BLOG

Ile słów kluczowych pozycjonować?

Jak wiadomo na ogólny sukces związany z promocją strony i zabiegami zwanymi SEM jednym z najistotniejszych czynników jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, które pozwolą nam na prowadzenie działań w sposób odpowiedni i jak wiadomo przyniosą spodziewane efekty.

 

          ile slow kluczowych

          Wiele osób zanim zacznie pozycjonowanie właściwe poświęca mnóstwo czasu na analizę zagadnienia i dopiero wtedy podejmuje finalne decyzje związane z przedstawieniem odpowiednich fraz dla firmy pozycjonującej stronę internetową – mogliście o tym przeczytać wcześniej między innymi w artykule zatytułowanym „Zaawansowane SEO wyszukiwanie” w naszym blogu.

 

Jakie czynniki decydują o doborze fraz?

 

            Pytanie jak się okazuje jest bardziej złożone niż się pierwotnie mogłoby się wydawać, ponieważ dobranie owych słów zależy od wielu czynników. Wymieńmy je po kolei:

 

  • wielkość branży/tematyki – tutaj warto wspomnieć, że dobór fraz i ich analiza nie powinna zamykać się tylko w aktualnych trendach i tematyce, która jest „na topie”, trzeba uwzględniać mnóstwo innych zagadnień pokrewnych, które mogą być tematycznie powiązane i warte przeczytania za jakiś czas;
  • wielkość pozycjonowanej witryny internetowej – jak wiadomo tutaj od wielkości serwisu oraz jego tematyczności może zależeć to, jakie frazy i ile będzie branych pod uwagę w trakcie sporządzania zestawienia dla firmy pozycjonującej. Dla przykładu wielka strona z tematyką ogłoszeniową posiada mnóstwo podkategorii tematycznych, które wypadało by pozycjonować metodą LONG TAIL, podobnież może się mieć sprawa z prostymi stronami branżowymi, które może niekoniecznie bardzo rozbudowane jednak mogą wymagać odpowiedniego podejścia do tematu poprzez sporządzenie większej liczby fraz pozycjonowanych;
  • cele kampanii marketingowej – w tym przypadku trzeba stanowczo powiedzieć, że wielkość i siła konkurencji, która jak wiadomo też posiada swoje zaplecza SEO, w dużej mierze zależy od tego jakie są cele marketingowe działających. Wymieńmy zatem potencjalnie możliwe scenariusze:

 

a) pozycjonowanie wizerunkowe – mające za zadanie zwiększenie pozycji danej marki – tutaj mamy do czynienia z pozycjonowaniem fraz albo słów ogólnych ,

b) pozycjonowanie lokalne – promujące daną markę w danym rejonie zamieszkania, tutaj jak wiadomo będą koniecznie działania mające na celu pozycjonowanie fraz lokalnych,

c)  pozycjonowanie Long tail – pozycjonowanie na wiele fraz, którego zadaniem jest promocja wielu fraz tematycznych. Założenie tego typu pozycjonowania polega na pozyskaniu maksymalnie dużego stopnia konwersji z pozycjonowanych fraz,

d) pozycjonowanie produktowe – którego to promocja skupia się na frazach produktów w sklepach internetowych, ale ich liczba jest mniejsza dlatego też nie są one klasyfikowane jako działania long tail;

  • budżet przeznaczony na działania SEM – jak wiadomo pozycjonowanie wchodzące w skład działań SEM jest bardzo kosztowne, chyba najbardziej ze wszystkich działań - zaraz po linkach w systemach kontekstowych – dlatego też właściwy dobór fraz może zależeć też od ograniczenia budżetem danej osoby/firmy ;
  • wielkość i siła konkurencji – jak wiadomo ten czynnik odpowiada nam na najważniejsze pytanie – z jaką siłą działań marketingowych i pod jakie frazy należy działać aby osiągnąć sukces. Jak wiadomo konkurencja z różnym natężeniem prowadzi swoje działania marketingowe i trzeba mieć na względzie to, że może nas wyprzedzić jeśli nie będziemy odpowiednio szybko i mądrze kierowali swoimi działaniami SEO. Ważne jest to aby umieć wyważyć między działaniami, które kierują się na pozycjonowanie metodą LONG TAIL a działaniami nastawionymi na pozycjonowanie najważniejszych fraz. Może się bowiem okazać, że najważniejsze mogą być frazy najważniejsze a frazy dodatkowe z LONG TAIL są tylko dodatkiem.

 

Podsumowanie

 

 

            Jak wiadomo odpowiedni dobór fraz kluczowych powinien przynieść odpowiednie korzyści pod kątem marketingowym, ponieważ koszta poniesione na promocję będą miały odpowiednią stopę 'zwrotu'. Nie trzeba chyba nikomu przypominać, że działania powyższe wskazujące na najważniejsze czynniki decydujące o doborze fraz kluczowych są ścisłym „must know” jeśli chodzi o podstawy działań komercyjnych w tym względzie. Zachęcamy wszystkich, którzy sami dokonują tego typu analiz aby wykonali je w najbardziej profesjonalny sposób aby odnieść odpowiednie korzyści.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor