BLOG

Jak pozycjonować strony OnePage?

To jak się pozycjonuje każdy pojmuje, raz lepiej, raz gorzej. A jak ma się praktyka z pozycjonowaniem stron OnePage? Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że tego typu stronki potrafią mieć naprawdę spory potencjał oddziaływania, jeśli... no właśnie – są odpowiednio zbudowane oraz wypromowane. Interesuje Cię to zagadnienie Internauto? Zapraszamy do lektury poniższego artykułu!

 

Pozycjonowanie strony One Page

Strona OnePage, co to takiego?

 

            Jak wiadomo większość stron, która egzystuje w internecie jest z reguły rozbudowana, posiada podstrony, w przypadku stron OnePage na próżno szukać czegoś więcej prócz strony głównej, która jest z reguły bardzo mocno rozbudowana i posiada co najwyżej odnośniki do różnych podstron, które w rzeczy samej służą tylko i wyłącznie do tego aby promować jakiś konkretny produkt albo usługę. Strony tego typu często mylone są ze stronami landing page, które jak wiadomo są też pojedynczymi stronami, niemniej jednak są one tylko i wyłącznie oddzielnymi podstronami w ramach istniejących większych witryn, natomiast podkreślmy to jeszcze raz stanowczo – strona OnePage jest jak sama nazwa wskazuje z angielskiego, jedną stroną, która jest uboga w treść i dlatego jest tak mało lubiana przez pozycjonerów, bo ciężko się je pozycjonuje.  Jak wiadomo na takich stronach można pięknie poukładać treść przy użyciu skryptów JavaScript i CSS, ważne tylko aby były one czytelne dla robotów Google i nie były po-blokowane w robots.txt.  

 

            Plusami stron OnePage niewątpliwie są:

 

  • struktura budowy, która jest zdecydowanie mniej skomplikowana od często mocno rozbudowanych większych witryn – no bo co może być skomplikowanego w jednostronicowej wersji dokumentu HTML?,
  • proste menu górne jak i boczne, które przewija się razem z treścią przewijaną przez użytkownika,
  • prosta w wykonaniu i nie droga oraz cała treść wczytuje się od razu.

 

            Minusami są:

 

  • duże ilości grafik, filmów, które powodują wydłużanie ładowania się strony,
  • brak możliwości rozbudowy strony i prowadzenia działań content marketingowych,
  • brak możliwości optymalizacji na wiele fraz kluczowych,
  • brak możliwości stosowania wszystkich technik optymalizacji,
  • link prowadzący do jednej strony.

 

            Tyle gwoli kwestii plusów i minusów naszej strony OnePage. Jak widać, nie jest tutaj dużo plusów, a minusów... no cóż, jedna strona to nie zbyt łakomy kąsek dla robotów Google zatem problemy z pozycjonowaniem mogą być, a jakże... ale nie jest to niemożliwe do wypozycjonowania! Zatem przejdźmy do konkretów.

 

 

Jak pozycjonować strony OnePage?

 

Standardowo na początku należy:

 

  1. wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania – trzeba ograniczyć frazy do jednego produktu lub też usługi,
  2. tytuł strony – musi posiadać max. 60-65 znaków i zwięźle ją opisywać, pamiętajmy też o tym aby tytułu nie zaspamować słowami kluczowymi!;
  3. opis witryny – opis description powinien zawierać słowa kluczowe, ale przede wszystkim powinien zawierać naturalny opis witryny, to powinno być priorytetem;
  4. obrazki – jak wiadomo obrazki są bardzo ważną częścią takich stron, warto zadbać o ich odpowiednią ''wagę” oraz opisy alternatywne;
  5. heading tags – jak wiadomo nagłówki stanowią bardzo istotną część każdego dokumentu HTML, dlatego umiejętnie stosować wszystkie znaczniki;
  6. podział strony – trzeba umiejętnie podzielić stronę na sekcji, wiadomo że nazwy są tutaj istotne, trzeba zatem mądrze wszystko poukładać za pośrednictwem znacznika DIV i kotwicami;
  7. prędkość działania strony – jak wiadomo strona OnePage posiada często sporo animacji i grafik, warto jest rozważyć opcję maksymalnego wyszczuplenia grafik przy użyciu Xguetzli;
  8. treść i responsywność – jak wiadomo treści na takiej stronie może być nie wiele, dlatego warto jest rozważyć opcję dopisania na niej różnych dodatkowych tekstów na zasadzie haseł z wikipedii (tylko swoje treści, nie dublowanie wpisów z wiki!) i jak wiadomo trzeba zadbać o to, aby strona dostosowywała się do rozwiązań mobilnych i była możliwość jej odczytania w każdym urządzeniu;
  9. linkowanie – standardowo jak w przypadku innych stron, tak samo i ma się sprawa ze stronami OnePage są one linkowane tylko do domeny głównej, bo jak wiadomo nie posiadamy podstron, tylko sekcje w ramach strony głównej HTML.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie strony OnePage stanowią spore wyzwanie dla pozycjonerów, ponieważ nie prezentują sobą większej wartości merytorycznej i z reguły stanowią wizytówkę promującą jakiś produkt, usługę lub bezpośrednio osobę. W przypadku pozycjonowania takich stron pod frazy mniej konkurencyjne i pod konkretne miasta nie powinno być z nimi problemów, więcej wysiłku i trudności mogą sprawić oczywiście bardziej oblegane frazy i słowa. Jeśli rozważaśz opcję promowania w przyszłości strony internetowej pod bardziej konkurencyjne hasła musisz koniecznie pomyśleć nad bardziej złożonym projektem webowym, który wdrożysz pod swoim adresem internetowym. Jakby nie patrzeć pozycjonowanie takich stron to spore wyzwanie! Jeśli sam sobie nie radzisz z takimi przedsięwzięciami, możesz nam zlecić to zadanie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor