BLOG

Jak powinien wyglądać raport SEO?

Niewątpliwie jeśli czytasz ten artykuł to jesteś pozycjonerem albo konsumentem usług SEO, które świadczy na Twoją rzecz jakaś firma. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że pozycjonowanie i optymalizacja stron w dzisiejszych czasach to nie jest łatwy kawałek chleba, a dodatkowo konkurencja jest ogromna, ponieważ podmiotów zajmujących się tym zagadnieniem jest tyle samo co parę lat wcześniej a rynek widocznie się skurczył oraz usługobiorcy też baczniej przyglądają się pracy swoich specjalistów, dodatkowo... tak, Google nie rozpieszcza, coraz to nowe zmiany w algorytmie są zmorą tych, którzy lubią patrzeć na super efekty swojej pracy, bo te mogą się diametralnie pogorszyć za parę miesięcy.

 

            raport seo

Suma sumarum wniosek jest prosty zarówno usługobiorcy jak i usługodawcy chcą być na topie, a dodatkowo Ci pierwsi chcieliby widzieć faktyczne owoce pozycjonowania i dobrze przygotowany raport SEO. Jak powinien takowy raport wyglądać? O tym poniżej!

            Wyliczmy wszystkie ważne pozycje, które powinny znaleźć się w raporcie:

  1. Raport z panelu monitorującego frazy – niewątpliwie najważniejsza pozycja w miesięcznym zestawieniu, która powinna stanowić integralną część każdego raportu, tak aby wskazać każdemu gdzie i jaka fraz się znajdowała parę tygodni wcześniej, a które miejsce zajmuje teraz. Warto jest też opisać, jeśli są jakieś duże wachnięcia pozycji dla większej ilości fraz, czym to jest spowodowane i jakie to będzie miało konsekwencje lub może mieć;
  2. Prezentacja ogólnej widoczności – zrzut ekranu z programów takich jak SemStorm albo Senuto, to bardzo dobry pomysł aby zobrazować kluczowe zagadnienie dla klienta i wskazać mu jakieś sugestie, rozwiązania na przyszłość, na pewno to doceni i będzie można w przyszłości wydajniej pracować nad frazami, które przyniosą lepsze efekty i zwrot wydatków na pozycjonowanie;
  3. Google Search Console -  jak wiadomo to narzędzie pozwala przedstawić klientowi wiele danych, które mogą okazać się wielce pomocne we wdrażaniu unowocześnień takie jak np.: ilość kliknięć CRT, skąd najwięcej wejść na stronę było, na którą część serwisu 'lądowali' odwiedzający, z jakich urządzeń. Warto jest mieć to na względzie i przedstawić w raporcie i te dane, które pomogą w analizie kwestii SEO i SEM;
  4. Linki – tej części nie trzeba chyba jednak omawiać, ale tak pro forma, wiadomo, że każdy klient chciałby wiedzieć gdzie dodaliśmy linki wskazujące na jego serwis. Jeśli masz taką możliwość aby wszystko ładnie rozpisać nawet z danymi kalendarzowymi dodania, to dodaj i takie informacje;

A co jeśli się spaprze pracę?

            Jak wiadomo to, że domena załapie filtr tudzież – nie daj Boże – bana albo inne kary nałożone ręcznie przez Google Raterów, nie jest codziennością w pracy dobrych ekspertów, ale niewątpliwie i najlepszym się trafia, przyczyn tego może być wiele, wszak dużo jest czynników, które na to wpływają. Jak jednak zakomunikować o tym komuś kogo domena na tym ucierpiała? Na pewno trzeba o tym napisać w raporcie i zasugerować jakiś plan ratunkowy, który pozwoli naprawić to co się popsuło – jeśli faktycznie problem powstał od strony firmy pozycjonującej. Warto jest mieć dobrze wypromowane swoje domeny tematyczne, które mogą zawsze robić za statki ratunkowe – szalupy – które pozwolą przesiąść się pasażerowi statku pozycjonowanego na ten nasz, który jest opcją awaryjną i niejako może być elementem zadość-uczynieniowego działania na rzecz poszkodowanego. Bywa też i tak, że to klient umieścił na stronie jakieś treści, które doprowadziły do takich skutków i na to wpływu nie mieliśmy, chociaż bywa to rzadkością, wtedy w raporcie też warto o tym napisać – jeśli wcześniej zaczerpnęliśmy informacji z Google na ten temat.

Podsumowanie

            Co prawda nie wiele osób pewnie czyta raporty – i bardzo źle z tego powodu – ale jednak Ci, którzy poświęcają na to czas mają zapewne wiele możliwości wpłynięcia na przyszłe wyniki pozycji swoich stron w indeksie wyszukiwarki. Zagadnienie bieżącej analizy strony od strony marketingowej jest już standardem, którego nie można odłączyć od kwestii Internetu, dlatego też warto jest coraz większą uwagę przywiązywać do analizowania swoich witryn pod tym kątem, a jeśli ktoś nie zna się na tyle aby samodzielnie poddawać analizie swoje witryny, niech żąda od swoich kontrahentów dobrych raportów zawierających ww. kwestie, pisane językiem przystępnym dla osób nieobytych w tematyce.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor