BLOG

Jak sprawdzić, czy strona ma nałożony filtr w Google?

Za każdym razem kiedy następuje aktualizacja algorytmu Google pytanie to nurtuje wielu ekspertów SEO, którzy zapewne martwią się o strony swoich klientów.

 

       filtrowana_strona

    Owszem, jak ktoś pracuje uczciwie i rzetelnie wykonuje swoje obowiązki i nie idzie na ilość, tylko jakość nie powinien mieć z tym problemu, ale z drugiej strony nie ma reguły, a filtr może dostać każda strona, czasami nawet na skutek cudzego działania. Na szczęście są narzędzia, które służą weryfikacji różnego rodzaju nieścisłości i pozwalają wyjść na prostą wszystkim tym, którzy pracowali uczciwie, a dostało im się „rykoszetem” od innych. Chcesz wiedzieć, jak sprawdzić czy któraś z Twoich stron złapała filtr ręczny lub algorytmiczny? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

 

Filtr ręczny

 

            Aby sprawdzić, to czy strona ma jakieś nałożone ręcznie filtry należy zalogować się do Narzędzi dla webmasterów, następnie do zakładki Ruch związany z witryną", a potem na „Działania ręczne” - jeśli tutaj na czerwono pojawi nam się jakiś komunikat, oznacza to, że nasza strona otrzymała filtr ręczny, który może być różnoraki w zależności od pochodzenia linków i ich „jakości”.

 

Rodzaje filtrów ręcznych nakładanych przez Google :

  1. filtr za nienaturalne linki przychodzące - wszystkie linki prowadzące do Twojej strony są analizowane poprzez algorytmy Google, które w przypadku wykrycia schematów nienaturalnego linkowania oflagowują stronę. Następnie pracownicy Google analizują profil linków takiej strony i nakładają, bądź też nie, na nią filtr. Do sprawdzenia jakości linków prowadzących do strony służy np narzędzie http://www.linkdetox.com/ . Linki, które uznane są za szkodliwe należy usunąć, bądź też zrzec się ich poprzez narzędzie https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main?pli=1

 

  1. filtr za linki nienaturalne wychodzące - naturalnie również linki wychodzące ze strony są na bieżąco analizowane poprzez algorytmy Google i tutaj sprawa ma się podobnie. Jeśli bot Google dostrzeże zbyt wiele linków wychodzących, lub określony schemat przy linkowaniu wychodzącym - to znowu strona jest oflagowywana, sprawdzana przez pracownika Google, a następnie może zostać na nią nałożony filtr. Aby się go pozbyć, należy usunąć wszelkie linki wychodzące co do których możemy mieć wątpliwości czy nie mają na celu manipulowania rankingiem.

 

  1. filtr za shakowaną stronę / phishing - Google dba o bezpieczeństwo internautów i strony, które zostały shakowane / zainfekowane odpowiednio opatruje komunikatem przy wynikach wyszukiwania : "Ta strona może wyrządzić szkody na Twoim komputerze", lub "Ta strona mogła paść ofiarą ataku hakerów". Co więcej, popularne przeglądarki typu Chrome, czy też Mozilla Firefox pokazują czerwony ekran z informacją, że wityna jest niebezpieczna. Sposób postępowania w takiej sytuacji opisywaliśmy w tym artykule.

 

  1. filtr za treści o niewielkiej wartości - kopiowanie treści z innych stron, promowanie sieci afiliacyjnych przez dodania wartości dodanej w postaci wartościowych tekstów może również dość często spowodować nałożenie filtru przez Google. 

 

  1. czysty spam - treści generowane w sposób automatyczny, najczęściej bez ładu i składku lub tzw cloacking, a więc serwowanie innych treści dla robota Google, a innych dla użytkowników - są najczęstszymi przykładami czystego spamu, za który można otrzymać filtr.

 

Co zrobić jak otrzymam filtr ręczny ?

 

W pierwszej kolejności ustal jaki to rodzaj filtra, z powyżej wymienionych. Po drugie usuń przyczyny filtra - lub zleć to fachowcom - np. z SitePromotor. Jak tylko uda Ci się usunąć podstawę filtra wyślij wniosek do Google w  celu ponownej weryfikacji strony opisując dokładnie jakie kroki przedsięwziołeś w celu usunięcia podstaw filtra. Następnie pozostaje cierpliwie czekać... czasem kilka dni, czasem kilka tygodni :((

 

Filtr algorytmiczny

 

            Tutaj co prawda sprawa wygląda nieco bardziej skomplikowanie i nie każdy potrafi wyłapać lub stwierdzić definitywnie czy na stronę został nałożony filtr algorytmiczny.  Istnieje jednak co najmniej kilka przyczyn / skutków na podstawie których możemy określić ze sporą dozą pewności, że strona jest zafiltrowana. A są to  :

  • sprawdzenie w narzędziach monitorowania strony dla badania wysokości pozycji słów/fraz – jeśli okaże się, że wszystkie lub większość twoich fraz spadła bardzo mocno, oznacza to, że z dużym prawdopodobieństwem masz nałożony filtr algorytmiczny;
  • sprawdzenie w narzędziach dla webmasterów – danych, no właśnie, bo jak spadają pozycje na wszystkie podstrony to jak wiadomo spada też ruch i liczba danych, banalnie proste, prawda? Tylko uwaga, jeśli spadki są rzędu 10-15% niekoniecznie oznacza to, że jest filtr organiczny, bo np. w przypadku sklepów internetowych tego typu różnice bywają normalnym efektem w przypadku różnego natężenia ruchu
  • spadek ruchu / wejść z wyników organicznych – jeśli przez ostatnie miesiące mieliśmy średnio 100-150 wejść dziennie, a w ciągu 1 dnia tendencja ta zmienia się diametralnie i wejść mamy tylko 10-20 - to z dużym prawdopodobieństwem możemy uznać, że strona ma nałożony filtr algorytmiczny lub ręczny.

 

Podsumowanie

 

            Podsumowując można stwierdzić, że filtr na stronę jest dość łatwo złapać. Czasami może on mieć charakter niezawiniony, co tym bardziej "boli". Pocieszające jest jednak to, że z czasem da się wyjść praktycznie z każdgo filtra, czy jest to filtr ręczny, czy też algorytmiczny. Należy jednak oczywiście przedsięwziąć odpowiednie kroki. Jeśli masz problem z filtrem, Twoja strona jest zafiltrowana, a Ty nie masz czasu, lub po prostu nie chce Ci się z tym bawić - to zgłoś się do nas!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor