Marketing

Jak zdobyć więcej subskrybentów w YouTube?

Jak wiadomo prowadzenie kanałów na YouTube to bardzo dochodowe zajęcie, które nie jednemu przynosi spore zyski, dlatego sprawa dbania o przyrost subskrypcji i zainteresowanie kolejnych odwiedzających tym co ma się do zaoferowania leży na sercu pewnie nie jednemu kto ma zamiar z tego zajęcia się utrzymywać.

 

W niniejszym opracowaniu przedstawione zostaną techniki, które autor bloga Brian Dean sugeruje aby się nimi zainteresować aby zwiększyć przyrost subskrybentów.

 

 

Podstawy

 

Jak wiadomo nie każdy potrafi dobrze zarządzać czasem, ale zdarza się tak, że i prowadzący swoje kanały na YouTube posiadają podstawową wiedzę na temat tego jak prawidłowo zarządzać swoim kanałem od strony marketingowej aby zdobywać więcej subskrybentów. Nie jest to jednak codziennością i wielu z nich zapewne potrzebuje trafnych wskazówek, które postaramy się Wam właśnie dziś wskazać tak abyście mogli się w tym temacie doszkolić.

 

 

 

Watermark

 

Jak wiesz lub nie, ta mała ikona, która znajduje się po prawo na dole Twojego kanału YouTube może niejako zaprosić więcej osób do tego abyście mogli nawiązać dłuższą współpracę przez zasubskrybowanie kanału. Niby banał, chociaż wiele osób o tym nie wie, a Ci co wiedzą czasami nie stosują niestety umiejętnie ikonki, w taki sposób, że nie widać efektów ich pracy. Dla pewności trzeba by powiedzieć, że ikonka powinna być koloru czerwonego i posiadać napis „Subscribe”. To bardzo ważne, ponieważ inne ikonki nie działają tak efektywnie jak wspomniana wyżej.

 

 

„Top 3 formuła”

 

Kolejną możliwością zdobycia większej ilości skubskrybentów jest komponowanie swoich filmów na zasadzie formuły trzech kroków niejako. Pierwszy z nich mówi, iż trzeba zawrzeć niejako w początkowym kilkusekundowym wstępniaku informację do kogo właściwie jest skierowany dany kanał i konkretny film, drugi etap w promocji danego kanału – o którym możesz wspomnieć – mówi niejako o tym dlaczego dany kanał YouTube stworzyłeś, trzeci etap zaś mówi o tym aby za-subskrybować kanał, jeśli faktycznie komuś się spodoba konkretny materiał – warto nie zapomnieć o tym, aby starać się w każdym filmie w odpowiednim momencie o tym wspomnieć.

 

Komentarze

 

Niby błaha sprawa, a jak się okazuje jednak każdy kto ogląda dany kanał i bierze czynny udział w budowaniu społeczności chciałby wiedzieć, że autor czyta komentarze i odpowiada na nie, dlatego nie zapomnijcie proszę o tym aby odpowiadać na komentarze osób, które 'Was oglądają', bo jak się okazuje to zwielokrotnia szansę na to, że ktoś będzie chętnie Ciebie subskrybował.

 

 

Zwycięzca bierze wszystko

 

Ta kolejna strategia, którą warto jest zastosować podczas zdobywania większości subskrybentów na kanale, zakłada konieczność wykonania następujących czynności:

  • wejdź w zakładkę 'Subskrybentów' w Analytics;

  • potem „youtube watch page” - w tym punkcie ukaże się naszym oczom lista filmów z największą oglądalnością, według liczby wyświetleń i...

  • teraz najważniejsze, trzeba ustawić ten film jako film, który wyświetla się jako INTRO na kanale YouTube, który prowadzisz. Tego typu taktyka może przyczynić się do jeszcze większej liczby subskrypcji, ponieważ ludzie będą już na wstępie kanału zainteresowani Twoimi treściami. Ten film można też wstawić jako numer 1 w playlist odgrywających się filmów z kanału, efekt może być – daj Boże – ten sam.

 

Slogan

 

Jak się okazuje sam fakt tego, że tworzysz dobre filmy i je cyklicznie publikujesz, to zdecydowanie za mało, trzeba jeszcze nieustannie dbać o promocję, której jednym z elementów może być dodanie dobrego sloganu do kanału YouTube i oczywiście wykreowanie odpowiedniego loga na stronę.

Jak tego dokonać, może za przykład posłużyć slogan u Briana Dean, który prócz nazwy BackLinko posiada poniżej slogan o tytule: higher rankings, more traffic. Zauważcie, tak jak autor kanału, że ten slogan w skrócie przedstawia najważniejsze przesłanie kanału oraz to w czym może być lepszy od innych. Również sam slogan powinienie zawierać się w nagraniach, gdzie autor przypomina o nim.. Wykorzystajcie ten potencjał, to naprawdę działa!

 

 

Metoda „kolejnego filmu”

 

Warto jest też pamiętać o tym, aby podczas nagrywania filmu w ostatnich 10-20 sekundach polecić kolejny film pokazując na nagraniu jego miniaturkę, a dodatkowo... poniżej tej miniaturki (tudzież miniaturek, bo można zachęcić do oglądania większej liczby filmów) logo z kanałem i możliwością subskrypcji. Tego typu układ treści niejako zmusza oglądającego do tego aby kliknąć w guzik z subskrypcją, bo niby po co klikać w kolejne filmy jak można mieć całość i śledzić czyjś kanał? Ze wskazówek związanych z tą metodą można jeszcze wskazać na to, że ów kolejnym filmem w kolejce do obejrzenia może być film wygrywający, o którym pisaliśmy wcześniej.

 

Częstotliwość

 

Jakiś czas temu można było czytać na różnych stronach, że jeśli ktoś chce prowadzić kanał na YouTube, który naprawdę będzie tętnił życiem, musi publikować swoje filmy z w miarę możliwości dobrą częstotliwością. W praktyce okazuje się, że nie ma co się tym tak przejmować i najważniejsze

w tym wszystkim jest to, aby kogoś zainteresować i przekazać odpowiednie treści. Kluczem do sukcesu jest JAKOŚĆ, nie ilość i częstotliwość.

 

 

Zwiększenie ruchu

 

Nie da się ukryć, że ten współczynnik ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o postrzeganie Twojego kanału za interesujący i na pewno w YouTube będzie się w danej kategorii tematycznej piął wyżej. Zatem jaki powinien być ten współczynnik? Wiadomo, bliski 100%, ale co to oznacza dla Ciebie? To, że jeśli Twój film ma 2 minuty, to ktoś powinien obejrzeć go do końca, a nie zawsze tak jest.

Problem polega na tym, że wiele osób nie wie jak przedłużyć czas oglądania filmu przez widzów, nawet jeśli treści są interesujące, wszak podane w mało interesującej formie. Co zatem można zrobić? Można stosować różne interesujące dodatki do filmów, takie jak tekst, dodatkowe bajery multimedialne, zmiana ubioru prowadzącego nagranie. To tylko przykłady, Ty musisz być oryginalny, aby osiągnąć zamierzony cel – przedłużenie zainteresowania oglądającego Twój materiał. Bądź kreatywny.

 

 

Optymalizacja podstrony „O stronie/kanale”

 

Jak się okazuje mnóstwo osób zagląda na zakładkę „O kanale”, teoretycznie nie jest to takie istotne i wiele osób tak myśli początkowo, ale ja pokazują statystyki wiele osób sprawdza najzwyczajniej w świecie tę część kanału, z której może się coś dodatkowo dowiedzieć o autorze i założeniach przyświecających twórcy, jego planach i tak dalej. Nie zapomnij o tym, to bardzo ważna kwestia.

 

 

 

Serduszka

 

A teraz coś na „deser”, jak wiecie lub też nie,niektórzy YouTuberzy dodają do swoich kanałów możliwość dodawania użytkownikom serduszek w komentarzach, które Wam się szczególnie spodobały. Jak jednak mogą one się przysłużyć do zwiększenia ilości subskrybentów? Tutaj działa prosta zasada, ktoś czuje się najzwyczajniej w świecie dowartościowany, że jakaś osoba doceniła to co napisał i zapewne dostając taki bonus będzie promować dalej kanał wśród znajomych, którzy też są przecież potencjalnymi przyszłymi YouTuberami.

Podsumowanie

 

Niewątpliwie prowadzenie właśnego kanału na YouTube jest zajęciem dość mocno zajmującym czasowo, w szczególności jeśli ktoś chce aby faktycznie jego kanał tętnił życiem i miał możliwość rozwijania się w przyszłości.

Proste i czytelne przekazy, interesujące treści i wkładanie duża serca w to co się robi jest podstawą egzystencji kanału, wszak za tym zaraz idą też różnego rodzaju metody promocji Twojego kanału, o których nie powinieneś zapominać. Kilka z nich przedstawiliśmy Wam w niniejszym artykule, mamy nadzieję, że z nich skorzystacie z korzyścią dla Waszych kanałów YouTube. Życzymy sukcesów!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor