Waszych stron poszybowały w wynikach najwyżej jak się tylko da. Życzymy wszystkim udanych prac nad swoimi stronami!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor