SEO

Jak pisać dobre teksty pod SEO?

Sporo osób zajmująca się pisaniem tekstów branżowych niekoniecznie odnajduje się w roli jednocześnie copywriterów i na odwrót, bo jak wiadomo nie każdy copywriter – o zgrozo! - jest ekspertem w dziedzinie, w której przyszło mu pisać jakieś teksty pod SEO.

 

Jak pisać teksty pod SEO

 

 

W niniejszym artykule postaram się przedstawić kilka najważniejszych kwestii, które niewątpliwie usprawnią wasze spojrzenie na zagadnienie pisania tekstów SEO i będziecie to robili bardziej profesjonalnie. Zapraszam do lektury!

 

 

 

Podstawy i krok po kroku do sukcesu

 

Teksty na stronach internetowych powinny być pisane i publikowanie przede wszystkim pod kątem czytelników, a nie robotów, to już na pewno wszyscy wiedzą. Niestety nie wszyscy się do tego stosują i zamiast pisać mądrze, stosują różnego rodzaju generatory synonimizatory i tym podobne „pierdy”, które nijak mają się do udanej mądrej oraz rzeczowej twórczości autorskiej, która ubogaca wnętrze człowieka i pozwala zdobyć odpowiednią wiedzę. Skoro to już wiemy, powiemy sobie zatem jak pisać mądrze i dodatkowo cieszyć się też „uznaniem” robotów Google i samych Google Raterów.

 

  1. Właściwe słowa i frazy kluczowe – tutaj jest temat rzeka, jak wiadomo wszystko zależy od tego aby w sposób odpowiedni dobrać słowa i frazy kluczowe pod daną branżę. Niezbędne jest wcześniejsze przeanalizowanie tego właściwym oprogramowaniem zewnętrznym jak i też korzystanie z takich darmowych narzędzi jakie daje Google Analytics i Adwords.;

  2. Właściwa ilość słów i fraz – jak powyżej tak i tutaj trzeba powiedzieć, że ważne jest sprawdzanie odpowiedniego nasycenia słowami na stronie typu keyword density tools i tak dalej, nie można bowiem pisać takich artykułów, które są sztucznie „naszprycowane” i pisane specjalnie pod roboty Google. Powody są proste: może to być przez crawlery zauważone, może to być zauważone przez pracowników giganta z Kalifornii, którzy się nazywają Google Raterami (oceniają treści na stronach i ich budowę) i czym to się może skończyć nie trzeba tłumaczyć;

  3. Dywersyfikacja słów kluczowych – jeśli chodzi o to zagadnienie to wiadomą sprawą JEST TO, że trzeba stosować słowa bliskoznaczne, zamienniki, niemniej jednak warto jest wspomnieć, że nie można też z tym przesadzać. W miarę zdrowego rozsądku wskazówka ta mówi nam tylko o tym, żeby być rozsądnym i pisać dla ludzi, ale też w miarę możliwie zróżnicowanie aby kogoś nie zanudzić;

  4. Nie kradnij – trzeba powiedzieć wprost, ale sporo osób tego nie rozumie, czasami kopiując fragmenty stron www, które są u innych, potem źle się to kończy. Są takie narzędzia jak np. www.copyscape.com, z których niektórzy korzystają. Warto też cytować źródła aby się nie nabawić potem problemów, chociaż może nie każdy artykuł jest taka analizowany przez konkurencję jak prace magisterskie na uczelniach;

  5. Nie stosuj słów i fraz niepotrzebnych – bywa tak, że niektórzy chcąc nieco „podrasować” swoje artykuły frazami sponsorowanymi piszą nie to co trzeba, dodając bzdury, które mają w jakiś sposób podnieść „jakość” tekstu, to też błędne koło, które wychwyci albo robot albo Google Rater;

  6. Stosuj multimedia – mało osób o tym pamięta, ale jak pokazują statystyki, każdy artykuł powinien posiadać przynajmniej jedną grafikę albo jakiś film w treści, fajnie było by też stosować infografiki, które mogą ubogacić treść i podnieść oglądalność o kilkadziesiąt procent nawet. Dodatkowo warto wspomnieć, że same infografiki „zassane” przez Google w zakładce IMAGES mogą stanowić samodzielne źródło darmowych linków przyszłości;

  7. Właściwe formatowanie tekstu - nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że właściwe formatowanie tekstu po jego napisaniu, a na samym początku zaplanowanie pisanego artykułu, który ma odpowiedni wstęp, rozwinięcie i zakończenie to ścisła podstawa. Podobnież jak i ważne jest to, że trzeba mieć w tekście odpowiednie:

- TYTUŁ – nie za długi, zawierający na pewno jakieś słowo kluczowe lub frazy,

- DESCRIPTION – też nie za długi, a konkretny – dobrze jeśli też zawiera jakieś słowa kluczowe,

- NAGŁÓWKI H1, H2, H3 – tego chyba nie trzeba tłumaczyć … itd.,

- OBRAZKI – dobrze dobrane i co najważniejsze, zawierające znaczniki ALT, które mogą przeczytać roboty,

- MULTIMEDIA – też bardzo ważna sprawa mocno zróżnicowana w zależności od tematyki.

To co podane wyżej to ścisła podstawa, chociaż trzeba sobie tez powiedzieć wprost – jak tekst jest naprawdę DOBRY, to bez bajerów takich jak grafiki i multimedia się obejdzie.

 

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwe napisanie dobrego artykułu w każdej tematyce pociąga za sobą konieczność zgłębienia wiedzy i wskazywanie na to, na czym się bazuje. To jest podstawa, ważne są jednak jak widzisz również inne czynniki, których można by jeszcze wymienić dużo więcej, najważniejsze jednak w tym wszystkim jest jedno zasadnicze przesłanie – trzeba pisać dla ludzi, a dla robotów aby treścią „zapchać łącza” i cieszyć się wysokimi wynikami przy pozycjonowaniu.

Działania algorytmu są coraz bardziej wyszukane i zdążają do tego aby eliminować takie działania. Dla tych zaś, którzy piszą teksty od serca a i tych, którzy szukają do współpracy dobrych copywriterów dostępna jest wspaniała platforma pod nazwą WhitePress, o której więcej możecie przeczytać na blogu Sławomira Gdaka. Gorąco zachęcam do lektury, ponieważ jest solidnie opisana ta wspaniała platforma w obszernym opracowaniu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor