SEO

Jak wycenić pozycjonowanie?

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie powoli staje się usługą, na którą długofalowo i na większe frazy będzie stać coraz mniej osób, które posiadają skromne nakłady na reklamę w sieci. To co było kiedyś związane z pozycjonowaniem i obijało się o takie taktyki działania jak stawianie precli, czy też wcześniejsze linkowanie systemami linków rotacyjnych i stałych odeszło już do lamusa, teraz prawdziwe pozycjonowanie jest dodatkowo wspierane szeregiem działań marketingowych, które nazywa się SEM – search engine marketingiem i w związku z tym warto jest pamiętać, że usługa ta jest dużo droższa niż kiedyś. Jak zatem zabrać się za wycenę pozycjonowania? O tym w poniższym artykule!

 

wycena pozycjonowania

Po pierwsze analiza

 

Tak właśnie, na samym początku zanim zabierzemy się za docelowe działania wtórne, trzeba zacząć od pierwotnej analizy linków przychodzących kierowanych do stron naszej bezpośredniej konkurencji, która znajduje się w top10. I tak też warto jest zacząć od analizy takimi programami jak Ahrefs, którym sprawdzimy nie tylko liczbę backlinks, ale też Refering Domains pokazującą bezwzględną liczbę domen wskazującą na naszą www oraz adresy IP.

Ponadto można używać innych aplikacji takich jak MajesticSEO, tutaj już każdy może obrać narzędzie, które mu najbardziej odpowiada, chociaż osobiście polecamy pierwsze z powyższych. Ważną kwestią w analizie jest fakt tego, że dzięki analizie tego co się „dzieje od kuchni” będzie można dociec na ile konkurencyjne są interesujące nas hasła, czyli słowa i frazy pozycjonowane, a to wszystko właśnie ma wpływ na koszt. Pamiętajmy też o tym, że interesuje nas nie tylko ilość pozyskanych linkow, ale też tempo ich pozyskania, bo to też może mieć dla nas istotne znaczenie z punktu widzenia określenia ceny za pozycjonowanie.

 

Symulacje szacunkowe po analizie

 

I teraz pierwsza ważna informacja z tym związana – jeśli po wstępnej analizie okaże się, że są w indeksie pod interesujące nas hasła takie strony, które posiadają miliony backlinks, to można się spodziewać, że są to strony większych firm, które reklamują się także w TV, radio i pozyskują mnóstwo dodatkowego ruchu także z social media, zatem w przypadku takich serwisów można sobie podarować pracę nad wyprzedzeniem ów giganta pod konkretne frazy, jednakże jeśli okaże się, że po analizie znajdują się pod konkretne frazy strony, które stoją w miejscu od dłuższego czasu albo posiadają ostatnie linki przychodzące załóżmy sprzed roku, to z takimi witrynami można spokojnie konkurować i walczyć o czołowe pozycje.

No zatem skoro można z nimi konkurować to ich budżety na pewno nię są nie wiadomo jak wygórowane jak w przypadku ATL'ów, czyli firm – korporacji, które prócz reklamy w sieci także reklamują się w TV i radio. I tutaj mamy pierwszy krok ku wstępnej wycenie, bo załóżmy, że strona Kowalskiego posiada przyrost linków w granicach 200-300 miesięcznie i są to linki pozyskane z for dyskusyjnych i idąc dalej tym tropem trzeba powiedzieć, że skoro jest jakaś kwota za pozyskany link (załóżmy 1 zł), to możemy to sobie pomnożyć przez średnią z liczby linków i mamy jakiś szacunkowy budżet jaki dana firma wydaje na marketing szeptany via fora internetowe.

Co jeszcze jest istotne? Niewątpliwie zróżnicowanie pod kątem tego gdzie mieszczą się dane linki, bo jak wiadomo inną wartość mają linki z for dyskusyjnych, inne z blogów a jeszcze inne z komentarzy no-follow na Wordpress itp. I wreszcie jeszcze jedna kluczowa sprawa – publikacje artykułów sponsorowanych na różnych stronach – jak wiadomo im więcej jakaś firma publikuje na obcych serwisach i pozyskuje w ten sposób linki dające MOC domenie macierzystej, tym większe musi ponosić nakłady finansowe na te strony internetowe.

Czy coś może jeszcze pomóc w próbie wycenienia kosztów pozycjonowania? Jest jeszcze kwestia wieku domeny, bo jak wiadomo im większy staż w indeksie Google i prace nad nią, tym stabilniejsze pozycje i bardziej odporne na próby „ataków konkurencji” na top10 i zmian w samym algorytmie. W gruncie rzeczy trzeba sprawę postawić jasno, są takie domeny i słowa oraz frazy, które bywają mocno obstawione przez stare i dobrze podlinkowane latami witryny, których nie da się przeskoczyć, a bynajmniej nie w rok lub dwa lata pracy i przy małym nakładzie pieniężnym.

 

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie dogłębne analizy konkurencyjnych stron w indeksie mogą pozwolić na dokonanie szacunkowej wyceny pozycjonowania pod interesujące nas słowa i frazy. W zasadzie wachlarz możliwości analizy tego zagadnienia jest prosty i możliwy do wykonania przez każdego, kto wykaże chociaż odrobinę dobrej woli i poświęci nieco czasu na dokonanie przeliczeń we własnym zakresie. Korzyści z tego typu analiz mogą być bardzo duże, można zaoszczędzić sobie niepotrzebnych rozczarowań i czasu, który można by poświęcić na pracę nad innymi rzeczami, które będą w kręgu naszych możliwości i nie nadszarpną zbytnio naszego budżetu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor