BLOG

Jak powinna wyglądać dobra strona 404?

W życiu bywa tak, że nie zawsze otrzymuje się zawsze to co by się chciało, podobnież jest i z dawną informacji w Internecie, które czasami na naszą złość zamiast ukazać się naszym oczom w upragnionej wersji okazują się być... stroną z błędem 404, która jest ostatnią rzeczą, którą chciałby ujrzeć ktoś kto ma mało czasu, a szukana strona okazała się być niedostępna.

 

           jak powinna wyglądać strona 404

         Sporo osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest dobrze przygotowana strona z błędem 404, niewątpliwie każdy webmaster powinien mieć przygotowany dla osobnej witryny dobrze przemyślaną wersję strony z błędem. Jak taka strona powinna wyglądać? O tym w poniższym artykule, zapraszamy do lektury!

 

 

Dlaczego wyskakuje błąd 404 i jaki ma on wpływ na SEO?

 

 

            Na dobry początek warto jest powiedzieć, że dobrze przygotowana strona 404 naprawdę zaoszczędzi wielu osobom nerwów, bo pozwoli praktycznie bezproblemowo przejść do innej części strony. A czym właściwie jest ten błąd i dlaczego się pojawia? Problem pojawia się w momencie kiedy po wpisaniu przez potencjalnego użytkownika adresu strony internetowej, serwer w odpowiedzi zamiast przesłać kod 200, wyświetla właśnie tenże błąd 404, ponieważ zabrakło strony źródłowej, którą żądał dany użytkownik.

            A wpływ na SEO? Jak się okazuje oficjalne stanowisko Google mówi, że nie ma wpływu na pozycjonowanie to, że wystąpi błąd 404, ale w praktyce trzeba powiedzieć, że każda strona 404, która pierwotnie stanowiła wartościową zawartość merytoryczną, którą szukali użytkownicy będzie przez nich opuszczana, ponieważ najzwyczajniej w świecie ktoś nie znajdzie pożądanej treści na niej i wróci do wyników wyszukiwania z początku. Dlatego ważne jest aby szybko dociec co złego się stało i starać się czym prędzej usunąć błąd.

 

 

Struktura dobrze zbudowanej strony 404

 

 

            Warto jest po kolei przedstawić plan zbudowania takiej strony, ponieważ dobre przedstawienie tematu niewątpliwie zapobiegać może wiele frustracji. Jak zatem powinna wyglądać taka strona? Po kolei:

 

  1. Wyjaśnienie co się stało – prosty tekst w postaci przedstawienia sytuacji i przeproszenia, że dana strona nie została odnaleziona;
  2. Wskazanie innych stron – jak wiadomo jeśli ktoś już trafi na stronę błędu, warto było by aby mógł zastępczo kliknąć w odnośniki prowadzące do witryn, które pozwolą mu znaleźć inne interesujące informacje;
  3. Wyszukiwarka – na pewno w sklepach internetowych i dużych witrynach warto jest też zaimplementować wyszukiwarkę, która pozwoli na przeszukanie samodzielnie zasobów;
  4. Zgłoszenie błędu – dobrze było by też umieścić na stronie możliwość kontaktu z właścicielem strony, aby mógł zgłosić błąd, który się pojawił;
  5. Postawienie na humor – niewątpliwie warto jest humorystycznie ująć całe zagadnienie na stronie, tak aby można było dobrze przedstawić błąd na stronie, pamiętaj o tym, to na pewno zmniejszy stres związany z irytacją o nieodnalezionej stronie.

 

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie kwestia stron 404 zawsze była traktowana „po łebkach”, jednakże od niedawna coraz więcej osób zwraca uwagę na to, że i taka strona, która z pozoru wydaje się być nieprzydatna odgrywa ogromną rolę od strony marketingowej. Trzeba pamiętać o tym, że osoby szukające zasobów w Internecie chcą bardzo uzyskać szybkie informacje na interesujące ich pytania, dlatego też warto jest przygotować odpowiednią stronę błędu 404, która w razie konieczności maksymalnie obniży irytację wywołają nie odnalezioną upragnioną podstroną Twojego serwisu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor