BLOG

Jak opisywać produkty w sklepach internetowych, aby były skuteczne?

Jak wiadomo każda osoba chciałaby mając sklep internetowy czerpać z niego najwięcej korzyści jak tylko się da. Teoretycznie nic prostszego, trzeba opracować dobrą strategię marketingową, czyli mieć dobry produkt, dobrze się rozreklamować, zgłosić się do firmy pozycjonerskiej, która będzie nam pozycjonowała sklep i... no teoretycznie powinni pojawić się klienci chętni do zakupu. A co jeśli okaże się, że tak nie jest, mimo iż nasz sklep oferuje naprawdę dobre produkty w super cenach? Powodów może być wiele, jednym z nich – i jak się okazuje bardzo kluczowym – może być właśnie fakt tego, że na stronie produktowej są kiepskie opisy stron.

 

opis produktów

Co zatem zrobić aby opisy były wręcz idealne i podniosły nam sprzedaż? Trzeba umiejętnie wykorzystać zdjęcia z odpowiednimi opisami pod nimi, aby doszło do odpowiedniej konwersji. Jak się do tego zabrać? Zapraszamy do lektury, w której na pewno postaramy Ci się w tym pomóc! Jakość opisu – podstawą uchwycenia klienta

 

1. Jakość opisu – podstawą uchwycenia klienta.

 

Jak się okazuje sam opis, nawet bardzo elegancki i chwytający serce nie zainteresuje żadnego klienta, który nie będzie chciał spojrzeć na opis i go ominie. Co zatem trzeba zrobić, aby opis był odpowiedni?  Oto kilka wskazówek:

 

  • Trzeba bezwzględnie stosować dużą, czytelną i bezszeryfową czcionkę,
  • wypunktować najważniejsze cechy,
  • podzielić opis na wstęp, rozwinięcie i np. tabele,
  • stosować odpowiednie odstępy między tekstami,
  • dodatkowo obrazować zagadnienia przez dodatkowe graficzki typu fontello,
  • trzeba stosować pogrubienie najistotniejszych fragmentów kodu.

 

2. SEO strony produktowej.

 

            Jak wiadomo zaraz po treści i merytorycznej poprawności w kolejności najważniejsze jest oczywiście optymalizowanie tektów, które wcześniej merytorycznie dopracowaliśmy, czyli dla przypomnienia trzeba należycie stosować odpowiednie frazy kluczowe z długiego i krótkiego ogona, stosować różne formatowania tekstów (h1, h2 itp.). Warto też zwracać uwagę na optymalizację zdjęć, poprawne generowanie adresów URL, opisy stanów magazynowych, rodzajach dostawy i kosztach oraz zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne.

 

3. Potrzeby klienta

 

            Kluczową sprawą dla sukcesu sprzedażowego jest również to czy sprzedawca w ogóle zdaje sobie sprawę jakie są oczekiwania klientów, czy zrobił właściwe rozpoznanie rynku. Jeśli ktoś już zrobił tę podstawową sprawę z punktu widzenia odniesienia sukcesu sprzedażowego, następnie powinien zaobserwować jakie opinie na temat danego produktu się pojawiają i uwzględnić owe kwestie w opisach produktów w przyszłości, a ponadto jak to możliwe jeśli zlecasz pisanie opisów do produktów copywriterowi to ważne, aby oni też mieli do tego wgląd.

 

4. Sprzedaż tekstem i znane techniki socjotechniczne.

 

            Jak wiadomo, to jak się przedstawi dany produkt, to od tego może zależeć sukces sprzedażowy. Zatem warto jest wiedzieć, jak pisać oraz stosować też możliwe techniki socjotechniczne, które jednak – co bardzo ważne! - nie powinny być używane w celach manipulowania i wprowadzania w błąd klientów. Jak zatem pisać teksty, warto wziąć sobie do serca kilka prostych wskazówek:

  • stosuj proste słownictwo, nie za dużo synonimów, które nie wszyscy będą rozumieli,
  • pisz zaczynając od ogółu, dopiero potem rozwijaj opisy,
  • pisz same konkrety, nie koloryzuj – nie kłam,
  • daj się poznać jako ekspert, który wie o czym pisze i co oferuje – daj potencjalnemu klientowi dostęp do specyfikacji produktów, wskaż na możliwe formy pomocy w przyszłości w razie gdyby pojawiły się problemy u nich. Mimo tego, że powinieneś dać się poznać jako specjalista w danej dziedzinie - nie przesadzaj ze zbyt eksperckim tonem opisów, ludzie mogą tego nie zrozumieć,
  • używaj strony czynnej czasowników w opisach,

 

A jakimi technikami socjotechnicznymi możesz się posiłkować w tego typu działaniach?

 

  • Zasada Pareto – w pierwszych 20% tekstu powinieneś zawrzeć najważniejsze 80% informacji,
  • social proof – opinie innych osób na serwisach społecznościowych mogą być bardzo istotne, zadbaj o to aby się pojawiały,
  • rabaty, promocje, kody rabatowe,
  • stosuj w widocznym miejscu pole szybkiego kontaktu z biurem obsługi klienta, e-mail, livechat, numer telefonu,
  • storytelling.

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie jak pokazują dostępne statystyki różnych sieci badających zachowania klientów na rynku, to jak ktoś zaprezentuje swoje oferty sprzedażowe ma ogromne znaczenie na decyzje wtórne związane z podjęciem decyzji o zakupie lub też nie. Warto zatem jest podjąć wyzwanie większej optymalizacji swoich sklepów od strony spojrzenia na zawartość merytoryczną opisów, które można w dużej mierze odpowiednio dostosować aby były jeszcze czytelniejsze i zachęcające do dokonania zakupów. Pamiętajmy o tym, że sam wysiłek zadbania o to, aby klienci wchodzili na stronę – pozycjonowanie i linki z programów kontekstowych – to nie wszystko, trzeba jeszcze klienta zatrzymać na stronie i zainteresować go produktami i usługami, które ma się do zaoferowania. 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor