BLOG

Jak blogować w sposób bardziej interesujący?

Niewątpliwie każdy kto prowadzi bloga ma coś interesującego do przekazania innym. No, wiadomo ocena czysto subiektywna, bo jednemu coś się wyda interesujące, innemu wręcz przeciwnie, nie da się jednak ukryć, że wątpliwości nie można mieć w jednej kwestii, na pewno można robić coś bardzo źle, źle, dobrze albo bardzo dobrze i właśnie ocenę w tej kwestii pozostawia się rynkowi, który weryfikuje nasze skromne mniemanie o sobie i swojej twórczości.

 

 jak blogować

No dobrze, ale do rzeczy. Każdy jak wiadomo ma swój styl pisania, może jednak przekazać informacje w sposób właściwy lub też nie, wszystko zależy od tego też, jaką ma wiedzę. W tym artykule postaramy się przekazać Ci nieco informacji w kwestii tego, jak można bardziej zainteresować swoich czytelników niezależnie od branży, na co zwracać uwagę, aby robić to lepiej. Gotowi? To zaczynamy!

  1. Dobieranie tematów – ok, może ten punkt nie wszystkich będzie się tyczył, bowiem są blogi, które prowadzą osoby pod kątem jakiegoś konkretnego zakresowo tematu specjalistycznego, ale są też osoby, które piszą raz na jakiś czas i mają ogólny temat, który właśnie ciezko jest im sprecyzować, a wpisy pojawiające się na stronie są z różnych dziedzin wiedzy. Niemniej jednak i te osoby chcą mieć odpowiednio dużą publikę do czytania, jak zatem powinny dobierać tematy na stronie? Korzystając z narzędzia Google Trends, dzieki któremu będą znali tematy najczęściej poszukiwane w branży;
  2. Współpraca z innymi – co prawda to Ty odpowiadasz głównie za jakość treści, ale możesz równie dobrze nawiązać współpracę z jakimiś znanymi osobami, które od czasu do czasu będą u Ciebie na stronie umieszczać jakieś wpisy specjalistyczne i też na tym sporo odniesiesz korzyści, pamiętaj o tym;
  3. Przeglądanie innych blogów – tak właśnie, nie ma w tym nic nieetycznego, ale wręcz przeciwnie, możesz zobaczyć co inni piszą i o czym zapomnieli i możesz na swoim blogu tematycznym z dumą o tym napisać, ze masz ten artykuł i... znasz się lepiej od innych, lepszej reklamy nie trzeba, inni z czasem dostrzegą, że mają do czynienia z profesjonalistą wysokich lotów, jak to się pisze w języku slangowym. To tak jak z dobrym sokiem Tymbark, który na rynku ukazał się swego czasu i bez żadnej reklamy zaczął się elegancko sprzedawać. Pamiętam to po dziś dzień z czasów studenckich, kiedy to z radością pijałem ten smaczny i niedrogi sok, właśnie dlatego że był smaczny i niedrogi, i nikt mnie nie musiał do niego przekonywać;
  4. Maksymalizacja korzyści z jednego wpisu – co przez to należy rozumieć? Trzeba umieć maksymalnie dobrze i treściowo obszernie opisać zagadnienie, ale tak żeby nie zanudzić odbiorcy, temat powinien być jak dobra praca magisterska, w punktach wszystko opisywać, tak aby się nikt nie pogubił i zgodnie z treścią powinien posiadać najlepiej nawet spis treści, aby ktoś mógł dobrać, od którego fragmentu chce czytać (jeśli wątek w temacie jest na tyle złożony, że nie trzeba całości czytać, bez utraty korzyści);
  5. Dobra promocja bloga – tutaj jest szereg możliwości począwszy od reklam typu Adwords, przez pozycjonowanie, wiadome wszystkim i... (jak rozumiem) znane techniki SEO (bo czytacie dzielnie nasze artykuły na stronie :) ), reklamy w radio, prasie, telewizji i na YouTube, temat rzeka, ale ważne by się na tym wszystkim odpowiednio skupić;
  6. Guziki społecznościowe i komentarze – jedna rzecz, o której zapominają ludzie i niektórzy nawet jej się boją, konfrontacja bezpośrednia ze społecznością internetu polegająca na tym, że umożliwiamy promocję treści na serwisach społecznościowych, dalsze polecanie i dyskusje na temat wątków pod artykułami, które polegają na tym, że umożliwiasz społeczności pisanie komentarzy. Jeśli wiesz o czym piszesz, nie masz co się martwić o krytykę, taka krytyka może Ciebie tylko postawić w sytuacji wygranego, jeśli piszesz mądrze i prawdę;
  7. Infografiki – rzecz, o której mnóstwo zapomina albo nawet nie wie, to co piszesz na bloga możesz też ładnie zobrazować w postaci infografik, które będziesz potem mógł udostępnić społeczności dalej, która na tym będzie się uczyć i dalej promować... Twój blog;
  8. Prędkość ładowania się bloga – o tym pewnie nie trzeba by wspominać, ale mimo wszystko warto chociaż wspomnieć – nie zapomnij o optymalizacji grafiki przez takie programy jak xGuetzli, dopracuj dobrze SEO, to naprawdę jest bardzo istotne, szczególnie dla tych, którzy korzystają z wolniejszych połączeń na urządzeniach mobilnych, o tym, ze mobile-first index staje się powoli standardem (a konkretnie od końca 2017 roku jak zapowiadało Google, ma się stać) nie trzeba wspominać i konsekwencjach z tym związanych w postaci pozycji w wyszukiwarce.

 

Podsumowanie

            Niezależnie od tego w jakim temacie piszesz i jaki masz styl pisania, dobrze było by abyś wziął pod uwagę powyższe wytyczne, które zapewnią Ci jakieś minimum jeśli chodzi o jakość prowadzenia bloga i czytelność przekazu, o pozycjach w Google nie wspomniawszy. Niewątpliwie jest to katalog otwarty i każdy mógłby jeszcze coś innowacyjnego od siebie dodać, przecież ludzki umysł jest twórczy. Życzymy powodzenia wszystkim blogerom i wysokich pozycji w wyszukiwarkach!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor