SEO

Jak poradzić sobie z filtrem strony ?

Jak wiadomo pozycjonowanie stron i optymalizacja, to dwa zajęcia, które mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce, niemniej jednak działania, które są przedsiębrane w celu podniesienia pozycji strony często gęsto mogą skończyć się nałożeniem przez wyszukiwarkę kary w postaci filtra, w najgorszym przypadku nawet bana.

 

Jak poradzić sobie z czymś takim jak filtr nałożony na stronę i czy w ogóle można zdjąć coś takiego? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym opracowaniu. Zapraszamy do lektury!

 

Podstawy

 

Na początek nieco teorii. Jak wiadomo dość długi czas była taktyka działania polegająca na tym, że kary w postaci filtra i bana nakładano ręcznie teraz jest tendencja do automatycznego nakładania filtrów algorytmicznie. Jak wiadomo tego typu praktyka wskazuje nam, że w Search Console można nie dostrzec zmian w postaci filtra, jak się okazuje również kary mogą być mniejsze - do tego stopnia, że strony nawet utrzymywać mogą się w top10 – i właściciel w zasadzie może się nie połapać, że jest jakiś problem.

Jeśli jednak właściciel już „załapie” co jest nie tak (smile) to warto jest wiedzieć co powinen zrobić aby wyjść z tej sytuacji. W poniższych krokach postaramy się Wam powiedzieć jak wyjść z filtra ręcznego i algorytmicznego.

 

 

Filtr ręczny i... ratunek

 

Jak wiadomo filtr ręczny charakteryzuje się tym, że widoczne jest powiadomienie o tymże w panelu Search Console, wiemy zatem iż ktoś coś majstrował nieodpowiednio przy naszym pozycjonowaniu – lub my sami – i trzeba to teraz naprawiać. No dobrze zatem co trzeba zrobić:

  • analiza linków i zrzeczenie się niektórych, patrz strona informacyjna - https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=pl

  • usunąć linki z niektórych serwisów;

  • optymalizacja strony;

  • aktualizacja oferty dla strony i przygotowanie nowych plików sitemap, dodatkowo można też przygotować bloga dla strony, jeśli takowego klient jeszcze nie posiada;

  • więcej działań na rzecz social media.

 

Jak się okazuje czas zdjęcia filtra w przypadku takich działań może być naprawdę krótki, a efekty szybko widoczne, dlatego warto jest mieć na uwadze to, żeby pozdejmować przez disallow tool toksyczne linki i popracować nad działaniami SEO → social media, to naprawdę poprawia wizerunek strony i Search Quality Team z Google na pewno to doceni. Podobnież jak i nie doceni, a wręcz zaostrzy kolejne kary jeśli dojrzy, iż klient nadal robi tak, że działania jego idą w kierunku nieetycznego SEO.

 

Filtr algorytmiczny i... ratunek

 

Jak już pisałem, tutaj nie ma możliwości sprawdzenia w Search Console, czy taki filtr został nałożony, zatem w przypadku gdy jest on „mniejszy” można w ogóle się nie połapać, że strona została tak ukarana. Co trzeba tutaj wykonać? Oto wskazówki:

  • analiza strony i przygotowanie pliku do zrzekania się linków (niestety brak możliwości usunięcia tychże);

  • optymalizacja strony;

  • przygotowanie oferty + założenie bloga + działania SEO pod kątem social media.

 

 

Działania powinny być widoczne, chociaż na ich efekty trzeba będzie czasami poczekać dłużej niż w przypadku filtra ręcznego.

 

 

Podsumowanie

 

Jeśli chodzi o kwestie zdejmowania filtrów, trzeba powiedzieć sobie jasno – w zasadzie każda strona jest do odratowania, jedynie bany niosą ze sobą konieczność zmiany domeny i pracy od „0”, dlatego też warto jest cierpliwie pracować nad tym aby konkretna strona po nałożeniu kary wróciła na swoje stare pozycje, tudzież nawet wyprzedziła konkurencję. Kluczem do sukcesu jest w zasadzie solidna praca nad treścią strony i jej promocja w sieci internet na szerszym „polu” - mowa jest tutaj o działaniach social media oczywiście, których jeszcze mnóstwo osób nie doceniło. Życzymy wszystkim udanych analiz i odratowywania stron swoich klientów z powodzeniem!

tagi: filtr ban seo sem

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor